2024-11-27, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Varför inte?

Besök ett ålderdomshem och återkom sen med din fråga!
Citera
2024-11-27, 22:03
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eatmypoo
Besök ett ålderdomshem och återkom sen med din fråga!
Jo, men alla hamnar ju inte där. Känner några 90+ som sköter sig själva i sitt hem fortfarande och har ett efter omständigheterna bra liv. Men så klart börjar man komma upp emot 100 kanske de börjar kärva till sig. Vilken är den ideala åldern att dö enligt dig?
Citera
2024-11-27, 22:07
Bannlyst
Citat:
Jo, men alla hamnar ju inte där. Känner några 90+ som sköter sig själva i sitt hem fortfarande och har ett efter omständigheterna bra liv. Men så klart börjar man komma upp emot 100 kanske de börjar kärva till sig. Vilken är den ideala åldern att dö enligt dig?

Det beror inte på åldern i sig utan på ens hälsa. Själv skulle jag inte vilja leva en enda dag med demens....
Citera
2024-11-27, 22:21
Medlem
Flundran90s avatar
Tragiskt, han som hade så mycket kvar att ge VIF!
Citera
2024-11-27, 22:35
Medlem
Man undrar ju om man fortfarande får morgonstånd efter 110. Nu finns det ju ingen att fråga längre.
Citera
2024-11-27, 22:40
Medlem
Så sorgligt. Han som skulle bli fotbollsproffs eller läkare Rip
Citera
2024-11-27, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kruken
Det finns väl nån rätt gammal sägning om att typ "den första personer som kommer att leva till 200 år är redan född" med tanke på ny kunskap om kost och sunt leverne och modern vård och alla såna grejer.
Men när fan ska sånt börja få genomslag? 112 känns väl till och med ungt för att vara äldst i världen.
Nä, besviken på gamlisarna.

Bullshit säger jag.

Finns inget botemedel mod åldrande.
Varför folk lever längre idag är för att dom fått bättre vård.
Är du 112 år gammal och behöver ett nytt hjärta är du mest troligt för gammal för att klara operationen.

Att stoppa åldrande eller göra det långsammare kommer aldrig funka tror jag, det är ju celler och allt som dör.

Det som däremot kommer funka är att sätts in konstgjorda saker i människor, men frågan är hur väl det kommer funka nör du når en viss ålder?
Du kan säkert få ett nytt hjärta när du är 60 och leva tills du är 95, men sen får du cancer eller nån annan vanlig sjukdom och dör.

Du kommer nog behöva en ny hjärna också förmodligen till slut.
Maxåldern har faktiskt inte förbättrats sedan den där franska kvinnan dog 122 år gammal, och det säger väl rätt mycket.
Citera
2024-11-27, 22:47
Medlem
Skönt att han äntligen är död.
Citera
2024-11-27, 22:48
Medlem
Citat:

Min mormor är idag 92 år gammal och cyklar till affären nästan varje dag för att handla.
Ibland tar hon bussen till min stad och går till min mammas hus 3 km enkel väg.
Hon har även vänner och nöjen hon sysslar med.

Min morbror hade ett miserabel liv och dog ensam I sin lägenhet 53 år gammal.
Han var deprimerad och hade inga vänner och hatade sitt jobb, så livskvalitet och ålder hör inte alltid ihop, även om man såklart ofta är fysiskt friskare ju yngre man är.

Jag vill dö när jag är sjuk.
Skulle hellre dö som frisk 70 åring än att leva till 85 där de sista 15 åren med nån sjukdom var ett mörker.
Citera
2024-11-27, 22:57
Medlem
Skulle vara grymt häftigt om han hamnat på dumpen. Fatta den ilskan hos Sanna!
Citera
2024-11-27, 23:12
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Är inte fransyskans rekord lite ifrågasatt? Har för mig att vid den tiden då hon föddes så upprättades det inte tillförlitliga födelsebevis m.m.
För det första så var det ordning och reda på födelseregistren i Frankrike under Tredje Republiken. För det andra lämnade hon också andra pappersspår efter sig. Till exempel finns hennes slutbetyg i l'école primaire från 1890 bevarat, och den gick man vanligen ut när man var femton år, vilket alltså stämmer perfekt med födelseåret 1875.
Citera
2024-11-27, 23:23
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
För det första så var det ordning och reda på födelseregistren i Frankrike under Tredje Republiken. För det andra lämnade hon också andra pappersspår efter sig. Till exempel finns hennes slutbetyg i l'école primaire från 1890 bevarat, och den gick man vanligen ut när man var femton år, vilket alltså stämmer perfekt med födelseåret 1875.

Okej ja men det förändrar inte det faktum att hon blivit anklagad för bluff.

Det står att hennes dotter Yvonne dog på 30-talet. Men många är övertygade om att det var Jeanne som dog och att dottern tog över hennes identitet. Hon gjorde ett stort misstag i att inte ändra sin klassiska sidbena till sin mors mittbena, utan på de foton som finns så har hon konstant sidbena, medan modern alltid hade mittbena (innan hon dog).
Senast redigerad av billigost 2024-11-27 kl. 23:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in