2025-05-04, 10:07
Medlem
SchrodingersPizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomBombarDill
: Vet verkligen inte vad du svamlar om, med Pi-Hole så får fortfarande annonsdelen sin utdelning.
"Enda" skillnaden är att du som användare aldrig ser reklamen, ingen intäkt förlorad vilket är en sweet deal.

Nej, det får dom inte, eftersom du aldrig har kontakt med servern deras reklam ligger på. Requesten hittar aldrig dit eftersom DNS lookup för den har blockerats av PiHole.

Fast även om dom skulle få betalt, så vem bryr sig? Det handlar om att slippa se skiten.

Det du pratar om gäller oftast adblockers i browsers. Där hämtas annonserna oftast, men blockeras sedan från att visas.
Citera
2025-05-04, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Tänk att du har blockerat all reklam direkt via routern så kan alla dina enheter i hemmet vara utan reklam, TVn, telefonen osv.
Jag har för mig att man ska kunna göra det genom att byta DNS adressen osv ..
Är den tanken jag har.
Citera
2025-05-04, 11:43
Medlem
Citat:
: Vet verkligen inte vad du svamlar om, med Pi-Hole så får fortfarande annonsdelen sin utdelning.
"Enda" skillnaden är att du som användare aldrig ser reklamen, ingen intäkt förlorad vilket är en sweet deal.
Nej så är det såklart inte alls. Det du snackar om är AdNauseam.
https://adnauseam.io/
Citera
2025-05-04, 13:50
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Det är liksom litet pill - och kanske inte täcker allt men en piehole kan vara nära det du vill. Är ju litet av ett projekt så se det som en skoj långvarig pryl att pilla med så du inte landar i frustration bara https://pi-hole.net/

Funkar alla webbsidor även om man går via pi-hole?
(Ja, det var ett rackarns pyssel att installera såg jag.)
Citera
2025-05-04, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NooBody
Är fruktansvärt trött på all reklam vad man än gör. På radion, TVn, mobilen... Vill börja blockera så mycket reklam som möjligt av det jag kan. Tänker då i min router så man slipper det på Youtube, mobilen, spel m.m. Radio och TV blir ju svårt så det får man ju bara svälja, men resten iallafall. Hur gör jag?
Kör brave browser, tar bort all reklam på youtube och de mesta annat
Citera
2025-05-04, 16:37
Medlem
WoodyLongschlongs avatar
Operas webbläsare.
Citera
2025-05-05, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HazeCrace
Kör brave browser, tar bort all reklam på youtube och de mesta annat
På min Telia TVbox med Youtube? Som sagt, sällan jag använder dator.
Citera
2025-05-05, 09:37
Medlem
Citat:
På min Telia TVbox med Youtube? Som sagt, sällan jag använder dator.
D3 funkar inte

Eller ??? Kolla...
Citera
2025-05-05, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Funkar alla webbsidor även om man går via pi-hole?
(Ja, det var ett rackarns pyssel att installera såg jag.)
Skit i Pi Hole. Det är i princip bara nördar som orkar sitta och installera sånt skit.

Kika på Adguard DNS eller Mullvad DNS istället. Exakt samma sak fast du slipper sitta i 3 timmar.
Citera
2025-05-05, 12:57
Medlem
När alla här säger att man ska installera saker och ting, var ska jag installera det? På routern eller?
Påpekar ännu en gång att jag använder mestadels Telias Appbox, mobiler och surfplattor typ varje dag. Dator kan ta veckor mellan gångerna jag startar.
Citera
2025-05-05, 13:01
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Fel: Både Chrome och Brave bygger på Chromium.

Samma sak, ju. Tillräckligt lika.

Citat:
The Chromium projects include Chromium and ChromiumOS, the open-source projects behind the Google Chrome browser and Google ChromeOS, respectively.
Citera
2025-05-05, 14:52
Medlem
Citat:
När alla här säger att man ska installera saker och ting, var ska jag installera det? På routern eller?
Påpekar ännu en gång att jag använder mestadels Telias Appbox, mobiler och surfplattor typ varje dag. Dator kan ta veckor mellan gångerna jag startar.
Adguard DNS -> Helst på routern men annars på enheterna
YouTube Revanced -> På mobilen
Brave -> På mobilen
uBlock Origin -> I webbläsaren på datorn

När det gäller din tv-box är ju frågan: Har den Android?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in