2025-05-03, 14:08
Medlem
chiaras avatar
Är bjuden på bröllop om några veckor så börjar fundera.. ingen klädkod finns. Jag fattar ju att det kanske inte är så klokt att ha vitt från topp till tå men är det lika illa med blåvit klänning, vit glesstickad kofta? Skulle kanske vilja ha vita skor med men är denna tanke ett big no no?
Citera
2025-05-03, 14:26
Medlem
Kokplattas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chiara
Är bjuden på bröllop om några veckor så börjar fundera.. ingen klädkod finns. Jag fattar ju att det kanske inte är så klokt att ha vitt från topp till tå men är det lika illa med blåvit klänning, vit glesstickad kofta? Skulle kanske vilja ha vita skor med men är denna tanke ett big no no?

Dåligt av arrangören att inte ange klädkod, den hjälpen ska man ge gästerna. Jag skulle gissa att det är klädkod kavaj som gäller, då det är klart mest vanliga klädkoden vid bröllop. Du bör köra på säkra kort; klänning som inte är vit, svart eller röd. Lila är också tveksamt då det är en dödsfärg i vissa kulturer. Klänningen ska täcka axlar och knän. Du ska inte ta uppmärksamhet från bruden genom din klädsel så diskret elegans är ledorden. Det kan funka med blåvit klänning om det vita inte alls är dominerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in