2025-05-03, 13:56
Medlem
bithaxs avatar
Förbjuda partier? Det låter som Thailand hörru du.
Om det skulle hända så är Sverige officiellt en bananrepublik.
Citera
2025-05-03, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Jag ska förklara varför.

Enligt svensk grundlag, samt i FNs definition av mänskliga rättigheter, och i europakonventionen finns något som heter religionsfrihet.

SD har genom offentliga uttalade från ledade representanter i partiet uttryckt Islam-fientliga uttalanden, på SD bloggar som avpixlat, Fria tider osv bedrivs häxjakt på muslimer, där man kartlägger, hotar och hetsar.

När SD-politiker avslöjas för att skrivit inlägg på ovanstående bloggar är tonen ofta en annan där muslimer ska gasas, galgas och mördas.

SDs faktiska åsikt i frågan om Islam är som alla räknat ut, ett förbud och dödstraff för utövare.

Därför ska SD redan nu terrorklassas, ledande aktörer i SD som Åkesson, Karlsson, Jomshof skall gripas och sättas i fängelse för terrorism.

Vi ser även att SDs politik och retorik ledde till ett terrordåd i Sverige alá Breivik.

Rickard Andersson läste på SD-bloggar. Förmodligen blev han triggad av hatet och hetsen på dessa bloggar. Han såg sig som nog som en hjälte för SD och skulle rädda Sverige från muslimer.

Mina analys är som vanligt knivskarp. Nu vill jag veta vad ni experter tycker?

För eller emot att terrorstämpla Sverigedemokraterna?

Samt terrorstämpla vänsterns som går i nazisternas fotspår i sitt hat mot Judarna.
Känner muslimer som röstar på SD. Vad har du att säga till dom? Som en vänster som jag känner sa att muslimer som röstar på SD är låg utbildade därför dom gör det, vilket är typisk vänster rasism att kläcka ur sig.

Islam som är på samma nivå som nazismen med sin avsky mot Hbtq förbjudet i alla muslimska länder även dödsstraff i vissa, ser kvinnan som nr 2 även i himlen, tillåter barnäktenskap, män får ha flera fruar, förbjudet att lämna Islam, Hamas skiter I om palestiner dödas då dom hamnar i paradiset som martyrer. Som Bill Maher sa när han var i Stockholm och gjorde ståupp - Alla muslimer är inte terrorister men alla terrorister är muslimer!
Islam vägrar reformeras. Hade varit helt ok om den hade varit som i Bosnien.
Citera
2025-05-03, 14:08
Medlem
Citat:
Vi i vänstern har rätt att använda våld på fascister som SD då det är självförsvar.

Hoppas du trollar.
Betyder det att alla som inte har samma åsikt som vänstern också får sopa på dom under rubriken ”självförsvar”?
Citera
2025-05-03, 14:11
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Religionsfrihet innebär att du kan välja om och vilken religion du vill praktisera, inte att en viss religion är skyddad från kritik.Din analys är inte särskilt knivskarp, snarare felaktig och förvirrad.

Detta är faktiskt inte korrekt. Du är fri att TRO på vad du vill, det vill säga du äger dina tankar och vad som rör sig i din själ och hjärta. Däremot har du inte rätt att HANDLA (praktik) hur du vill. Det är också ganska exakt där den stora konflikten rör sig idag sett till hur religionsfrihet i Sverige tolkas. Det är inte meningen att religionsfriheten ska, som idag, användas som ursäkt för att utöva (handla/praktisera) religiös fundamentalism.
Citera
2025-05-03, 14:17
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Därför ska SD redan nu terrorklassas, ledande aktörer i SD som Åkesson, Karlsson, Jomshof skall gripas och sättas i fängelse för terrorism.

Citat:
Ursprungligen postat av kattlyssa
Jag tycker att terrorstämpling av Sverigedemokraterna vore på sin plats.

Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Ja, det vore väl passande. Tyskland har ju klassat SD:s tyska motsvarighet AFD som högerextremt. Det är egentligen ofattbart att vi har ett parti i Sveriges riksdag som tillåts sprida vit makt-propagande genom sina trollverksamheter, uppvigla till koranbränningar, hets mot folkgrupp och hota rikets säkerhet. Rekvisiten för en terrorstämpling borde vara väl uppfyllda.

Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Förbjud och arrestera alla som någonsin har röstat på dessa nazister, va fasiken, arrestera alla som tom säger och skriver det partiets namn ja t.o.m bara akronymiserar partiets namn ska skaka galler.

Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Tanken är frestande, jag medger det.

1. Partiernas historik bör rimligen vara fullständigt irrelevant, det är här och nu som gäller.
2. SD-hatare har genomgående, med få undantag, antingen helt fel fokus i form av att de är oförmögna att förstå vad som faktiskt sägs direkt och mellan raderna, eller så anser SD-hatarna helt enkelt att SD är ett större problem än vad som fått SD att växa dvs det SD kritiserar och vill eliminera:

- kraftig ökning av ojämställdhet och våld i nära relation, barnaga, hustruaga samt helt nya företeelser i form av, könsapartheid, könsstympning, kusingifte, korruption, klankriminalitet, bortgifte, månggifte mm.
Citera
2025-05-03, 14:29
Medlem
EnflygandeKos avatar
Då kan vi också terrorstämpla V och Mp spec V stödjer ju terrorister , verkar ju gilla Hamas och är det mest just fientliga parti i riksdagen .

Sen tycker jag det är konstigt att V S Mp
och C stöttar islamister. Om man inte förstör att Islam är det ett av de största hoten mot Sverige , Europa och världen så är man otroligt naiv och blåögd.
Senast redigerad av EnflygandeKo 2025-05-03 kl. 14:32.
Citera
2025-05-03, 14:37
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
1. Partiernas historik bör rimligen vara fullständigt irrelevant, det är här och nu som gäller.
2. SD-hatare har genomgående, med få undantag, antingen helt fel fokus i form av att de är oförmögna att förstå vad som faktiskt sägs direkt och mellan raderna, eller så anser SD-hatarna helt enkelt att SD är ett större problem än vad som fått SD att växa dvs det SD kritiserar och vill eliminera:

- kraftig ökning av ojämställdhet och våld i nära relation, barnaga, hustruaga samt helt nya företeelser i form av, könsapartheid, könsstympning, kusingifte, korruption, klankriminalitet, bortgifte, månggifte mm.

Du skriver att det är här och nu som gäller – det håller jag i grunden med om. Men samtidigt… vissa historiska händelser spelar ett så pass centralt roll i nuet att de inte kan frikopplas hur enkelt som helst. SD:s rötter är inte en bisak – de är fortfarande närvarande, bara med ny kostym. Kungsträdgården, SD-Kuriren, gamla uttalanden – det där var inte en ungdomsrevolt, det var medveten ideologi. Och mycket av det där sipprar fortfarande igenom. Inte alltid i vad som sägs rakt ut, men i vad som aldrig sägs. Vad som underförstås.

Det är lätt att förledas att tro att SD är det stora fingret mot etablissemanget. Men vad gör de egentligen? Röstar med regeringen på utförsäljningar, skattesänkningar för rika, slaktade miljöskydd och massövervakning. Samtidigt håller de folket sysselsatta med pajkastning och symbolpolitik. Det luktar inte motstånd – det luktar avledning.

Ibland tänker jag att det kanske inte är vänster eller höger som är grejen längre. Kanske är det bara topp mot botten. Makt mot folket. Det är där SD ställt sig oavsett vad de påstår.
Citera
2025-05-03, 14:44
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Förbjuda partier? Det låter som Thailand hörru du.
Om det skulle hända så är Sverige officiellt en bananrepublik.
Eller Tyskland, som ju diskuterar att förbjuda AfD.
Citera
2025-05-03, 14:53
Medlem
CyberIngmars avatar
Socialdemokraternas trollfabrik går på högvarv. Jag har länge undrat hur Socialdemokraterna, Vänsterpartiet och Miljöpartiet ens tillåts existera i Sverige – om vi nu ska följa trådstartarens egen logik. Är det inte då dags att terrorstämpla alla tre? Ts skriver ju själv att det är acceptabelt att bruka våld mot fascister – samtidigt som ts uppvisar tydliga auktoritära tendenser. Kanske vore det mer konsekvent att flytta till Nordkorea, där ett enda parti styr och alla försök till demokrati slås ned av det "goda" Koreas arbetarparti.

Jag väljer att ignorera ts fria fantasier och rena osanningar. Det här är ett typexempel på whataboutism, grundat i egna önskningar snarare än verkliga fakta – och det saknar fullständigt belägg i verkligheten.

Senast redigerad av CyberIngmar 2025-05-03 kl. 15:12.
Citera
2025-05-03, 15:03
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Jag ska förklara varför.

Enligt svensk grundlag, samt i FNs definition av mänskliga rättigheter, och i europakonventionen finns något som heter religionsfrihet.

SD har genom offentliga uttalade från ledade representanter i partiet uttryckt Islam-fientliga uttalanden, på SD bloggar som avpixlat, Fria tider osv bedrivs häxjakt på muslimer, där man kartlägger, hotar och hetsar.

När SD-politiker avslöjas för att skrivit inlägg på ovanstående bloggar är tonen ofta en annan där muslimer ska gasas, galgas och mördas.

SDs faktiska åsikt i frågan om Islam är som alla räknat ut, ett förbud och dödstraff för utövare.

Vi ser även att SDs politik och retorik ledde till ett terrordåd i Sverige alá Breivik.

Rickard Andersson läste på SD-bloggar. Förmodligen blev han triggad av hatet och hetsen på dessa bloggar. Han såg sig som nog som en hjälte för SD och skulle rädda Sverige från muslimer.

Det är snarare islam som ska bespottas, terrorstämplas och förbjudas.
Citera
2025-05-03, 15:04
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Vissa av offren som avled vid Risbergskaskolan i Örebro var ju etniskt svenska.

Skulle en såkallad ”SD inspirerad” mördare ha ihjäl sina egna? Såklart ren lögn.

SD håller inte på och organiserar en massa politiskt våld dagarna lång. Går inte att terrorstämpla isåfall.

Synd att troll inte kan bätte än såhär. Tragiskt hur dåliga ni är på konsten
Citera
2025-05-03, 15:09
Medlem
Citat:
Jag ska förklara varför.

Tror Sverige är för präktigt och återhållsamt för att SÄPO ska offentliggöra deras nuvarande bedömning av SD offentligt. Men det vore ju bra, om man fick kalla en spade för en spade, politiskt.

SD bedömdes ju som ett av de fem största hoten mot landet och demokratin, vid tidpunkten då Åkesson själv gick med, och många år därefter. SÄPO hade särskild övervakning av SD, och kan ha det än idag - liksom SÄPO övervakade SDs syskon- och kusinorganisationer som Vitt Ariskt Motstånd, Nysvenska Rörelsen, Riksförbundet För Sverige och Frihet, Fria Nationalister, Nationaldemokraterna och Sverigepartiet m.fl.

Jag känner inte till att den bedömningen förändrats gällande SD. Men om SÄPO skulle offentliggöra det, så avslöjar ju SÄPO sina arbetsmetoder och minskar dessutom möjligheten för fortsatt övervakning, samt att SD kommer politisera ett sånt uttalande till max. Så jag tror inte som kommer säga nåt, oavsett dom övervakar eller inte.

Terrorklassa tror jag inte på. Jag tror inte ens det finns nån sådan benämning inom den juridiska eller politiska nomenklaturen. Man kan klassa dåd, men det krävs ohyggligt mycket mer för att permanent stämpla en organisation, parti eller person som kontinuerlig terrorist. Man måste i så fall vara betydligt mer handgripligen involverad i dåd eller uttryckliga planeringar av dåd för att något sånt ska bli aktuellt.

SD håller sig för långt bort ifrån faktisk aktion, och många av dom saker SD säger eller gör, är ren pucko idioti av stökiga och oregerliga personligheter i partistrukturen (normalt för såna här partier). Så det är alltid en bedömningsfråga om man ska ta såna saker bokstavligen, eller förstå dom som bara puckade dumheter.

Men helt klart är ju att SD är höger-extremt, inte tycker demokrati är någon bra idé och att alla andra politiska inställningar än deras egen utgör hot mot landet, och att åsiktsfrihet och människor med mörk hudfärg ska begränsas, på liknande bevekelsegrunder som gjorde i Tyskland på 1930-talet. Så SD utgör - både förr och nu - en påtaglig risk för radikal förändring av det Sverige av dom säger sig vilja försvara; på ett sätt som inga andra riksdagspartier gör eller gjort förr.
Senast redigerad av Robbinist 2025-05-03 kl. 15:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in