Citat:
Ursprungligen postat av
Tuppruskaren
Jag ska förklara varför.
Enligt svensk grundlag, samt i FNs definition av mänskliga rättigheter, och i europakonventionen finns något som heter religionsfrihet.
SD har genom offentliga uttalade från ledade representanter i partiet uttryckt Islam-fientliga uttalanden, på SD bloggar som avpixlat, Fria tider osv bedrivs häxjakt på muslimer, där man kartlägger, hotar och hetsar.
När SD-politiker avslöjas för att skrivit inlägg på ovanstående bloggar är tonen ofta en annan där muslimer ska gasas, galgas och mördas.
SDs faktiska åsikt i frågan om Islam är som alla räknat ut, ett förbud och dödstraff för utövare.
Därför ska SD redan nu terrorklassas, ledande aktörer i SD som Åkesson, Karlsson, Jomshof skall gripas och sättas i fängelse för terrorism.
Vi ser även att SDs politik och retorik ledde till ett terrordåd i Sverige alá Breivik.
Rickard Andersson läste på SD-bloggar. Förmodligen blev han triggad av hatet och hetsen på dessa bloggar. Han såg sig som nog som en hjälte för SD och skulle rädda Sverige från muslimer.
Mina analys är som vanligt knivskarp. Nu vill jag veta vad ni experter tycker?
För eller emot att terrorstämpla Sverigedemokraterna?
Tror Sverige är för präktigt och återhållsamt för att SÄPO ska offentliggöra deras nuvarande bedömning av SD offentligt. Men det vore ju bra, om man fick kalla en spade för en spade, politiskt.
SD bedömdes ju som ett av de fem största hoten mot landet och demokratin, vid tidpunkten då Åkesson själv gick med, och många år därefter. SÄPO hade särskild övervakning av SD, och kan ha det än idag - liksom SÄPO övervakade SDs syskon- och kusinorganisationer som Vitt Ariskt Motstånd, Nysvenska Rörelsen, Riksförbundet För Sverige och Frihet, Fria Nationalister, Nationaldemokraterna och Sverigepartiet m.fl.
Jag känner inte till att den bedömningen förändrats gällande SD. Men om SÄPO skulle offentliggöra det, så avslöjar ju SÄPO sina arbetsmetoder och minskar dessutom möjligheten för fortsatt övervakning, samt att SD kommer politisera ett sånt uttalande till max. Så jag tror inte som kommer säga nåt, oavsett dom övervakar eller inte.
Terrorklassa tror jag inte på. Jag tror inte ens det finns nån sådan benämning inom den juridiska eller politiska nomenklaturen. Man kan klassa dåd, men det krävs ohyggligt mycket mer för att permanent stämpla en organisation, parti eller person som kontinuerlig terrorist. Man måste i så fall vara betydligt mer handgripligen involverad i dåd eller uttryckliga planeringar av dåd för att något sånt ska bli aktuellt.
SD håller sig för långt bort ifrån faktisk aktion, och många av dom saker SD säger eller gör, är ren pucko idioti av stökiga och oregerliga personligheter i partistrukturen (normalt för såna här partier). Så det är alltid en bedömningsfråga om man ska ta såna saker bokstavligen, eller förstå dom som bara puckade dumheter.
Men helt klart är ju att SD är höger-extremt, inte tycker demokrati är någon bra idé och att alla andra politiska inställningar än deras egen utgör hot mot landet, och att åsiktsfrihet och människor med mörk hudfärg ska begränsas, på liknande bevekelsegrunder som gjorde i Tyskland på 1930-talet. Så SD utgör - både förr och nu - en påtaglig risk för radikal förändring av det Sverige av dom säger sig vilja försvara; på ett sätt som inga andra riksdagspartier gör eller gjort förr.