• 1
  • 2
2025-05-03, 07:38
Medlem
Du har fel. Människor är sociala och det är bra att vara social och social interaktion är grunden för mänsklig existens. Människor kommer kommunicera med dig om diverse saker om du rör dig ute i samhället.
Citera
2025-05-03, 08:11
Medlem
Timoteuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liquidterminator

När vi, många med oss, vill ha kontakt för att samtala om nått viktigt eller intressant så tar vi kontakten då. Vad är det som är svårt att förstå?

Men dessa människor som du tyckte var påträngande, kan just då ha haft SIN stund då de vill ta kontakt?
Citera
2025-05-03, 09:33
Medlem
Vad är det med ditt utseende som stör andra? Är det samma reaktion på ditt jobb?
Citera
2025-05-03, 09:51
Medlem
Citat:
Vad har ni ut av att möta andra förväntningar om hur ni ska vara, klä och uppföra er enligt givna eller andras förväntning? Förklara vad sådant beteende ger er om ni vet eller har tänkt på frågan?
Folk tittar på ALLA, tro inte att du är speciell. Fula, vackra, konstiga, eller bara för att reka omgivningen. Ska du vägra folk rätten att titta på vad de vill? Knäppbollar som du ÄR dessutom en högre säkerhetsrisk, klart man vill ha koll på ett eventuellt hot. Det verkar stämma i detta fall, eftersom du hotar kasta syra i deras ansikte. Drägg.
Citera
2025-05-03, 09:57
Medlem
pn222jws avatar
Det kanske vore praktiskt om man ibland kunde sätta på sig en tröja där det stod "do not disturb" som dom där miniskyltarna man kan hänga på en hotelldörr när man vill vara ifred. Jag tycker jag blir lämnad ostörd om jag har mörka solglasögon och hörlurar.
Citera
2025-05-03, 11:24
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Jag gick i en park för lugn och ro men fick inte vara ifred. Folk tittade, närmade sig, skulle hälsa, interagera, vara sociala osv. Bara för att en del av bär slöja eller råkar likna Kaczynski så betyder det inte att vi är kriminella eller har nått att dölja.
Däremot betyder det att vi inte är intresserade av omgivande människor och deras sysslor oavsett vem och var det gäller, inte ens att observera närvaron.

När man är på köpcentrum, restauranger, tandläkare mm så är man där för att handla nått man behöver, äta, laga tänderna, studera på bibliotek, vara på stranden för att rasta hundar och barnen men inget utöver det.

När vi, många med oss, vill ha kontakt för att samtala om nått viktigt eller intressant så tar vi kontakten då. Vad är det som är svårt att förstå? Även "vanligt folk" vill ibland kunna vara befriade från blickar, pretentiösa förväntningar om beteenden, normativ utstyrsel och utseende, möten och folks fördomar.
Hur får man omgivningen att förstå att alla har rätt till gator, torg, stränder, affärer mm utan bli att behöva "fitta"? Vad är felet och hur vill ni lösa problemet, för alla vi väl kunna vara sig själva?
Jo, har man uncle ted som avatar är man sjuk i huvudet.

Men som dåre har du naturligtvist ingen möjlighet att förstå det själv.

Kanske kan en kombination av elchocker och kalla bad hjälpa dig?
Citera
2025-05-03, 17:25
Medlem
Jag tycker människor håller ganska bra avstånd och passar bara sig själv . Nästan ingen vågar närmare sig mig, förutom knäppisar så klart 🤪. Nej, jag utstrålar ganska nonchalant attityd och orkar inte bry mig om andra.

Många tror nog att jag är arrogant och snobbig när man ser mig, men det är raka motsatsen när man väl prata med mig. Jag vet inte vad jag trigger i andra människor men det är ganska underhållande att observera.

Jag är oerhört tillmötesgående och trevlig om någon börjar en konversation med mig. Jag visar respekt helt enkelt.

Men helst vill jag att man låt mig vara i fred och jag får för det mesta precis som jag vill ha det.
Senast redigerad av Babushka7 2025-05-03 kl. 17:41.
Citera
2025-05-04, 00:03
Medlem
liquidterminators avatar
Sinnesslöa som Villekulla90 bör nog inte uttala sig när de inte förstår varför Snickerboa brann.

Fråga annars GW om vilket samhälle rättsvidrighet skapar. Varför skulle en enkel lärdom behöva kosta Sverige en miljard?

Citat:
TheGretaReset Jo, har man uncle ted som avatar är man sjuk i huvudet.

Advokatsamfundet och juristsverige har alltså inte lärt sig något om varför det brinner och vad oskuldspresumtion innebär?

Vi hörs Greta! Ha det bra tillsvidare. Med vänlig hälsning Robert Patrick från the Judgment Day.
Senast redigerad av liquidterminator 2025-05-04 kl. 00:30.
Citera
2025-05-04, 03:15
Man vill bli hemlös gud superman hellre. Vem fan bryr sig om fb människor ens?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in