• 1
  • 2
2025-05-03, 00:16
Medlem
Läser det som att du vill veta OM detta ochså är OCD i och med att du redan är medveten om dina kompulsiva beteenden. OCD kan vara vad som helst som frenetiskt ska kollas, göras, upprepas, helst i mönster/antal/gånger/sifferkombination/datum osv. Dom tvången som inte känns sunda ska man försöka sluta med. Tänka till före, måste jag, har det ett positivt syfte, vad ger det mig, är det ett tvång?

Tänkvärt är ochså att ångesten kommer från beteendet. Det är din kick.

Och du vet själv att den perfekta känslan finns inte. Kanske något liknande, men aldrig ens nära. Därför du repeterar. Eviga jakten.
Senast redigerad av 12Monkeys 2025-05-03 kl. 00:41.
Citera
2025-05-03, 00:20
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Jag har brottats med OCD så länge jag kan minnas. Typ tvätta speglar, lister, kontrollera så allt står rakt osv osv.

Men just detta med skägget har bara kommit från ingenstans och just det med specialla datum låter så konstigt så därför undrar jag om det är OCD eller nåt annat??

Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Ah, jag fattar. Då har du ju full koll på hur OCD känns, tänker jag. Du menar mer att skägg-grejen är så underlig jämfört med det andra att du tvivlar på att det verkligen är en tvångshandling?

Är bara en vanlig människa så jag kan nog inte ge något bra svar. Jag hade nog chansat på att OCD:n har hittat en ny grej att tortera dig med. Men det kanske vore bra att prata med någon om det? Ångest i sig är jag tyvärr väl bekant med, och det är oavsett anledning ingen rolig känsla

Det stämmer. OCD hittar alltid nya vägar att utöva kontroll.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in