• 1
  • 2
2025-05-02, 16:23
Medlem
WordWarriors avatar
"Revolutionen äter sina egna barn" brukar man säga. Nu byter Trans- och tjejjouren i Malmö namn till Transjouren, och prioriterar ner tjejer till förmån för transsexuella. I många fall individer som inbillar sig att de är det motsatta könet beroende på grund psykiatriska diagnoser, som gör att de inte förmår stå emot woke-propagandan. Förmodligen finns det mer statliga pengar att mjölka där för de som driver verksamheten. Follow the money - always! Kvinnorna i räddningsindustrin är giriga och vill höja sina löner.

Citat:
Trans- och tjejjouren i Malmö byter nu namn till Transjouren – och blir därmed Sveriges första jourverksamhet som enbart fokuserar på att stödja transvestiter. Beslutet innebär att stödet till kvinnor – den ursprungliga poängen med verksamheten – nu helt tas bort.
...

Vi vet verkligen att det behövs, och det är så viktigt. Vi vill just nu inrikta oss på stöd till transpersoner

https://www.friatider.se/tjejjouren-...hjalpa-kvinnor

Topic: Min frågeställning är vad ni anser om detta, i synnerhet ni feminister. Har den feministiska revolutionen blivit en woke-revolution som slagit knut på sig själv? Finns tjejer och kvinnor ens överhuvudtaget enligt feministernas chefsideologer? Hur känns det för tjejerma att ha hamnat på andra plats i offerhierarkin och bli nedprioriterade?

FOKUS ÄR DET FEMINISTISKA PERSPEKTIVET PÅ BESLUTET, INTE JÄMSTÄLLDHET I ALLMÄNHET.
Senast redigerad av WordWarrior 2025-05-02 kl. 16:47.
Citera
2025-05-02, 16:29
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarliKorv
Något ljus i mörkret iaf då män faktiskt är mer värda än kvinnor.

Ja, sjuka "män" som vill vara "kvinnor". Demaskuliniseringen är ju en del av agendan. Starka män vill man inte ha, för de är en motkraft mot woke.
Citera
2025-05-02, 16:32
Medlem
FarliKorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ja, sjuka "män" som vill vara "kvinnor". Demaskuliniseringen är ju en del av agendan. Starka män vill man inte ha, för de är en motkraft mot woke.

Det är bra! Bättre om alla är bögar och läser sagor för barn hårt sminkade i "sexiga" kläder.
Citera
2025-05-02, 16:41
Medlem
Severlohs avatar
Finns det ens en enda transa i Malmö? Jag kan tänka mig att de skulle bli stenade av alla araber där.
Citera
2025-05-02, 16:49
Helt stört att man fokuserar på transor istället för riktiga kvinnor. Borde såklart vara riktiga kvinnor man fokuserar på, men det är ju en vrickad värld vi lever i... Jag anser är transor är psykiskt sjuka och borde erbjudas psykologisk hjälp i kombination med medicinering av något slag för att bota sjukdomen de drabbats av. Jag tror helt enkelt inte på att man "fötts i fel kropp". Därav anser jag det vara fel, och ett slöseri, att erbjuda en transjour.
Citera
2025-05-02, 17:08
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Helt stört att man fokuserar på transor istället för riktiga kvinnor. Borde såklart vara riktiga kvinnor man fokuserar på, men det är ju en vrickad värld vi lever i... Jag anser är transor är psykiskt sjuka och borde erbjudas psykologisk hjälp i kombination med medicinering av något slag för att bota sjukdomen de drabbats av. Jag tror helt enkelt inte på att man "fötts i fel kropp". Därav anser jag det vara fel, och ett slöseri, att erbjuda en transjour.

Riktiga och kapabla kvinnor går inte till kvinnojourer för att lösa sina problem. Att hamna i klorna på manshatande extremister är knappast att rekommendera om man är utsatt och psykiskt skör. Däremot är sådana kvinnor tacksamma offer för indoktrinering.
Citera
2025-05-02, 17:20
Medlem
Flabbars avatar
Det finns redan gott om andra kvinnojourer. Ska bidragen in måste dom komma med något nytt och då är det enklast att byta namn.
Citera
2025-05-02, 17:28
Medlem
okok1s avatar
Vad är problemet? Fler transor söker sig dit istället för andra kvinnojourer? Kanske är bra? Speciellt om de har kunskap om trans.
Citera
2025-05-02, 20:27
Medlem
Verkar finnas åtminstone ett par olika lokala kvinnojourer i Malmö och desto fler nationellt, vilket ju är himla bra. Nu finns där även en som riktar sig till transfolk. Bra det med!

Är det verkligen nåt att hänga läpp över?
Citera
2025-05-02, 20:58
Medlem
Sinraths avatar
Tänk er likt ett AA möte hur man sitter i en cirkel och ska prata om sina problem och tjejer bemöts av 90% transpersoner som var födda män runtomkring sig..
Citera
2025-05-03, 05:59
Medlem
triptykens avatar
Det är väl svinbra?

Det finns flera tjejjourer runt om i landet och i Malmö och som flera påpekar kanske det också finns tjejer som vill ha grejer för ciskvinnor och transtjejer som vill ha ett för bara trans-folk.
Citera
2025-05-03, 10:14
Medlem
Transtöser ses som tjejer och kanske i många fall är extra utsatta också.
Senast redigerad av LilaGubben 2025-05-03 kl. 10:26.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in