Citat:
Ursprungligen postat av
eldrattan
Det var ett maffigt inlägg där Paddan. Antar det har att göra med att du tog en välförtjänt paus från puggan under semestern.
Rent generellt är det alltid bra att hålla sig till kända tillverkare av tändstift. Det är värt den där extra tjugan man får lägga ut. Du förstår dom kan falla isär och göra så din cylinder ser ut som kattens favoritmöbel.
Hur som helst, finns det ett "R" i namnet på dina alibaba tändstift?
Ett annat hett tips är att skippa "R" i namnet på dina NGK stift. Det finns garanterat redan resistans i tändhatten så det räcker och blir över.
Ha en fortsatt varm och härlig dag med din trimmade pugga.
Ja, nu är jag tillbaka i Sverige igen och har massor med inspiration kring hur jag ska göra mopeden bättre. Mina nya JIS skruvmejslar passar perfekt på förgasarens JIS skruvar, till skillnad från mina gamla gröna Bahco skjuvmejslar.
Originaltändstiftet har ett R i namnet, så jag antar att det då ska vara så. Det är viktigt att alltid köra med original. Kinatändstiften har jag just för att offra, eftersom jag inte vill köpa och ha sönder 10 originaltändstift vilket hade varit respektlöst. Det var bara lite oväntat att de skulle gå sönder så snabbt.
Tändhatten har 8,8 kOhm i resistens. Jag råkade bränna av tändkabeln som hade lagt sig mot avgasröret och jag passade då på att mäta. Tändhatten var dock också köpt på Aliexpress, men såg precis ut som den gamla originaltändhatten som gick sönder för några år sedan och jag då fick byta.
Nu har jag uppnått en topphastighet på 72 km/tim med enkla medel. Hur snabbt kör du med din, med dina nya Naraku-delar?