• 3
  • 4
2025-05-02, 09:54
Medlem
PerniWhas avatar
Ja det är ok att be gästerna gå eller som du gjorde, erbjuda dom att sova över.
Drog det hela lite väl långt en gång och gick helt enkelt och lade mig medans gästerna var kvar och det skapade lite oreda i vår relation ett tag framöver.
Citera
2025-05-02, 10:06
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Jag skulle tyckt det var jättekonstigt. Förväntar mig alltid att värden går och lägger sig sist när alla gäster känner sig nöjda. Varför annars bjuda hem folk?

Ha vett att åka hem innan du blir tillsagd.
Citera
2025-05-02, 11:06
Medlem
helt rätt. värden brukar alltid säga när inbjudningen är avslutat. det e sen gammalt
Citera
2025-05-02, 11:12
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Man säger bara till gästerna att släcka när de går och sen går man och lägger sig😄
Citera
2025-05-02, 11:54
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorren-Kukegaard
Jag gillar mina gäster jättemycket, men när klockan närmade sig 03 på natten, så sa jag att jag behöver sova. Jag erbjöd dem att sova över, men de fattade vinken och lämnade artigt. Och det var aldrig några sura miner, och dagen därpå tackade de för en jättetrevlig kväll.

Men jag undrar lite vad ni andra tänker om detta? Är det okej att antyda att ”Nu är det dags att runda av”?

Ja, det är helgdag, men jag var ändå väldigt trött efter en lång arbetsdag. Och jag ville sova.

Och varje gång de kommer till mig, så upprepar sig samma sak.

Ditt hem, du slänger ut gäster när du känner för de.
Citera
2025-05-02, 12:03
Medlem
Om du sonika hade sagt till dina gäster att de skulle gå så hade jag nog tagit det på fel sätt men att du dessutom frågade om de ville sova över och att de gick självmant så är det absolut helt korrekt sätt att gå tillväga.
Citera
2025-05-02, 13:00
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Självklart ok att avrunda.

Inte nån normal vuxen med jobb skulle stanna hos någon sålänge de e fan absurt och oförskämt av gästerna.

Man avrundar ju fan redan vid 2200 sen vill man lägga sig!

Bjud INTE hem mig till dina fester!

Men TS bör lära sig en läxa här: Ställ inte till med fest när du har jobbat en hel dag. Det är ingen som orkar med.
Citera
2025-05-02, 13:44
Medlem
HejaFinlands avatar
Om man vill vara diplomatisk kan man förvarna om det redan i början på kvällen typ: "Det får inte bli för sent för jag måste upp och göra något viktigt i morgon".
Citera
2025-05-04, 20:33
Moderator
Tystnads avatar
Inte en fråga för Bostad, hem och trädgård --> Papperskorgen
/Moderator
Citera
2025-05-05, 19:25
Moderator
skunkensunes avatar
Papperskorgen --> Socialantropologi, etnologi och sociologi
/Moderator
Citera
2025-05-06, 12:38
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Om man vill vara diplomatisk kan man förvarna om det redan i början på kvällen typ: "Det får inte bli för sent för jag måste upp och göra något viktigt i morgon".
Så hade jag nog också gjort. Då vet alla vad som gäller redan innan och det blir inte konstigt om man rundar av innan det blir så sent som för trådstartaren.

Åtta timmar känns som lång tid att ha gäster hemma såvida det inte är något alldeles speciellt tillfälle.
Citera
2025-05-08, 19:39
Medlem
Jiggy.Walkers avatar
Hur mycket festar du egentligen? Klart det är dags att gå hem, redan 5 timmar innan dess.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in