Citat:
Ursprungligen postat av
Redoxreaktion
Jag har varit med om att snutjävlarna har förstört helt lagliga saker värda tiotusentals kronor utan att jag någonsin har fått någon ersättning för det. Det finns säkert de som har läst många inlägg av mig och undrar varför jag hyser ett sådan "vansinnigt" hat mot snutar. Den händelsen är ett av skälen till det.
Jag tror de gör lite som de vill. för det finns ingen egentlig insyn av nån opartisk part. De använder nog hemliga tvångsmedel och beslag och annat lite hursomhelst
Sen när polisen går ut och påstår saker så slickar journalister och politiker i sig det som en sanning
Te x att buhu de är så underbemannade. Bor i en mellanstor stad utan nån direkt avancerad kriminalitet, och har aldrig sett så jävla många snutbilar "cruisa" omkring och patrullera som de senaste åren. De är överallt ! Kan hända det är annat i storstäderna, men i de mellanstora städer jag tänker på finns det poliser överallt, de åker runt som nån sorts securitas och "glider", går runt på stan och bröstar upp sig och petar på nån alkis som sitter på en bänk, eller bara får omkring och spänner blicken i folk.
Men de är ju så underbemannade.. Jo tjena