Citat:
Ursprungligen postat av
RoseWest666
Vill man vara den som väntar...? Ja, ett tag tror jag. Det är väldigt abrupt. Och just att han själv känns så överrumplad gör nog det svårare. Jag har bett honom fundera några månader. Testa med den nya och se hur det känns, tänk efter, är det verkligen värt att släppa allt eller är du bara förälskad tillfälligt och överväldigad av att du var otrogen? Jag har inte tänkt sitta och gråta under den tiden precis, jag har egna planer men jag tror på äktenskapet lite mer än att bara kasta bort det i en handvändning. Vill han fortfarande skiljas till hösten så får jag acceptera läget, skriva under skilsmässopappren och göra det bästa av situationen. Tills dess tänker jag roa mig kungligt. Jag undrar mest om folk har erfarenhet av att hitta tillbaka och hur det i så fall gått till och vad orsakerna var.
Jag förstår inte hur man kan ge förslag till sin älskling att testa med den nya som han BEDROG dig med.
Som jag ser det, så valde han ju bort dig när han gjorde den svikande/sårande handlingen å visade praktiskt taget hur lite du betyder för honom. Varför ställer du dig själv som ett andrahandsval?