• 1
  • 2
2025-04-30, 19:59
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...a-kandisfester
Nadim Ghazale vill att polisen ska punktmarkera kändisfester.

Det var Måns Zelmerlöws erkännande om kokainmissbruk som fick honom att reagera.

– Han bekräftar det alla redan vet, att kokain är normaliserat i kulturvärlden, säger Nadim Ghazale.

(Jag skriver)

Det är en av de bästa initiativen jag någonsin har hört - Nadim , klockrent värdefullt för att få ett ordentligt stopp av fritt flödande narkotika.

Som person är min röst stark på Nadims förslag.
Citera
2025-04-30, 20:03
Vad sägs om att konfrontera gängen istället, d.v.s de som förser kändisarna med kokain? Att gå på ett senare led av droghandel löser ingenting då ursprungskällan fortfarande är ohotad.

Men nä, det vägrar politikerna av någon anledning. Och det är du och jag som drabbas dagligen av frukterna av detta. Låt kändisarna ta kokain om de vill.
Senast redigerad av ElexirPharma 2025-04-30 kl. 20:05.
Citera
2025-04-30, 20:11
Medlem
RAKA-KORTs avatar
Citat:
Han bekräftar det alla redan vet, att kokain är normaliserat i kulturvärlden
Eeeeh, va? Ska den där snubben vara polis? Kokain är normaliserat överallt din bög. Jag har sett kokain på min skola, på min arbetsplats, på flera arbetsplatser, flera människor som oberoende av varandra knarkar.

Finns alltid någon bögsnut som vill synas i media för att kanske få knulla ikväll och då kommer dom med såna här påståenden. Imorgon kommer han påstå att "senaste sprängningen bekräftar det vi redan vet, att kriminella har tillgång till massor av vapen". Wow, bravo! Idiot.
Citera
2025-04-30, 20:12
Medlem
LostinDarknesss avatar
Men då kan ju de rika som brukar reagera eller för deras rikemansbarns skull, och det vill ju inte den fega fascist staten !
Det gäller ju att välja sina fiender, de som inte kan sätta emot helt enkelt. Utan som man kan sparka på samtidigt som man asgarvar!

Sanningen är att väldigt många knarkar, med eller utan recept. Problemet är inte att folk knarkar utan vart monopolet ligger. Men ju mer brott som finns idag ju snabbare kan staten få till integritetskränkande åtgärder mot befolkningen vilket de vill allra mest. De skiter fullkomligt i att folk knarkar egentligen, bara de kan tjäna pengar på det i form av böter, straff, förflytta pengar till mer kontrollerade åtgärder, samt sätta folk i arbete via vården och rättsstats samhället.

Blir kul att se hur de tacklar assistens krisen. Men de flesta där röker mest cannabis eller tar lyrica. Inte koks och sånt, som de rika håller på med så de kan nog gå på rätt hårt ang assistans problemet. Men även roligt att de inte börjar kolla upp varenda uska och ssk, för de använder det väldigt ofta med också, tro mig, jag vet. Men man vill endast gå på assistans bolagen och inte övrig vårdpersonal. För då skulle staten behöva erkänna sig fel och legalisera.
Senast redigerad av LostinDarkness 2025-04-30 kl. 20:38.
Citera
2025-04-30, 20:15
Medlem
Granddaddy.Purples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElexirPharma
Vad sägs om att konfrontera gängen istället, d.v.s de som förser kändisarna med kokain? Att gå på ett senare led av droghandel löser ingenting då ursprungskällan fortfarande är ohotad.

Men nä, det vägrar politikerna av någon anledning. Och det är du och jag som drabbas dagligen av frukterna av detta. Låt kändisarna ta kokain om de vill.

Många poliser vill ju gärna plocka brukarna/missbrukarna och försöka få över dom på sin sida och lämna ut vem och hur de får tag i varorna för att sedan kunna spåra nummer och möjligen spana på springpojkarna och fortsätta vidare.

Enklare att uppvisa resultat (små resultat), svårare att faktiskt komma åt topparna den vägen.

Malmöpolisen vet t.ex var topparna bor och håller hus men då de indirekt inte säljer eller har på sig något så är de svårare att sätta dit. Lite som när polisen i USA försökte sätta dit maffiabossarna, det krävdes riktiga brott (typ som i John Gottis fall) för att börja ens kunna dra i trådarna för att sätta span.

Det är känslan i alla fall jag har, att de kan inte göra något åt toppen för de är smarta och lättare att ta de på marken.
Citera
2025-04-30, 20:41
Citat:
Ursprungligen postat av ElexirPharma

Fast en tvingad kändis kontroll borde fungera eftersom det finns ett pålitligt vittne.
Tycker Nadim's förslag är briliant.

Denne Mån* Z , lås in honom - tills han knäcks och berättar vilka kändisar som knarkar samt vem han köpt av.
Det är ju enkelt.
Senast redigerad av Lappaz 2025-04-30 kl. 20:45.
Citera
2025-04-30, 21:50
Finns det chans att få smaka på kokain om man blir kompis med en kändis eller blir kändis själv?

Vore det inte ett olagligt urval av polisen om dom riktade in sig på vissa grupper? Dom kommer känna sig utsatta och utpekade.
Citera
2025-04-30, 21:59
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
...samt sätta folk i arbete via vården och rättsstats samhället.

Hängde inte.riktigt med i vad du menar när du skriver rättsstatssamhället. Är trött så jag skyller på det när jag frågar vad du menar?
Citera
2025-04-30, 22:14
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Hängde inte.riktigt med i vad du menar när du skriver rättsstatssamhället. Är trött så jag skyller på det när jag frågar vad du menar?
Jag fattar precis vad hen menar. Det samhälle som finns i en rättsstat. Samhälle och rättsstat är kanske ord som du känner igen.
Citera
2025-04-30, 22:22
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillkarsk
Jag fattar precis vad hen menar. Det samhälle som finns i en rättsstat. Samhälle och rättsstat är kanske ord som du känner igen.

Ja, självklart. Precis som jag känner till ord som fasciststat - det var den kopplingen jag fiskade efter
Citera
2025-04-30, 22:28
Citat:
Ja, självklart. Precis som jag känner till ord som fasciststat - det var den kopplingen jag fiskade efter
Jaså jag trodde att du märkte ord. Jag har inte hängt med här alls och önskar att jag kunde ta tillbaka mitt inlägg.
Citera
2025-05-01, 01:00
Citat:
Tror inte du förstår riktigt ändå - knark är förbjudet i Sverige , än just medicinska kontrollerade syften.
Har man nolltollerans ska det väl inte finnas "kändisar" som tar droger.
Kändisanséendet rasar i botten.

Står fast i Nadim's , faktiska och ärliga ord.
Senast redigerad av Lappaz 2025-05-01 kl. 01:03.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in