Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-30, 20:30
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Japp.... sambo + dotter har han

Verkar ju osannolikt han skulle gjort detta som ”journalistiskt uppdrag” som chef nu försöker krishantera och försvara. Han är ju bara en fladder figur i Tilde efter fem - ingen grävande journalist. Kör man Sverige svepet i efter fem med Tilde är man inte direkt i fyrans första femma.
Citera
2025-04-30, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bkk2024
Vad är det med TV4?
Paolo Roberto
Dermot Clemengers
Martin Timell
Och nu en till 😂

Martin Timell köpte inte sex dock vad vi vet.
Citera
2025-04-30, 20:35
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Martin Timell köpte inte sex dock vad vi vet.

Martin är oskyldig friad i domstol.
Citera
2025-04-30, 20:36
Medlem
Jag gissar att tv4 gör ett reportage om hur många massagesalonger som säljer sex.
Citera
2025-04-30, 20:44
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FeelingBlue
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dR93Mw/uppgifter-tv4-profil-utreds-for-sexkop?utm_source=iosapp&utm_medium=share

Vem är i farten nu? Verkar vara svårt för mediamän att föra sig som människor istället för som odjur…

TV4-profiler verkar sannerligen ha svårt att hålla könet innanför byxan.
Citera
2025-04-30, 20:46
Medlem
Martin har varit ett notoriskt svin mot kvinnor i många, många år, men visst, juridiskt är han inte dömd för något.
Citera
2025-04-30, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Jag gissar att tv4 gör ett reportage om hur många massagesalonger som säljer sex.

"Uppgifter: TV4-profil utreds för köp av sexuella tjänster
Publicerad 30 apr 2025 kl 19.19
En medarbetare på TV4 utreds för sexköp, enligt uppgifter till Aftonbladet.

– Vår medarbetare har på uppdrag av redaktionen arbetat med ett tips, säger TV4-profilens chef."
Citera
2025-04-30, 20:51
Medlem
Sätter mina pengar på att det är någon i kalla fakta redaktionen
Citera
2025-04-30, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granddaddy.Purple
Någon som kan förklara definitionen av sexköp?
Är det olagligt att betala för en sexuell handling även om en sexuell handling inte utförs?

TV4 menar att han var där för ett journalistiskt uppdrag,
Att vara på en plats där en kvinna som säljer sex är ju inte olagligt, däremot suspekt. Men finns där inte bevis på att pengar eller elektronisk transaktion har skett så kan det knappast vara olagligt. Misstanke absolut, men om inga pengar har bytt händer och en akt inte har skett hur kan det ens finnas en misstanke?

Om jag pratar med en person som är prostituerad och har papper och penna, ljudinspelare och möjligen en kameraperson eller kamera med och kan påvisa att det handlar om ren och skär journalistik och kvinnan/mannen får betalt för tiden de tar att intervjua så kan man inte bli misstänkt för sexköp väll? Det är väll tydliga bevis emot?
Eller är det jag som inte fattar hur lagen ska tolkas?
I Sverige är det enligt Brottsbalken 6 kap. 11 § olagligt att betala eller lova att betala för en sexuell handling, oavsett om sexakten faktiskt genomförs eller inte.

Det räcker med ett löfte om ersättning för att det ska räknas som ett brott.

Det behöver inte ske någon faktisk sexuell handling.

Det behöver inte utbytas pengar, det räcker med ett avtal om betalning.

Så frågan är hur uppgörelsen var mellan parterna, misstänker att det det är en journalist från TV4 kalla fakta som gör en "under cover" undersökning.

Journalisten har säkert erbjudit betalning för en sexuell handling för att få till sitt scoop.

För att undgå misstanke bör det finnas tydliga bevis på syftet exempelvis journalistisk planering, ljudinspelningar, kamerateam, dokumentation, redaktionsbeslut etc.

Vilket redaktionen på TV4 verkar backa upp.
Citera
2025-04-30, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprattan
%xel P är bortplockad från tv4, om det har något samband har jag inte fått bekräftat eller när händelsen inträffade som nu utreds i media.

Är han bortplockad eller pappaledig
Citera
2025-04-30, 21:58
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprattan
%xel P är bortplockad från tv4, om det har något samband har jag inte fått bekräftat eller när händelsen inträffade som nu utreds i media.

Ska han löpa Golgata som dermot? Var skedde köpet? Sthlm eller Skåne? Har för mig Axel P bor utanför Malmö.
Citera
2025-04-30, 22:12
Medlem
Taebbans avatar
kan det inte vara M*ns Zelmerl*v? Dra ladd och knulla horer ligger väl ändå nära till hands
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in