• 1
  • 2
2025-04-30, 09:19
Avstängd
Jag såg på youtubekanalen Riks hur en kvinna fick elda koran och peka på åskådare och vråla i megafon att dom är terrorister. Detta medans poliser vaktade och såg till att hennes yttrandefrihet får vrålas i megafon medans boken eldas upp.

Jag tänkte då att det vore intressant om nån gjorde samma sak fast med en polisflagga som eldas medans poliser pekas på medans det vrålas i megafon att dom är nazister.

Jag frågade ai om det är okej att använda yttrandefriheten på det viset.

Ai svarade att det är hatbrott att elda polisflaggan, och hets mot en yrkesfolkgrupp, samt förtal om man pekar på polis och vrålar i megafon att hen är nazist.

Hur kommer det sig att yrkesfolkgruppen poliser skyddas mot hets och förtal, medans muslimer räknas som något annat än en religiös folkgrupp som skyddas av lagen om hets mot folkgrupp?
2025-04-30, 09:30
Medlem
One2Manys avatar
"Hets mot yrkesfolkgrupp"

Dagens bästa
2025-04-30, 09:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SirTomhamHatt
Är du förståndshandikappad?

Du kanske inte borde vara på internet om du inte klarar av att faktagranska ett svar från en uppenbart kass AI.

Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
"Hets mot yrkesfolkgrupp"

Dagens bästa

Så om jag söker tillstånd att elda polisflagga och vråla i megafon så beviljar polisen min yttrandefrihet?
2025-04-30, 09:52
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PungKicker
Så om jag söker tillstånd att elda polisflagga och vråla i megafon så beviljar polisen min yttrandefrihet?

Ja.
2025-04-30, 09:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Ja.

Upp till bevis tycker jag.

Kan nån muslim ansöka om tillstånd att elda flaggan och uttrycka sin åsikt om ALLA polisers nazism?

Då får vi ser hur polismyndigheten agerar när det är deras personal som det ska hetsas mot och enskilda poliser pekas ut som nazister.. på samma sätt som muslimerna som kallades terrorister när den galna kärringen eldade koran och pekade på "terroristerna".
2025-04-30, 10:01
Citat:

Kan nån muslim ansöka om tillstånd att elda flaggan och uttrycka sin åsikt om ALLA polisers nazism?

Då får vi ser hur polismyndigheten agerar när det är deras personal som det ska hetsas mot och enskilda poliser pekas ut som nazister.. på samma sätt som muslimerna som kallades terrorister när den galna kärringen eldade koran och pekade på "terroristerna".
Upp till bevis och sök tillstånd nu
hep hep
2025-04-30, 10:07
Medlem
Citat:
Ai svarade att det är hatbrott att elda polisflaggan, och hets mot en yrkesfolkgrupp, samt förtal om man pekar på polis och vrålar i megafon att hen är nazist.

Hur kommer det sig att yrkesfolkgruppen poliser skyddas mot hets och förtal, medans muslimer räknas som något annat än en religiös folkgrupp som skyddas av lagen om hets mot folkgrupp?
Frågan är hur det kommer sig att du blint litar på vad en AI säger.
2025-04-30, 10:09
Medlem
Citat:

Eller så gör du det själv då det är du som vill bevisa något?
2025-04-30, 11:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Frågan är hur det kommer sig att du blint litar på vad en AI säger.

Det gör jag inte. Jag frågade ai för att kolla om det fortfarande är yttrandefrihet att elda upp vad man vill, och peka på vem som helst och vråla i megafon att personen är en klandervärd terrorist eller nazist.
Eller om det enbart är muslimer som man får hetsa mot och förtala genom megafon.

Citat:
Eller så gör du det själv då det är du som vill bevisa något?

Nån muslimsk organisation borde göra det och kontakta media med polisens beslut på ansökningen.

Poliserna vill troligtvis inte bli hetsade mot eller förtalade.

Då kan diskution om folkgrupper inledas, och muslimer kan få rätten att betraktas som en religiös folkgrupp, och inte en terroristgrupp som inte skyddas av lagen om hets mot folkgrupp.
2025-04-30, 11:38
Medlem
Citat:
Det gör jag inte. Jag frågade ai för att kolla om det fortfarande är yttrandefrihet att elda upp vad man vill, och peka på vem som helst och vråla i megafon att personen är en klandervärd terrorist eller nazist.
Eller om det enbart är muslimer som man får hetsa mot och förtala genom megafon.

Nån muslimsk organisation borde göra det och kontakta media med polisens beslut på ansökningen.

Poliserna vill troligtvis inte bli hetsade mot eller förtalade.

Då kan diskution om folkgrupper inledas, och muslimer kan få rätten att betraktas som en religiös folkgrupp, och inte en terroristgrupp som inte skyddas av lagen om hets mot folkgrupp.
Muslimer är en religiös folkgrupp, men det är två saker du missar.

1) Polisen ska inte avstå från att ge tillstånd för att demonstrationen räknas som hets mot folkgrupp
2) Att kritisera islam är inte samma sak som att kritisera muslimer
2025-04-30, 11:53
Avstängd
Citat:
Muslimer är en religiös folkgrupp, men det är två saker du missar.

1) Polisen ska inte avstå från att ge tillstånd för att demonstrationen räknas som hets mot folkgrupp
2) Att kritisera islam är inte samma sak som att kritisera muslimer

Räknas en demonstration som hets mot en folkgrupp så kan såklart inte poliser bevilja tillstånd att begå brottet.

Enligt ai så pågår en debatt om muslimer är en folkgrupp eller inte.
Eftersom muslimer inte räknas som en religiös folkgrupp än så är det fritt fram att hetsa mot dom.

Polisens yrkesfolkgrupp däremot. Den har tydligen rätt att slippa hets och förtal.
2025-04-30, 11:53
Medlem
One2Manys avatar
Citat:

En bättre lösning är att du och resten av terroristpacket åker hem till öknen, så kan du elda på hur mycket du vill.

Skräptråd från en ökenapa som inte förstår vad yttrandefrihet är.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in