Citat:
Ursprungligen postat av
Vit-Brandbil
MP och fröken Lind sa senast igår att om de kommer sitta i en regering nästa period så rivs kärnkraftsplanerna i bitar och läggs ner. Istället ska man satsa mer pengar på havsbaserade vindkraftverk.
Jättebra. Då kan MP faktiskt få min röst i nästa val.
Kärnkraft hit eller dit spelar ingen större roll, men jag kommer INTE att rösta på nåt parti som planerar att använda mina pengar för att i 40 år subventionera en energiform som inte klarar av att stå på egna ekonomiska ben. Det är det absolut vansinnigaste jag hört på långa tider, inte minst eftersom Sverige REDAN exporterar överloppsenergi.
Så om de vansinniga Tidö-planerna leder till att svensk kärnkraft helt går i kgraven, well, so be it.
Och det är en vansinnesplan, medan regeringen med ena handen sabbar svensk klimatpolitik så det står härliga till så vill de skuldsätta oss alla för ett par generationer framöver, med den "klimatpolitik" de själva nedmonterat som huvudargument. Hur många lobotomerade Tidö-supporters finns det i det här arma landet...?
Att M och "wannabe-M" KD vill gynna polarna i företagsvärlden är väl inget underligt, inte heller att de inte har några skrupler när det gäller att köra över vanliga svenska elanvändare. Och L vet tammefan inte vad de vill, inte i en enda politisk fråga. Men hur ställer SD bakom en sån här plan, det är helt ofattbart (det är ju klimatpolitik på ekonomiska steroider och kommer att kosta oss alla mycket, MYCKET mer än biodieselinblandning, och fuckar upp det för alla SD-väljare i decennier).