2025-04-30, 12:43
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refund
Vilken etnicitet hade dessa oskyldiga kunder?
Det spelar nog ingen roll. De var människor.
Citera
2025-04-30, 12:44
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 163-127-123-aka-1
@nnas rapporterades först som en av de ihjälskjutna eller skadade igår. Samt att han tillhörde Knogis klick (typ Gottsunda Yngre eller vad de kallar sig). Tills Soppatorsk90, sent igår kväll dementerade och rapporterade att @nnas satt hos polisen...

MGM ska ha gripits någon gång efter 19 har jag för mig och om namnet ovan överensstämmer med den av polisen omhändertagne HVB-rymlingen så namngavs denne alltså på FB redan igår kväll...
(FB) Uppsala: Tre ihjälskjutna, Hjalmar Brantingsgatan (2025-04-29)

Den gripne ska känna ett av offren, enligt SVT.se så det är inte så konstigt att andra ungar blandade ihop vem av dem som var BO respektive GM...
Citera
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vilket straff kan man förvänta sig för en 16-åring som avrättar 3 personer med skott i huvudet, nu efter senaste skärpningarna?
Vi hade ett fall där ebn 16-åring beställde mord av en 17-åring. Han fick 10 år.
Citera
Medlem
Citat:
Vilket straff kan man förvänta sig för en 16-åring som avrättar 3 personer med skott i huvudet, nu efter senaste skärpningarna?
Vilka skärpningar?
Citera
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:

Allt annat än livstid vore en styggelse. Även livstid är för milt.
Citera
2025-04-30, 12:45
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gbgkillen
Media skriver att en av de döda var misstänkt för planer på att mörda en anhörig till Jordgubben.
3 lyckade döda ger honom nog ett par hundra tusen.

Tidigare hade rättsväsendet gett honom ett par år med soctanter pga hans ålder men nu får han 10år+ istället.

Det är ytterst sällan att de får några pengar. Skulle vara intressant och få fram någon information om hur vanligt det är att de får några pengar
Citera
2025-04-30, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollebull
Jag säger inte emot dig, att kontrollerat avfyra sitt vapen mot, vad jag förmodar är, rörliga mål, då jag finner det otroligt om de andra offrena i bilen satt still efter de första skotten och lungt väntade på att skytten ska avverka dem, detta tyder på ett väldigt lugn under en pressad situation från gärningsmannen. Men att ändå sätta 3 huvudskott på korttid mot, som jag skrev tidigare, rörliga mål, kräver även det en hel del träning alt. en jävla massa tur, vilket är ett av skälen till att man inte tränas i huvudskott. Enda gången jag stött på doktrinella huvudskott är i den s.k "mozambique drill" där man, inledningsvis, avfyrar ett par skott i bröstet, för att avsluta med ett huvudskott då personen ej längre utgör ett fullt rörlig mål. Således finner jag det svårt att tro att skytten "bara" var en "ortenbrat" med en 9:a.
Men återigen, detta är mina åsikter baserad på den träning och den period jag var aktiv i. Jag kan mkt väl visas ha helt fel och jag påstår inte att jag är någon NAVY SEAL, SOG-operatör e.dyl med hemliga kunskaper eller större insyn i vad som populärt kallas "black ops". Jag var en enkel KSP-skytt på ett terrängfordon, men detta har gett mig VISS insyn i skytte mot rörliga mål och den problematik som uppstår med detta, du måste läsa ditt mål och bedöma vart denna ska vara, vilket ibland kan vara svårare på väldigt korta avstånd än medellånga. Men skulle jag ha fel i detta så kommer jag vara den första att erkänna det.
Om killen är 16 år måste han ha börjat träna vid 10 års ålder. Det är så mycket mer än att vara duktig skytt, att sitta på en skjutbana och skjuta är en sak men att iskallt sätta skott i en människa är något helt annat. Personligen tror jag inte skytten är speciellt duktig snarare iskall och totalt likgiltig.
Citera
2025-04-30, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartForDrabbning
Det var ju iofs bara riggad psyop, medans detta åtm mer sannolikt faktiskt har inträffat.

Håller med. Är gärningsmannen en incel eller någon som skriker Alluh Akhbar och ett sjuhelsikes mediepådrag så är det med stor sannolikhet en psy-op. Gängvåldet passar inte in i narrativet och det sker ju ändå så det här var förmodligen 100% äkta.
Citera
2025-04-30, 12:47
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inteeninfluecer
Omar, Mikail, Aiham
Från vilken del av Uppsala var grabbarna?
Citera
2025-04-30, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Från vilken del av Uppsala var grabbarna?
Gottsunda
Citera
2025-04-30, 12:49
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Allt annat än livstid vore en styggelse. Även livstid är för milt.
I många amerikanska delstater skulle 16-åringen behandlas som en vuxen och få 3 ggr livstid without the possibility of parole.
En kille som dödar, må vara på Tramadol, kommer alltid att var förstört. Bäst att låsa in honom och kasta nyckeln.
Citera
2025-04-30, 12:50
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inteeninfluecer
Omar, Mikail, Aiham

Vad hade de för ursprung? Vilka länder kommer deras föräldrar från?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in