Citat:
Ursprungligen postat av
kebbe65
"Vanliga" militärer är inte tränade för headshot, vi är tränade för bröstskott, att den här killen lyckades avrätta 3 st med få skott tyder mer på att han är iskall än träffsäker.
Jag säger inte emot dig, att kontrollerat avfyra sitt vapen mot, vad jag förmodar är, rörliga mål, då jag finner det otroligt om de andra offrena i bilen satt still efter de första skotten och lungt väntade på att skytten ska avverka dem, detta tyder på ett väldigt lugn under en pressad situation från gärningsmannen. Men att ändå sätta 3 huvudskott på korttid mot, som jag skrev tidigare, rörliga mål, kräver även det en hel del träning alt. en jävla massa tur, vilket är ett av skälen till att man inte tränas i huvudskott. Enda gången jag stött på doktrinella huvudskott är i den s.k "mozambique drill" där man, inledningsvis, avfyrar ett par skott i bröstet, för att avsluta med ett huvudskott då personen ej längre utgör ett fullt rörlig mål. Således finner jag det svårt att tro att skytten "bara" var en "ortenbrat" med en 9:a.
Men återigen, detta är mina åsikter baserad på den träning och den period jag var aktiv i. Jag kan mkt väl visas ha helt fel och jag påstår inte att jag är någon NAVY SEAL, SOG-operatör e.dyl med hemliga kunskaper eller större insyn i vad som populärt kallas "black ops". Jag var en enkel KSP-skytt på ett terrängfordon, men detta har gett mig VISS insyn i skytte mot rörliga mål och den problematik som uppstår med detta, du måste läsa ditt mål och bedöma vart denna ska vara, vilket ibland kan vara svårare på väldigt korta avstånd än medellånga. Men skulle jag ha fel i detta så kommer jag vara den första att erkänna det.