– Jag hörde två höga smällar och sen ser jag en person som flyr. Han springer i full fart. Då förstår jag att det händer något. Sen hör jag två höga smällar till. Sen ser jag vem jag tror är gärningsmannen med mask som springer åt samma håll som killen som flyr. Han tar helt lugnt upp en Voi och fortsätter åt samma håll, säger han.
Han uppfattade den eventuella gärningspersonen som yngre, i 20-årsåldern.
Kräket bar mask vilket försvårar identifieringen. Men rättsväsendet har ju för fan fått allt nästan och bör väl avlyssna allt och alla utan minsta misstanke om brott. Veta vilka gäng det rör sig om osv.
Ska bli högst intressant att se resultatet av den hör utredningen.
Ligger det inte en skola där? Sägs att skjutningen var in i en bil? Inledd särskild händelse talar inte för vanlig gängskjutning. Tonen i media får mig att tro att det kan involvera barn.
Om du tänker på Brantingskolan så är det mer än en km från platsen, samma gata, men det är en lång gata så jag skulle säga mycket osannolikt att skolan är direkt kopplad till detn här händelsen.
Ser absolut ut att kunna vara en politi-bil på platsen. Tror ni att döda personer alltid transporteras i ambulans så tror ni helt fel. Läkare kan tillkallas och dödförklara en person på platsen om personen inte går att återuppliva.
Dock nämns det bara att de utövar åt polismyndigheten i Stockholm län..
Kommer antagligen att smälla i Uppsala igen i närtid
Jag tror, tyvärr, att du har alldeles rätt i detta. Det skulle inte förvåna mig om en hämndskjutning inträffar inom snar framtid. Sker det så snart som nu under valborgsveckan kan följderna bli katastrofala sett till hur många som rör sig i staden. Polisen har en enormt pressad period redan som det är nu under valborgsfirandet.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!