• 5
  • 6
2025-06-17, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litensmet
Ehh nej. Du snackar bara skit. De flesta säger "den" om människan.
Usch vad du är sexistisk. Att säga "människa" utesluter alla sliddjur.
Citera
2025-06-17, 06:54
Medlem
Citat:
Ja, men det hindrar inte män från att ständigt trakassera, förminska och förtrycka mig och alla andra kvinnor.
För att slippa förväxlas med ordet "män" när du pratar, föreslår jag att du börjar använda ordet "fast" istället.

Är du en "du" eller har jag kränkt dig?
Citera
2025-06-19, 10:52
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Usch vad du är sexistisk. Att säga "människa" utesluter alla sliddjur.

Nejdå. Kvinnor kan inkluderas i människa, eftersom det heter just "människa" och inte "män".

Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
För att slippa förväxlas med ordet "män" när du pratar, föreslår jag att du börjar använda ordet "fast" istället.

Är du en "du" eller har jag kränkt dig?

Detta var faktiskt ett bra förslag som jag inte själv tänkt på. Jag ska absolut se till att föra det vidare. En kan ju använda "men" i skriftspråk (då det stavas annorlunda) och "fast" i talspråk. Vill en vara konsekvent kan en använda "fast" alltid så slipper en tänka på vad som ska användas när.
Citera
2025-06-19, 10:59
Medlem
Citat:
Nejdå. Kvinnor kan inkluderas i människa, eftersom det heter just "människa" och inte "män".

Detta var faktiskt ett bra förslag som jag inte själv tänkt på. Jag ska absolut se till att föra det vidare. En kan ju använda "men" i skriftspråk (då det stavas annorlunda) och "fast" i talspråk. Vill en vara konsekvent kan en använda "fast" alltid så slipper en tänka på vad som ska användas när.
Tycker ändå du börja säga kvinniska istället för människa.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in