• 4
  • 5
2025-05-03, 17:04
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Håller inte med, vilket flera i tråden håller med om. Så för min del är det fortfarande oklart om jag får dra ex eller inte för att visa en poäng.

Polisen agerande kan mycket väl ha med infiltrering och det måste man kunna diskutera och även styrka med andra fall om liknande händelser.
Att dra en parallell är många gånger välgörande för informationsdelningen i ABoK. Dock behöver du både:

1. Ha en poäng som inte är alltför långsökt, och

2. Poängen måste framgå för läsaren. Man måste anstränga sig med sin pedagogik.

Om någon börjar posta om en annan situation, ett annat fall så kan diskussionen om det fallet ta fart i fel tråd. Det är jävligt nonchalant mot de trådläsare som söker info om trådens fall.

Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Fast du var off topic I inlägget som raderades, tråden handlade om en händelse i Helsingborg på ett sjukhus. Att då börja blanda in klaners infiltrering i polisverksamhet och en händelse gällande en tidigare polischef i Gävle utan tydlig koppling till inblandade i Helsingborg är inte On Topic. Vilket tydligt påvisats av två moderatorer i denna tråden.
Citat:
Kan ha är tunnare än utspätt vatten. Poliser bedömer utifrån en situation och att inte anhålla utifrån att man bankat i en vägg eller kastat stol vid sorg där ingen skadats är inget konstigt.

Lika lite har det i relation till avsked vid otillbörlig slagning i polisregister. Ingen polis får söka utan koppling till fall som polis utreder.

Så att gissa saker ur där ryggen slutar och byter namn utan stöd för koppling blir exempel av gissningen OT utan något som visar på samband. Ett rent OT inlägg som togs bort i enlighet med forumets regler!
Hårt uttryckt men rimligt beskrivet av dig tycker jag.
Citera
2025-05-03, 17:18
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Jag håller inte med. När jag diskutera ett ämne så måste jag diskutera olika teorier varför huvudpersonerna(Poliserna och bråkstakarna) i ämnet beter sig på olika sätt som jag tycker är konstigt och då måste jag även lägga till ex om andra fall för att styrka min tes.

Det här har inte lärt mig någonting utan jag kommer fortsätta diskutera teorier och lägga till ex för att styrka olika teser.
Det är så jag diskutera i verkligheten. Ser inget fel med det och påstå att det är trams eller ohörsamhet för att det har skett vid flera tillfällen är bara idiotiskt. Väldigt få folk är själva vittne och vet exakt om det ämnet man diskutera utan alla diskussioner här på flashback, är egna åsikter, teorier, hörsägen osv. I så fall får man börja varna vartenda människa här.

Det skapar dålig stämning och ovilja att diskutera i trådarna. Man dras för att lägga tid på Flashback eller stödja Flashback på andra sätt.

Det som förstör trådar är de som ska diskutera sina uppfattningar om invandring och integration i trådar utan att visa ett uns av koppling till ämnet.

Du kan utmärkt diskutera eventuell infiltrering i en tråd i rätt forumsdel, i andra trådar om det är gissningar eller okunskap låt bli!

och att få en varning struken och sedan säga att du kommer fortsätta gå OT är som att stoppas av polisen på en 30 väg för att ha kört i 31 och undslippa med en varning för att sedan dra iväg i 110, inte särskilt smart!
Citera
2025-05-03, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Att dra en parallell är många gånger välgörande för informationsdelningen i ABoK. Dock behöver du både:

1. Ha en poäng som inte är alltför långsökt, och

Om någon börjar posta om en annan situation, ett annat fall så kan diskussionen om det fallet ta fart i fel tråd. Det är jävligt nonchalant mot de trådläsare som söker info om trådens fall.

Hårt uttryckt men rimligt beskrivet av dig tycker jag.

Allt för långsökt? Det där är ju verkligen en personlig smaksak om vad som är långsökt. Oavsett vad jag anklagar poliser för så kommer det låta långsökt. Diskutera olika teorier, kommer alltid låta långsökt. Att anklaga poliser att vara korrupta eller rädda för att dom inte väljer att göra en stor grej över ett bråk på ett sjukhus. En del människor ser den anklagelsen som långsökt men något jag personligen tycker är väldigt skum då jag tycker man ska värna om folk som jobbar och besökande och det måste bli konsekvenser för något sådant beteende.

När någon beter sig skumt oavsett om det är poliser eller någon annan så är jag öppen för alla teorier, finns inget som utesluts. I diskussioner så måste man kunna diskutera alla teorier. Något ni verkar ha mycket svårt för på Flashback, ni är ju uppenbarligen inget forum för yttrandefrihet.

Däremot kanske jag kan förtydliga i det jag skriver om vad som är ex för att styrka en tes om det inte framgår för alla. Om det hjälper när jag diskutera nästa gång?
Citera
2025-05-03, 17:27
Medlem
Citat:
Det som förstör trådar är de som ska diskutera sina uppfattningar om invandring och integration i trådar utan att visa ett uns av koppling till ämnet.

Du kan utmärkt diskutera eventuell infiltrering i en tråd i rätt forumsdel, i andra trådar om det är gissningar eller okunskap låt bli!

och att få en varning struken och sedan säga att du kommer fortsätta gå OT är som att stoppas av polisen på en 30 väg för att ha kört i 31 och undslippa med en varning för att sedan dra iväg i 110, inte särskilt smart!

Vi är väl ett diskussionsforum eller? Vi ska väl kunna få diskutera våra åsikter om saker och ting? Det gäller också alternativa teorier och lägga fram ex som styrker dess teorier.
Att förbjuda detta då är man inte längre en diskussionsforum.
Flashback skapades för att vara forum för yttrandefrihet men det känns inte så när man inte får diskutera. Vem vågar skriva i trådarna om man inte får komma med åsikter.

Nej ditt ex är värdelöst då hastighetsgränsen är tydlig medans denna regel är otydlig.

Men jag försöker hitta information så vi kan mötas nånstans då jag måste förstå.

Schlesien skrev.

Det är något jag säkert kan göra annorlunda i fortsättningen vara mer tydlig att det är för att visa att jag gör en poäng. Det har jag inte gjort innan utan jag har bara förutsatt att alla fattar att jag försöker göra en poäng.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in