Citat:
Att dra en parallell är många gånger välgörande för informationsdelningen i ABoK. Dock behöver du både:
Håller inte med, vilket flera i tråden håller med om. Så för min del är det fortfarande oklart om jag får dra ex eller inte för att visa en poäng.
Polisen agerande kan mycket väl ha med infiltrering och det måste man kunna diskutera och även styrka med andra fall om liknande händelser.
Polisen agerande kan mycket väl ha med infiltrering och det måste man kunna diskutera och även styrka med andra fall om liknande händelser.
1. Ha en poäng som inte är alltför långsökt, och
2. Poängen måste framgå för läsaren. Man måste anstränga sig med sin pedagogik.
Om någon börjar posta om en annan situation, ett annat fall så kan diskussionen om det fallet ta fart i fel tråd. Det är jävligt nonchalant mot de trådläsare som söker info om trådens fall.
Citat:
Fast du var off topic I inlägget som raderades, tråden handlade om en händelse i Helsingborg på ett sjukhus. Att då börja blanda in klaners infiltrering i polisverksamhet och en händelse gällande en tidigare polischef i Gävle utan tydlig koppling till inblandade i Helsingborg är inte On Topic. Vilket tydligt påvisats av två moderatorer i denna tråden.
Citat:
Hårt uttryckt men rimligt beskrivet av dig tycker jag.
Kan ha är tunnare än utspätt vatten. Poliser bedömer utifrån en situation och att inte anhålla utifrån att man bankat i en vägg eller kastat stol vid sorg där ingen skadats är inget konstigt.
Lika lite har det i relation till avsked vid otillbörlig slagning i polisregister. Ingen polis får söka utan koppling till fall som polis utreder.
Så att gissa saker ur där ryggen slutar och byter namn utan stöd för koppling blir exempel av gissningen OT utan något som visar på samband. Ett rent OT inlägg som togs bort i enlighet med forumets regler!
Lika lite har det i relation till avsked vid otillbörlig slagning i polisregister. Ingen polis får söka utan koppling till fall som polis utreder.
Så att gissa saker ur där ryggen slutar och byter namn utan stöd för koppling blir exempel av gissningen OT utan något som visar på samband. Ett rent OT inlägg som togs bort i enlighet med forumets regler!