• 1
  • 2
2025-04-29, 10:43
Medlem
Limma skinkbits avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1374311

Under morgonen frontalkrockade två lastbilar på E4 vid Väderstad i Östergötlands län.

En av förarna har nu dött av sina skador, meddelar polisen.
Det står ingenting om att den ena har kommit över på fel sida... Hur ser det ut på platsen? E4:an är ju motorväg så sådana här olyckor ska väl egentligen inte ske?
Citera
2025-04-29, 10:47
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1374311

Under morgonen frontalkrockade två lastbilar på E4 vid Väderstad i Östergötlands län.

En av förarna har nu dött av sina skador, meddelar polisen.
Det står ingenting om att den ena har kommit över på fel sida... Hur ser det ut på platsen? E4:an är ju motorväg så sådana här olyckor ska väl egentligen inte ske?

Aftonbladets rubrik är fel.
Enligt Motala Tidning har en lastbil varit stillastående och en annan lastbil dragit in i den bakifrån. Så ingen frontalkrock.
Citera
2025-04-29, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Aftonbladets rubrik är fel.
Enligt Motala Tidning har en lastbil varit stillastående och en annan lastbil dragit in i den bakifrån. Så ingen frontalkrock.
Varför stod den stilla ? Var det köbildning eller ? Antar att det är den som körde in i den som dog ?
Citera
2025-04-29, 11:33
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Varför stod den stilla ? Var det köbildning eller ? Antar att det är den som körde in i den som dog ?

Köbildning känns osannolikt, väderstad är en mycket liten ort och trafiken på e4 förbi är oftast ganska lugn
Citera
2025-04-29, 11:42
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan

Fordonsfel är väl tänkbart.
Citera
2025-04-29, 11:50
Medlem
Citat:
... två lastbilar kolliderade i norrgående riktning. En man i 45-årsåldern har avlidit.

Var det på vägbanan eller vägrenen?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/os...hotande-skadad
Citera
2025-04-30, 06:17
Medlem
For förbi åt andra hållet utan problem 20 min efter olyckan skett så det handlar ej om frontalkrock eller fordon som kommit in på fel körbana.
En vit/blå lastbil med släp som blev påkörd bakifrån av en lastbil, hytten liknade mer en pantburk som blivit trampad på. Fruktansvärt.
Citera
2025-04-30, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillybalsan
For förbi åt andra hållet utan problem 20 min efter olyckan skett så det handlar ej om frontalkrock eller fordon som kommit in på fel körbana.
En vit/blå lastbil med släp som blev påkörd bakifrån av en lastbil, hytten liknade mer en pantburk som blivit trampad på. Fruktansvärt.
Ja det e inte så bra att titta på film i mobilen/paddan, ifall det dyker upp en stillastående långtradare i högerfilen...
Citera
2025-04-30, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillybalsan
Vad jag förstår var det föraren av vit-blå lastbilen som gick bort. Eller var den bakre (påkörande) bilen också vitblå?
Citera
2025-04-30, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PanPeter
Vad jag förstår var det föraren av vit-blå lastbilen som gick bort. Eller var den bakre (påkörande) bilen också vitblå?

Nej det var den inte, men den hytten var fruktansvärt ihoptryckt och därav den föraren fick klippas ur hytten. Har också fått höra att det är föraren till den stillastående lastbilen som avlidit, och att han skulle befunnit sig utanför lastbilen på grund utav fordonsfel ? Om det stämmer vet jag ej.
Citera
2025-05-02, 09:42
Medlem
föraren av den stillastående främre lastbilen ska ha stått mellan släp och bil och pillat med något, från vad jag hörde.
Vansinnigt tragiskt hursomhelst, ingen jävel ska behöva dö på arbetet
Citera
2025-05-02, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungarex
föraren av den stillastående främre lastbilen ska ha stått mellan släp och bil och pillat med något, från vad jag hörde.
Vansinnigt tragiskt hursomhelst, ingen jävel ska behöva dö på arbetet

Nej visserligen, men var är självbevarelsedriften?
Att vistas i/på/kring ett stillastående fordon på motorvägen innebär akut livsfara i den trafikmiljön som tillåtits växa fram. Tyvärr är det sällan någon lär sig detta genom egna misstag. Man måste se på hur andra dör för att förstå vidden av risktagande det innebär att stå stilla på motorvägen.

Vem var det denna gång? Bulgar kör ihjäl Moldav?
Rumän krossar Nordmakedonier?

Någon svensk inblandad...?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här