• 1
  • 2
2025-04-28, 23:38
Medlem
Maximus2020s avatar
Någon som vet något?
Citera
2025-04-28, 23:43
Citat:
Ursprungligen postat av Maximus2020
Någon som vet något?
Det hände nyss , eftersom ingen källa finns ännu?
Citera
2025-04-28, 23:45
Medlem
Maximus2020s avatar
28 apr. 2025, kl 23:33

112-samtal har inkommit om en befarad explosion i ditt närområde. Polis och hjälpresurser är tillkallade. Lämna plats för utryckningsfordon.

Undvik området för din säkerhet.

Har du gjort iakttagelser som kan sättas i samband med händelsen? Ring 112.

Har du information till polisen efter att händelsen är avslutad? Ring 114 14.

Avsändare: SOS Alarm
Citera
2025-04-29, 01:14
Medlem
Inget som vet något?
Citera
2025-04-29, 01:15
Medlem
JustTrollings avatar
Någon som knullat en källartrapp bara. Skadat fönster. Ingen personskada.

28 april 23.29, Explosion, Täby

Någon form av explosiv laddning har kreverat i en utanpåliggande källartrapp i Hägernäs. Ingen person är hittills anträffad skadad.

Krevaden har orsakat begränsad skada på trappen. Ett fönster har krossats.

Polisen har inlett en brottsutredning om allmänfarlig ödeläggelse och grovt brott mot LBE - lagen om brandfarliga och explosiva varor.

Det pågår en omfattande polisinsats i norra Stockholm i vilken man söker en misstänkt gärningsman.
https://polisen.se/aktuellt/handelse...xplosion-taby/
Citera
2025-04-29, 06:46
Medlem
Maximus2020s avatar
Explosion i Täby
En explosion har inträffat vid ett flerbostadshus i Hägernäs i Täby i norra Stockholm. Larmet kom vid halv tolv på måndagskvällen. Explosionen har orsakat skador i betongen och krossat ett fönster. Polisen genomför en omfattande insats i hela norra Stockholm.

Källa: Expressen
Senast redigerad av Maximus2020 2025-04-29 kl. 06:48.
Citera
2025-04-29, 09:02
Medlem
gummi-bands avatar
Sjukt mycket suspekta människor som rör sig runt mcd-området i Hägernäs numera. Var förbi här om dagen och mötte en radiobil i full utryckning på väg mot det hållet och på trottoaren är väl mycket adidiasfolk i rörelse, framförallt ”unga män”. Speciellt för att vara Täby.

På andra sidan e-18 verkar det vara mer eller mindre som vanligt, åtminstone som jag minns min uppväxt..
Citera
2025-04-29, 10:30
Medlem
port 15
Citera
2025-04-29, 11:37
Medlem
Tubalkains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gummi-band
Sjukt mycket suspekta människor som rör sig runt mcd-området i Hägernäs numera. Var förbi här om dagen och mötte en radiobil i full utryckning på väg mot det hållet och på trottoaren är väl mycket adidiasfolk i rörelse, framförallt ”unga män”. Speciellt för att vara Täby.

På andra sidan e-18 verkar det vara mer eller mindre som vanligt, åtminstone som jag minns min uppväxt..

Facebook-gruppen Viggbyholms Grannsamverkan hade i helgen en hel del skumma inlägg som syftade på drogförsäljning. Man ska ha lagt ut bilder på någon som säljer och lämnat info om vilken port han stor i. Sedan lades det upp en film med ett gäng gangstergrabbar som poserar ackompanjerat av sk "gangsterrappare". Har inte sett bilderna/filmen själv, bara fått det återberättat från exet som är medlem i FB-gruppen.

Kan ju ha samband.
Citera
2025-04-29, 11:41
Medlem
Phil.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gummi-band

Flygkårsvägen har varit tillhåll för medborgarna med avvikande samhällsmönster under många år, knappast något nytt.
Citera
2025-04-29, 13:12
Medlem
Maximus2020s avatar
Det bor fint folk på 15.
Gissar målet var F*idi.
Citera
2025-04-29, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phil.H
Flygkårsvägen har varit tillhåll för medborgarna med avvikande samhällsmönster under många år, knappast något nytt.

Ja, stämmer… Där har det bott lite skumma människor.
Men för en tid sedan förvandlades dessa hyresrätter till bostadsrätter. Inte alla men många.
Och då försvann också mycket drägg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in