Fem tonåringar i Umeå gav sig på en försvarslös kille. De slog honom till marken, sparkade och stampade på hans huvud. Tonåringarna döms för grov misshandel och ska betala skadestånd – deras föräldrar döms också att betala.
Någon som vet vilka dessa är?
Borde ske oftare så föräldrarna själva får straff för att de inte uppfostrar sina ungjävlar.
Jag gissar att det handlar om utländska killar som misshandlat.
Borde ske oftare så föräldrarna själva får straff för att de inte uppfostrar sina ungjävlar.
Jag gissar att det handlar om utländska killar som misshandlat.
Utan att ha läst länken så håller jag med. "5 tonåringar och deras föräldrar" Typiskt apor att knulla fram en hel flock.
Så länge dom är minderåga och bor hemma så tycker jag det är självklart att föräldrarna ska straffas. Det är konstigt att det inte sker hela tiden.
Med det sagt finns det vissa undantag.
Det finns föräldrar som inte klarar av att hantera sina barn, där barnen gör som dom vill och skiter fullständigt i föräldrarna. I dom fallen så tycker jag inte man ska straffa föräldrarna.
För att slippa straffas för sina barn då ska man ha lämnat över barnet till sociala myndigheterna.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!