Citat:
Ursprungligen postat av
ehehhas
Inte det minsta konstigt. SR vill göra en höna av en fjäder.
SR vilseleder så in i helvete. Att de inte skäms!!
EFN berättade förut om allt
https://efn.se/ministrarnas-miljoner...de-sina-pengar
"UTBILDNINGSMINISTER. Johan Pehrson sparar genom både fonder och aktier. I 17 olika fonder har han totalt 1,6 miljoner kronor. Största innehaven är i Skandia Global Exponering, Skandia Time Global och Skandia Sverige Exponering. Han äger dessutom aktier i runt 25 olika börsbolag, mest i ABB Ltd till ett värde av 84 000 kronor och näst mest i Skistar för 67 000 kronor."
Felet JP gjort är att TRE aktier av 25 som han inte rört med tång på många år har missats år 2024.
Notera att ordet "minst" har lagt till för att skapa extra misstänksamhet.
SR ser sig nu som den sanna "JP-sänkaren"

Höna av en fjäder!
Jag har gjort det själv för många många år sedan, när vi hade "riktiga aktier", alltså på papper från VPC.
Hade aktier som jag ändrade från en bank till en annan, och jag hade missat 5-6 aktier (bolag alltså).
15 år för senare, när vi fick ett förklarat skattesystem, så blev jag glad, riktigt glad!
-Men jag är inte politruk..
Ett aktieinnehav kan antingen vara registrerat i ägarens namn (ägarregistrerat) eller förvaltarregistrerat dvs. förvaltaren är registrerad i ägares ställe i aktieboken.
Vid ägarregistrerade innehav finns aktierna på ett värdepapperskonto i ägarens namn, medan förvaltarregistrerade innehav är registrerade i en depå i förvaltarens namn på en annan typ av värdepapperskonto som kallas förvaltarkonto. Förvaltaren, en bank eller annat värdepappersinstitut, samlar depåkundernas innehav på förvaltarkontot.