Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-28, 11:41
Medlem
Några tips på Italienska guldklimpar?

Städer med schysta stränder o nattliv. Sicilien var för skitigt. Milano var bra men ingen strand.

Kom gärna med tips.!
Citera
2025-04-28, 12:33
Medlem
Sug i dig din Grappa på Sardinien. Mycket svårslaget.
Citera
2025-04-28, 12:59
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaspicon

Städer med schysta stränder o nattliv. Sicilien var för skitigt. Milano var bra men ingen strand.
Bibione, ligger mellan Venedig och Trieste. Rätt mycket Tyskar men det är inget problem, heta Tyskor är bra att dela sängen med.
Citera
2025-05-13, 06:26
Medlem
Germanofils avatar
Tropea - italienarnas favoritresmål i det egna landet. Om du vill ha "drag" så åk dit i Augusti när alla rika norditalienare semestrar där. Själv var jag där på "lågsäsong" då jag föredrar lugn och ro.
Citera
2025-05-13, 10:48
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:

Kom gärna med tips.!

Ja, det finns massor! Börja med att hålla dig borta från turistinfekterade skithål som Trevi fontänen i Rom.
Ett riktigt kickass ställe är Amalfikusten. Det är så in åt helsike fint där att man tappar hakan.
Sedan finns Bari på östkusten. Betydligt lugnare, inte lika mycket störiga turister och riktiga italienare.
Citera
2025-06-19, 12:50
Medlem
Citat:

Kom gärna med tips.!

Florens
Citera
2025-06-23, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strela
Florens
Bor i Florens sen typ 1997. Jättefin stad - MYCKET TURISTER. Man ska gilla kultur tycker jag om man kommer hit. Vacker stad - men OTROLIGT HETT juni-juli-aug då tycker jag man ska åka nån annanstans.
Finns inte nåt hav eftersom Florens inte ligger vi havet - här får man nöja sig med pooler.

Vad söker du TS ? Hett nattliv ? Fin strand? Fin stad ? Pittoreskt? Modernt ?
Citera
2025-07-27, 21:16
Medlem
Konvent-Harrys avatar
Florens och Toscana, samt intilligande Umbrien.

De små städerna runt Gardasjön, samt merano uppe i Sydtyrolen, är några av mina favoriter.

Forte di Marmi och Viareggio om du söker bad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in