2009-09-18, 08:03
Moderator
Ruskigbusss avatar
Så vad ni säger är att SD:s väljare antingen är desillusionerade kommunister, eller nostalgiska konservativa?

Jaaa, jag tror ni kan ha rätt.

I båda fallen drömmer man om något idealsamhälle som aldrig existerat, i båda fallen vill man göra om människan till vad man tycker att hon skall vara, i båda fallen så är man så långt från verkligheten som man kan komma.

Inte undra på att SD:are som kommer in i olika politiska församlingar antingen helt uteblir från sammanträdena eller kommer med förslag som ingen annan röstar på.

Och sånt vill ni kasta bort er röst på?
Citera
2009-09-18, 08:17
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
...I båda fallen drömmer man om något idealsamhälle som aldrig existerat, i båda fallen vill man göra om människan till vad man tycker att hon skall vara, i båda fallen så är man så långt från verkligheten som man kan komma....

Jasså?
Så Sverige har alltid haft brinnande förorter? Skenande bidragsberoende? Gruppvåldtäkter och rån med svenskfientliga förtecken?

Märkligt, det har aldrig mina farföräldrar berättat om.
Däremot om tider när man inte behövde låsa dörren och kvinnor kunde gå på stan på kvällen utan en tanke på att de skulle bli våldtagna.
Men de drömde kanske?
Citera
2009-09-18, 08:45
Medlem
jamesbondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
I båda fallen drömmer man om något idealsamhälle som aldrig existerat, i båda fallen vill man göra om människan till vad man tycker att hon skall vara, i båda fallen så är man så långt från verkligheten som man kan komma.

Inte undra på att SD:are som kommer in i olika politiska församlingar antingen helt uteblir från sammanträdena eller kommer med förslag som ingen annan röstar på.

Och sånt vill ni kasta bort er röst på?

Jasså?
Svårt att definiera ett "idealsamhälle" men nog f-n var det bättre på 70 och 80-talet när vi hade råd med fungerande välfärdssystem och det fanns jobb och bostäder även för dom unga.
Kan hålla med om att sverige blivit mycket mer spännande med mångkulturen genom tex massarbetslöshet, urholkad välfärd, bilbränder, nerbrända skolor, mobilrån, gruppvåldtäkter och mord.
Lite roligt också med ett skärrat politiskt etablissemang som får allt svårare att försvara sina misstag.
Eller varför är dom så rädda för Sd om dom har "fel"?
Att Sd-företrädare uteblir från sammanträden kan kanske bero på att afa och andra virrpannor från vänster argumenterar med våld och stenkastning - i brist på riktiga argument.
Senast redigerad av jamesbonde 2009-09-18 kl. 08:47.
Citera
2009-09-18, 09:38
Medlem
jamesbondes avatar
Härligt klipp från dagens "godmorgon sverige" där Jimmie Åkesson dissar aftonbladets Jan Helin. http://www.youtube.com/watch?v=BRHJnGsWruY
Citera
2009-09-18, 10:17
Medlem
Jan Helin är en jäkla mupp och likaså Aftonbladet.

Undrar om han förstod hur förnedrad han blev av jimmie?

Att inte ha bra motargument är ett problem som alla som försöker debattera mot SD lider av.

Då får man stå sitt kast.
Citera
2009-09-18, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamesbonde
Jasså?
Svårt att definiera ett "idealsamhälle" men nog f-n var det bättre på 70 och 80-talet när vi hade råd med fungerande välfärdssystem och det fanns jobb och bostäder även för dom unga.
Kan hålla med om att sverige blivit mycket mer spännande med mångkulturen genom tex massarbetslöshet, urholkad välfärd, bilbränder, nerbrända skolor, mobilrån, gruppvåldtäkter och mord.
Lite roligt också med ett skärrat politiskt etablissemang som får allt svårare att försvara sina misstag.
Eller varför är dom så rädda för Sd om dom har "fel"?
Att Sd-företrädare uteblir från sammanträden kan kanske bero på att afa och andra virrpannor från vänster argumenterar med våld och stenkastning - i brist på riktiga argument.

Att glorifiera 70-talet när man byggde ut monstret "välfärdsstaten" så att generationer efter får betala får stå för dig.

Massarbetslöshet har funnits i perioder även under denna period. Fråga varvsarbetarna i Malmö. Fråga sömerskorna i Borås. Fråga skrivmaksinstillverkarna i Åtvidaberg.

Din lösning är alltså att låna pengar så att "bruket kan öppna igen". Slänga ut invandrarna och fortsätta gödsla bidrag över befolkningen med hjälp av pengar som inte finns. Eller hur vill du återskapa det ljuva 70-talet då allt var så mycket bättre i DDR-sverige?
Citera
2009-09-18, 11:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 313131
Att glorifiera 70-talet när man byggde ut monstret "välfärdsstaten" så att generationer efter får betala får stå för dig.

Massarbetslöshet har funnits i perioder även under denna period. Fråga varvsarbetarna i Malmö. Fråga sömerskorna i Borås. Fråga skrivmaksinstillverkarna i Åtvidaberg.

Din lösning är alltså att låna pengar så att "bruket kan öppna igen". Slänga ut invandrarna och fortsätta gödsla bidrag över befolkningen med hjälp av pengar som inte finns. Eller hur vill du återskapa det ljuva 70-talet då allt var så mycket bättre i DDR-sverige?

Som sagt, brottsoffren i dagens mångkultur har nog svårt att ta intryck av din cynism.
Citera
2009-09-18, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmy Windeskog
Som sagt, brottsoffren i dagens mångkultur har nog svårt att ta intryck av din cynism.

Menar du på fullt allvar att man är cynisk bara för att man inte vill fortsätta med att gödsla med bidrag. För att man inte vill gödsla skattepengar för att hålla liv i olönsamma varv och skrivmaskinsfabriker? Ja, då har du rätt - då är jag en cyniker.
Citera
2009-09-18, 12:08
Bannlyst
Citat:
Menar du på fullt allvar att man är cynisk bara för att man inte vill fortsätta med att gödsla med bidrag. För att man inte vill gödsla skattepengar för att hålla liv i olönsamma varv och skrivmaskinsfabriker? Ja, då har du rätt - då är jag en cyniker.

Jag tror knappast det är 70-talets bidragskarusell SD stävar efter, snarare den välfärdsstat som fanns på Elanders tid. Att du då blandar in 70-talets Palmepolitik är direkt ohederligt.

Jag tror knappast att valet står mellan skrivmaskinsfabriker och massinvandring.
Citera
2009-09-18, 12:11
Medlem
Citat:
Jag tror knappast det är 70-talets bidragskarusell SD stävar efter, snarare den välfärdsstat som fanns på Elanders tid. Att du då blandar in 70-talets Palmepolitik är direkt ohederligt.

Jag tror knappast att valet står mellan skrivmaskinsfabriker och massinvandring.

Nej, det är inte ohederligt. Jag svarade på ett direkt inlägg av JamesBonde som glorifierade 70 och 80-talet. Mig veterligen var det betydligt mer Palme än Elander under denna period.
Citera
2009-09-18, 12:15
Bannlyst
Citat:
Nej, det är inte ohederligt. Jag svarade på ett direkt inlägg av JamesBonde som glorifierade 70 och 80-talet. Mig veterligen var det betydligt mer Palme än Elander under denna period.

Jaha, jag som du snackade om vad SD står för - det gjorde du tydligen inte alls trots trådens namn....
Citera
2009-09-18, 12:18
Medlem
Citat:
Jaha, jag som du snackade om vad SD står för - det gjorde du tydligen inte alls trots trådens namn....

Om James Bonde nu tycker att man skall rösta på Sd för att det var så bra i DDR Sverige under 70 och 80-talet är det högst relevant att kommentera det på den här tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in