2025-05-22, 12:43
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Låt säga att jag har synpunkter på en ögonvittnesskildring. Med andra ord, det finns inga bevis för att det har hänt, men heller inga motbevis. Skulle jag ta upp detta i offentligheten finns en betydande risk att jag kan bli åtalad och dömd, eftersom jag ju inte kunnat belägga mitt påstående.

Anledningen till varför det inte finns några fällande domar är för att lagändringen är ny och för att det är en typ av brott som sällan förekommer. De flesta domar gällande hets mot folkgrupp har ju snarare att göra med att man uttryckt sig generaliserande eller vulgärt om en folkgrupp i sig.

Hur ska du kunna bli dömd för en sådan sak? Finns ingenting om sådan lag (vilket du fortfarande uteblir med) Varför kan du inte belägga det, så är det en annan sak. Men då kan man inte påtår det är sant tex i skolor.

Som jag kan inte påstå att A.Hitler har aldrig funnits i en skolklass! Utan kunna belägga det. Att påstå att det finns ingen obduktionsprotokoll, ingen lik m.m är belägg för hans ej excistens? Alltså har A:Hitler aldrig funnits! Men vi vet han har funnits. ... Men jag kan diskutera det med klassen, men ej påstå det är sant, precis som Förintelsen
Citera
2025-05-22, 13:40
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Varför tro du inte det? Kanske du för är dålig påläst! Men som hela tiden hade de hela tyska armen emot sig!!
Nej jag är inte dåligt påläst snarare tvärtom.

Om det mördandes 6 miljoner judar på 6 år så innebär det ca1 miljon judar per år och då borde det vara flera tusen fångar i varje läger. Om dessa hade gått samman och stormat lägret så hade de kunnat orsaka enorma skador. Vakterna hade inte haft en chans. Visst att många hade blivit skjutna men den risken är man nog beredd att ta om man är instängd i helvetet. Det finns inga sådana uppror dokumenterade där 2000-3000 personer går ihop och gör revolt. Om du tror det så är det du som får läsa på.
Citera
2025-05-22, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Nej jag är inte dåligt påläst snarare tvärtom.

Om det mördandes 6 miljoner judar på 6 år så innebär det ca1 miljon judar per år och då borde det vara flera tusen fångar i varje läger. Om dessa hade gått samman och stormat lägret så hade de kunnat orsaka enorma skador. Vakterna hade inte haft en chans. Visst att många hade blivit skjutna men den risken är man nog beredd att ta om man är instängd i helvetet. Det finns inga sådana uppror dokumenterade där 2000-3000 personer går ihop och gör revolt. Om du tror det så är det du som får läsa på.

Hur tänker du dig att denna planering och koordination av säg 3000 fångar skulle gå till, utan att vakterna skulle få nys om det? Vilka typer av vapen skulle dom kunnat tillverka, och vilken skada skulle dessa kunna orsaka?
Citera
2025-05-22, 14:07
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Hur tänker du dig att denna planering och koordination av säg 3000 fångar skulle gå till, utan att vakterna skulle få nys om det? Vilka typer av vapen skulle dom kunnat tillverka, och vilken skada skulle dessa kunna orsaka?
Det är väl inte min sak att svara på. Om det mördades en miljon judar i läger per år måste de väl förvarats någonstans eller?

Givetvis kan man gå ihop och smida planer. Det har människor gjort i alla tider…
Citera
2025-05-22, 14:22
Medlem
Citat:
Det är väl inte min sak att svara på. Om det mördades en miljon judar i läger per år måste de väl förvarats någonstans eller?

Givetvis kan man gå ihop och smida planer. Det har människor gjort i alla tider…

Men det är ju du som tycker det är konstigt att judarna inte tillverkade vapen, gick ihop i grupper om 3000 och övermannade nazisterna. Jag tycker inte alla det är konstigt och förstår varför det inte gjordes.

Så därför undrade jag hur du hade tänkt dig att detta skulle gått till. Eller ställer du bara frågor utan att först tänka till, om det kanske finns logiska svar dina frågor?

Du framstår som både okunnig och korkad med dina frågor och felaktiga siffror du häver ur dig. Men fortsätt gärna så alla ser hur en förnekare resonerar och tänker.
Senast redigerad av Heretic77 2025-05-22 kl. 14:24.
Citera
2025-05-22, 15:21
Medlem
Citat:

Det mördades aldrig 1 miljon judar per läger och år…..
Har du ingen som helst koll på de rent grundläggande fakta om förintelsen….? Du är ju på ungefär samma nivå som de som som tror att 6 miljoner judar gasades ihjäl…..
Citera
2025-05-22, 16:13
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det mördades aldrig 1 miljon judar per läger och år…..
Har du ingen som helst koll på de rent grundläggande fakta om förintelsen….? Du är ju på ungefär samma nivå som de som som tror att 6 miljoner judar gasades ihjäl…..

Hur många mördades per år då? Vart förvarade man alla människor? Om man tror på historien att 6 miljoner judar mördades så måste de ju varit någonstans tillsammans i enorma grupperingar. Man får ju absolut inga svar i tråden från de som hävdar att de kan den här historien.
Citera
2025-05-22, 16:34
Medlem
Citat:
Hur många mördades per år då? Vart förvarade man alla människor? Om man tror på historien att 6 miljoner judar mördades så måste de ju varit någonstans tillsammans i enorma grupperingar. Man får ju absolut inga svar i tråden från de som hävdar att de kan den här historien.
Hur vore det om du öppna en eller flera böcker som behandlar 2:a världskriget så får en beskrivning av förloppet
Citera
2025-05-22, 16:41
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plofs
Hur vore det om du öppna en eller flera böcker som behandlar 2:a världskriget så får en beskrivning av förloppet

Jag har både läst om det och sett otaliga dokumentärer men ändå får man inte reda på hur man förvarade alla 6 miljoner judar som mördades under ett par år. Man ser bilder på läger med max några hundra människor i. Om de mördade människor i den raketfarten borde de haft läger stora som mindre städer. Vart var dessa läger? Det finns inget dokumenterat om det.
Senast redigerad av Tervull 2025-05-22 kl. 16:44.
Citera
2025-05-22, 17:05
Medlem
Citat:
Jag har både läst om det och sett otaliga dokumentärer men ändå får man inte reda på hur man förvarade alla 6 miljoner judar som mördades under ett par år. Man ser bilder på läger med max några hundra människor i. Om de mördade människor i den raketfarten borde de haft läger stora som mindre städer. Vart var dessa läger? Det finns inget dokumenterat om det.

Då torde vara i samma klass att läsa böcker etc som Ray Charles och Stevie Wonder….

Om man inte medvetet vill ignorera den info du undrar om så har det förklarats extremt tydligt i många decennier i mängder med skrifter och dokumentärer. Så antingen trollar du medvetet med att göra dig korkad, eller så är du verkligen korkad…
Citera
2025-05-22, 17:10
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Då torde vara i samma klass att läsa böcker etc som Ray Charles och Stevie Wonder….

Om man inte medvetet vill ignorera den info du undrar om så har det förklarats extremt tydligt i många decennier i mängder med skrifter och dokumentärer. Så antingen trollar du medvetet med att göra dig korkad, eller så är du verkligen korkad…

Okej vart kan man se och läsa om dessa enorma läger som sväljer flera hundratusen människor? Hade varit intressant att besöka.
Citera
2025-05-22, 17:12
Medlem
Citat:
Har du alltid blivit skedmatad ? Läger med några hundra ? Inte mycket som fastnat hos dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in