2025-05-22, 17:17
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plofs
Har du alltid blivit skedmatad ? Läger med några hundra ? Inte mycket som fastnat hos dig
Några hundra tusen skrev jag, du skrev ju att man kunde läsa sig till det. Vart finns dessa läger då? Och om de inte finns vart förvarades de 6 miljoner judar som mördades? Jo jag åt mat med sked när jag var barn till skillnad från dig som inte fick något att äta och fick permanenta hjärnskador av svält.
Citera
2025-05-22, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Okej vart kan man se och läsa om dessa enorma läger som sväljer flera hundratusen människor? Hade varit intressant att besöka.

Om du är normalbegåvad och bildbar, så kan du lära dig mer i dessa länkar.
https://khc.qcc.cuny.edu/camps/charts/
https://www.nationalww2museum.org/war/articles/nazi-concentration-camp-system
https://www.jewishvirtuallibrary.org/how-many-concentration-camps
Citera
2025-05-22, 21:19
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Om du är normalbegåvad och bildbar, så kan du lära dig mer i dessa länkar.
https://www.jewishvirtuallibrary.org/how-many-concentration-camps

Wow vilken fantastik statistik på ingenting av det som diskussionen handlar om… Inte ett vettigt svar på hela dagen bara undanflykter och rent skitsnack. Grattis, jag ger upp. Ni är för dumma i huvudet, ni måste ha blivit klämda vid förlossningen.
Citera
2025-05-22, 21:21
Medlem
Citat:
Några hundra tusen skrev jag, du skrev ju att man kunde läsa sig till det. Vart finns dessa läger då? Och om de inte finns vart förvarades de 6 miljoner judar som mördades? Jo jag åt mat med sked när jag var barn till skillnad från dig som inte fick något att äta och fick permanenta hjärnskador av svält.
Det fanns ett otroligt stort antal läger knutna till företag med absolut inte nödvändigtvis judar. Sen kan du via Google ta reda på vad Reinhardlägren var för något
Citera
2025-05-22, 21:31
Medlem
Citat:
Wow vilken fantastik statistik på ingenting av det som diskussionen handlar om… Inte ett vettigt svar på hela dagen bara undanflykter och rent skitsnack. Grattis, jag ger upp. Ni är för dumma i huvudet, ni måste ha blivit klämda vid förlossningen.

Du upplyste oss om att du var ovetande om lägren, jag gav dig då länkar till information om och runt lägren..

Det är helt uppenbart att du kommer att avfärda allt som inte passar din egen bias i sak. Det är lätt att känna igen fåret på din ull….
Citera
2025-05-22, 22:32
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Du upplyste oss om att du var ovetande om lägren, jag gav dig då länkar till information om och runt lägren..

Det är helt uppenbart att du kommer att avfärda allt som inte passar din egen bias i sak. Det är lätt att känna igen fåret på din ull….

Det är lika uppenbart att du aldrig kommer komma med någon relevant information. Jag har inte fått ett enda svar på de frågor jag ställde igår, enbart massa dravel och så dina fullkomligt kassa länkar med massa siffror. Inte ett ord om stora läger för flera hundratusen personer, vilket många av er dessutom dementerar att det har funnits. Och återigen ställde jag mig frågan vart var alla judar? Men jag inser att jag inte får något vettigt svar här eftersom det inte finns några svar att ge.
Citera
2025-05-22, 23:16
Medlem
Citat:
Det är lika uppenbart att du aldrig kommer komma med någon relevant information. Jag har inte fått ett enda svar på de frågor jag ställde igår, enbart massa dravel och så dina fullkomligt kassa länkar med massa siffror. Inte ett ord om stora läger för flera hundratusen personer, vilket många av er dessutom dementerar att det har funnits. Och återigen ställde jag mig frågan vart var alla judar? Men jag inser att jag inte får något vettigt svar här eftersom det inte finns några svar att ge.

Du fattar väl att det knappt går att svara på dina frågor när dom inte är förankrade i fakta, utan dina egna felaktiga ideer om förintelsen.

Har jag förstått dig rätt om du tror att nazisterna samlade ihop 6 miljoner judar 1939 och förvarade dom någonstans tills det var dags att mörda dom? Och dom skulle då mördas i en takt om 1 milj per år i 6 års tid? Du tänker då att det borde finnas läger lika stora som städer som skulle rymma flera miljoner? Det är nämligen det du skriver.

Du säger att du är påläst, men detta är baskunskap som du borde känna till! Mitt tips är att du tar 30 minuter av din tid och läser på lite innan du skriver igen, för det här blir bara för dumt!
Citera
2025-05-23, 11:33
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Nej jag är inte dåligt påläst snarare tvärtom.

Om det mördandes 6 miljoner judar på 6 år så innebär det ca1 miljon judar per år och då borde det vara flera tusen fångar i varje läger. Om dessa hade gått samman och stormat lägret så hade de kunnat orsaka enorma skador. Vakterna hade inte haft en chans. Visst att många hade blivit skjutna men den risken är man nog beredd att ta om man är instängd i helvetet. Det finns inga sådana uppror dokumenterade där 2000-3000 personer går ihop och gör revolt. Om du tror det så är det du som får läsa på.

Bara det du skrev nu visar att du har dåliga kunskaper. Flera tusen fångar per läger?
Tja, de beräknar ca 44 000 st läger fanns runt om Europa/ Östeuropa.

Det största läger komplexet var Auschwitz med 3 stora läger och 44 st satellit läger. I Auschwitz II (birkenau) räkna det med fanns 115 000 fångar som max. Huvudsakliga sysselsättning var jordbruk de slavade under. Men den är också känd som "dödslägret" Där fanns KREM II - V.

Där hade du flera stora revolt emot tyska överheten. Men givetvis nerslagna allihop. Den mest kända är ju 7 okt 1944, när sonderkaoomndo sprängde KREM IV i luften. Det var startskottet för den revolten! De skulle ändå avrättas, så de hade ingenting att förlora. Men givetvis kunde ej vinna, det slutade med massavrättningar med nackskott/hängning.

Så vad får dig tro att det räcker med 2000 - 3000 ?

Så vem ska läsa på?
Är detta bevis på att Förintelsen ej hände? Då blir jag mörkrädd!
Citera
2025-05-23, 12:06
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Du fattar väl att det knappt går att svara på dina frågor när dom inte är förankrade i fakta, utan dina egna felaktiga ideer om förintelsen.

Har jag förstått dig rätt om du tror att nazisterna samlade ihop 6 miljoner judar 1939 och förvarade dom någonstans tills det var dags att mörda dom? Och dom skulle då mördas i en takt om 1 milj per år i 6 års tid? Du tänker då att det borde finnas läger lika stora som städer som skulle rymma flera miljoner? Det är nämligen det du skriver.

Du säger att du är påläst, men detta är baskunskap som du borde känna till! Mitt tips är att du tar 30 minuter av din tid och läser på lite innan du skriver igen, för det här blir bara för dumt!

Ja, man blir rädd när man läser hans inlägg. Han glömmer det är den beräknad judar som dog under nazisternas tid vid makten. Vad får han tro de "avrättades" allihop? Många dog av svält och sjukdomar. Det är ofta man får höra det av dem som förneka förintelsen. Många av dem dog i Ghetton! Och han ska vara påläst?

Alla skulle sitta i läger? Vad får han det i från? Många dödades av maskingevär och slängdes i massgravar. Mest kända är "Babi Yar" där de avrättade ca 130 000 st judar på några månader och slängdes i massgravar.

Vad jag vet, så överlevde EN jude från KIEV. Inge har lyckats hitta någon överlevande jude från KIEV, de dödades allihop. Det har förnekare svårt förklara bort! Var är alla judar från KIEV?

Sedan är Europa stort med sovjetunionen.. Och det var många massgravar i nuvarande ryssland inga massa läger som avrättningar skedde.

Och han är påläst?
Citera
2025-05-23, 12:35
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Bara det du skrev nu visar att du har dåliga kunskaper. Flera tusen fångar per läger?
Tja, de beräknar ca 44 000 st läger fanns runt om Europa/ Östeuropa.

Det största läger komplexet var Auschwitz med 3 stora läger och 44 st satellit läger. I Auschwitz II (birkenau) räkna det med fanns 115 000 fångar som max. Huvudsakliga sysselsättning var jordbruk de slavade under. Men den är också känd som "dödslägret" Där fanns KREM II - V.

Där hade du flera stora revolt emot tyska överheten. Men givetvis nerslagna allihop. Den mest kända är ju 7 okt 1944, när sonderkaoomndo sprängde KREM IV i luften. Det var startskottet för den revolten! De skulle ändå avrättas, så de hade ingenting att förlora. Men givetvis kunde ej vinna, det slutade med massavrättningar med nackskott/hängning.

Så vad får dig tro att det räcker med 2000 - 3000 ?

Så vem ska läsa på?
Är detta bevis på att Förintelsen ej hände? Då blir jag mörkrädd!

Jag tror definitivt att det har hänt, men på vilket sätt det har hänt finns det ju stora tveksamheter till. 6 miljoner människor är extremt mycket och dessa läger var inte byggda för det. Och att de inte gjorde större uppror är ju fullständigt absurt.
Citera
2025-05-23, 14:36
Avslutad
Citat:
Jag tror definitivt att det har hänt, men på vilket sätt det har hänt finns det ju stora tveksamheter till. 6 miljoner människor är extremt mycket och dessa läger var inte byggda för det. Och att de inte gjorde större uppror är ju fullständigt absurt.

Som sagt, det är antal och volymer som håller uppe hela korthuset.

Ta t.ex. det här med att man hävdar att det fanns 44000 läger..!! Helt absurt.

Går man in på denna sidan så ser man att det var ~30000-40000 'arbetsläger'. ..lite ungefär sådär. Det är inte många tiotal av dem lägrena som är redovisade heller, de bara finns..30000-40000 stycken.

Vips så har man trollat till det att det fanns 44000 koncentrationsläger men redovisat för 10%. Resten 90% är liksom 'seriöst seriöst fakta' bara.

Gå vidare till nästa sida så redan högst upp så är det en bild med judar som 'sorteras' ut vid rampen på Auschwitz-II-Birkenau och samtidigt i första stycket basuneras det ut att det fanns 44000 koncentrationsläger. Scrollar man ner så redovisas några tiotal arbetsläger, thats it.

..det är så här ALLT är uppbyggt i korthuset den s.k. 'förintelsen'.
Citera
2025-05-23, 14:47
Medlem
Citat:

Men din stolle…

Har du verkligen inte fattat det än, att alla dessa ca 6 miljoner judar som dog p g a naziregimens övergrepp inte sattes i läger.

T ex så mördade de olika einsatzgruppen över 2 miljoner människor i städer byar på landsbygden, varav över 1,3 miljoner judar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in