2025-05-09, 12:20
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Återigen, DET ÄR FÖRBJUDET ATT PUBLIKT FÖRNEKA ELLER FÖRRINGA den s.k. 'förintelsen'!!!

Vidare, det ska inte finnas krav på att man måste kunna bevisa det man publikt hävdar för att det ska tillåtas 'godkännas' som 'sant' (vilka då ska klassificera det som 'sant' tänker du dig???) och för att det då ska falla under åsiktsfrihet och / eller 'freedom of speech' din jävla stolle!!

Du snackar som en äkta fascist.., men vi vet redan vilken typ du tillhör.

Sverige är så jävla sinnesjukt land.

Jaså? Enligt vilken lag är det förbjudet förneka förintelsen? Men påstå saker saker utan kunna bevisa det är eran stora problem. Hävdar man en sak, så ska man inte kunna bevisa det ? Så om jag påstår A. Hitler har aldrig funnits, så ska jag inte bevisa det? Utan du ska bevisa han har exciterar? Hur tokigt är inte det?
Citera
2025-05-09, 12:24
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Det var så lite så. Förhoppningsvis så lärde du dig att förintelsen är ett påhitt. En snyfthistoria som judarna kan ta upp för att tysta någon så fort de blir kritiserade angående vad som helst.

Som trådens ämne! Vilka bevis har du för det? Många piper om det, men under alla åren här, så är det ingen lyckats bevisa det!!! Säger det inte allt?
Citera
2025-05-09, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Du tror att judarna hade tillåtit att sanningen kommer fram genom ärlig forskning, när de fängslar människor som förnekar att det skett? Har du fått en stroke eller är du bara svagbegåvad?

Massvis med vittnen bla bla bla… ja, vittnesmål av människor som blev torterade att säga det judarna ville att de skulle säga. Sedan en massa sagor från judar.

Då er det dags att du lägger fram bevis för att ALLA vittnesmål som helt oberoende av varandra, givna på olika platser, vid olika tidpunkter, som bekräftas av olika dokument i olika arkiv funna av olika personer vid olika tidpunkter. Alltså att ingen kunnat veta om alla de olika dokumenten, eller vittnesmålen. Men när det sen sammanställs av vetenskapen (det är inte bara judar som jobbar med detta..) så ser man att vittnesmålen bekräftas av t ex nazisternas egna dokument.
Citera
2025-05-10, 07:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Jaså? Enligt vilken lag är det förbjudet förneka förintelsen? Men påstå saker saker utan kunna bevisa det är eran stora problem. Hävdar man en sak, så ska man inte kunna bevisa det ? Så om jag påstår A. Hitler har aldrig funnits, så ska jag inte bevisa det? Utan du ska bevisa han har exciterar? Hur tokigt är inte det?

Som sagt, det ska fasen inte lagstiftas om vad man får säga eller ej. Oavsett om det är ansett som 'sant' eller ej av något utsett sanningsministerium. En av stöttepelarna i ett fritt demokratiskt samhälle är frihet att uttrycka sin åsikt, oavsett vem som tar illa upp.

Det är helt jävla perverst att ens försvara lagstiftad 'sanning'. Men men, det är där vi är idag. Israel bombar skiten ur kvinnor och barn och samtidigt håller offerkoftan med omvärldens rädsla för att bli kallad antisemit. Sinnesjukt.

Vad är din ersättning för att ljuga här?
Citera
2025-05-10, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Vem förbjuder ? Och vad är förbjudet?

Det är ingen som förbjuder något!

Varför jag tog upp om A. Hitler existens! Var för du skulle förstå! Men det gjorde du ej tydligen!
Det är inte olagligt för mig att påstå att A.Hitler har aldrig funnits, men påstår jag det så ska jag bevisa det. Det är inte du som ska behöva bevisa det att han har funnits!

Gränsen är väl när man påstår något, men ej kan bevisa att den allmänna erkännande kunskapen är fel.

Därför jag tog upp A.Hitler existens, som jag påstår han har aldrig funnits, för det finns inga obduktionsprotokoll, ingen dödsattest, ingen kropp, ingen födelseattest m.m. Då är det fel! Eftersom vi vet han har funnits.

Men olagligt diskutera är det inte! Men komma med påstående som ej stämmer i skolor är FEL.

Jag har kort ”attention span” och har tröttnat på denna tråden, som tyvärr spårat.

Ja, du kan ha rätt, när jag läser lagen närmare så är den rätt tandlös, då det krävs en avsiktlig diss mot judarna för att den skall räknas. Eller?

Så egentligen är det fritt fram att förneka förintelsen offentligt hur som helst, så länge man inte är respektlös? Eller har för avsikt att smutskasta judarna, är det rätt uppfattat?
Citera
2025-05-10, 21:03
Medlem
Citat:
Som sagt, det ska fasen inte lagstiftas om vad man får säga eller ej. Oavsett om det är ansett som 'sant' eller ej av något utsett sanningsministerium. En av stöttepelarna i ett fritt demokratiskt samhälle är frihet att uttrycka sin åsikt, oavsett vem som tar illa upp.

Det är helt jävla perverst att ens försvara lagstiftad 'sanning'. Men men, det är där vi är idag. Israel bombar skiten ur kvinnor och barn och samtidigt håller offerkoftan med omvärldens rädsla för att bli kallad antisemit. Sinnesjukt.

Vad är din ersättning för att ljuga här?

Så vilka drog igång denna den senaste ronden av våld där nere mellan Israel och Libanon….?
Och har aldrig den regionen där Israel idag ligger, aldrig tidigare i världshistorien befolkats av judarna…?

Nu är jag dock så pass fair att jag inte tycker någon av de båda parterna i denna konflikt är helt oskyldiga. Men menar att det är galet fel att lägga all skuld på denna konflikt idag, eller ens någonsin, enbart på Israel eller judarna. Kålsuperiet är nog relativt jämnt fördelar mellan parterna, och att Libanon tillåter en ren terrororganisasjon som Hamas härja och sabba möjligheterna till bestående fred är graverande.

Förövrigt så är jag starkt för en så fri och öppen demokrati som möjligt, men förstår ändå att det måste finnas vissa regler, som t ex gör det straffbart att gapa vad som helst om vad som helst till vem som helst offentligt, eller göra annat som kan anses vara trakasserande eller förnedrande kränkande.
Ser vi då hur naziregimen hanterade demokratin så kan väl ändå inte ens du blunda för att de fullständigt våldtog allt vad demokrati hette, och införde ren diktatur som inte drog sig för massmord och folkmord.
Citera
2025-05-11, 06:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
...
Ser vi då hur naziregimen hanterade demokratin så kan väl ändå inte ens du blunda för att de fullständigt våldtog allt vad demokrati hette, och införde ren diktatur som inte drog sig för massmord och folkmord.

..och naziregimen hanterade demokratin med att tillåta det fria ordet eller tillämpade censur och straff mot det?

Du inser inte ens själv vilken hycklare du är. Men men, det är inget nytt från er. Världens äldsta retoriska ohederlighet är att projicerad sina egna oegentligheter på andra och skrika varg.

"When someone cries out in pain as they hit you.." <- fritt tolkat från originalet p.g.a. just censur.
Citera
2025-05-11, 09:41
Medlem
Citat:
..och naziregimen hanterade demokratin med att tillåta det fria ordet eller tillämpade censur och straff mot det?

Du inser inte ens själv vilken hycklare du är. Men men, det är inget nytt från er. Världens äldsta retoriska ohederlighet är att projicerad sina egna oegentligheter på andra och skrika varg.

"When someone cries out in pain as they hit you.." <- fritt tolkat från originalet p.g.a. just censur.

Försöker du hävda att det under naziregimens tid vid makten var fritt för gemene innevånare i Tyskland att offentligt säga vad de vill om vad som helst, t ex kritisera regimen och dess ledare? Tillät naziregimen andra politiska partier?
Menar du att naziregimen tillät t ex detta ovan och inte straffade personer för sådant….?

Menar du att naziregimen tillät det fria ordet…?
Citera
2025-05-11, 10:36
Avslutad
Citat:
Försöker du hävda att det under naziregimens tid vid makten var fritt för gemene innevånare i Tyskland att offentligt säga vad de vill om vad som helst, t ex kritisera regimen och dess ledare? Tillät naziregimen andra politiska partier?
Menar du att naziregimen tillät t ex detta ovan och inte straffade personer för sådant….?

Menar du att naziregimen tillät det fria ordet…?

Ditt oförstånd och oförmåga att se ditt egna hyckleri är drypande tragikomik..

Du använder naziregimens totalitära censur mot kritik av regimen som ett argmentatoriskt slagträ för att motivera in den censur du idag anser vara rättfärdigad:

Citat:
Förövrigt så är jag starkt för en så fri och öppen demokrati som möjligt, men förstår ändå att det måste finnas vissa regler, som t ex gör det straffbart att gapa vad som helst om vad som helst till vem som helst offentligt, eller göra annat som kan anses vara trakasserande eller förnedrande kränkande.

Precis som vanligt i pilpul världen. Totalt skamlösa.
Citera
2025-05-11, 11:47
Medlem
Citat:
Ditt oförstånd och oförmåga att se ditt egna hyckleri är drypande tragikomik..

Du använder naziregimens totalitära censur mot kritik av regimen som ett argmentatoriskt slagträ för att motivera in den censur du idag anser vara rättfärdigad:

Precis som vanligt i pilpul världen. Totalt skamlösa.

Du likställer alltså Nazitysklands diktatur med dagens Sverige, som rankas som nr 3 i världens demokratisindex?

Här har du kriterierna, där Sverige ligger i topp.

valprocess och pluralism - innebärande hur fria och rättvisa allmänna val är, allmän rösträtt, transparent finansiering av politiska partier, frihet för envar att engagera sig politiskt

medborgerliga rättigheter - vilka grundläggande fri- och rättigheter tillförsäkras medborgarna, pressfrihet, avsaknad av diskriminering

styrets funktionalitet - fungerande maktdelning, suveränitet och självständighet, avsaknad av korruption, transparens i beslutsfattande och processer, allmänhetens tilltro till styret och politiska partier

politiskt deltagande - i vilken utsträckning medborgarna kan ta del av och påverka samhällsfrågor och gör det

politisk kultur - medborgarnas attityder och värderingar i fråga om politik.

Du är mer än korkad om du inte ser skillnaden mellan Nazityskland och det demokratiska Sverige med sin lag om hets mot folkgrupp.
Citera
2025-05-11, 12:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Du likställer alltså Nazitysklands diktatur med dagens Sverige, som rankas som nr 3 i världens demokratisindex?

Här har du kriterierna, där Sverige ligger i topp.

valprocess och pluralism - innebärande hur fria och rättvisa allmänna val är, allmän rösträtt, transparent finansiering av politiska partier, frihet för envar att engagera sig politiskt

medborgerliga rättigheter - vilka grundläggande fri- och rättigheter tillförsäkras medborgarna, pressfrihet, avsaknad av diskriminering

styrets funktionalitet - fungerande maktdelning, suveränitet och självständighet, avsaknad av korruption, transparens i beslutsfattande och processer, allmänhetens tilltro till styret och politiska partier

politiskt deltagande - i vilken utsträckning medborgarna kan ta del av och påverka samhällsfrågor och gör det

politisk kultur - medborgarnas attityder och värderingar i fråga om politik.

Du är mer än korkad om du inte ser skillnaden mellan Nazityskland och det demokratiska Sverige med sin lag om hets mot folkgrupp.

Jag säger att jag anser att censur av det fria ordet INTE har att göra i Sverige.

Jag säger att det är oanständigt att använda tysklands naziregim som argumentatoriskt slagträ för att motivera in censur av 'kränkande åsikter' i ett demokratiskt och fritt land som sverige.

JAG vävde inte in nazityskland i debatten, tinnitus gjorde det i ett försök att lägga tyngd i en oförsvarlig åsikt.. (censur av det fria ordet).

Nedan inlägg är så jävla galet att man kan skriva i en och samma tankevända:
Citat:

Men men, såna är dom. Helt utan anständighet.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2025-05-11 kl. 12:04.
Citera
2025-05-11, 12:19
Medlem
Citat:
Jag säger att jag anser att censur av det fria ordet INTE har att göra i Sverige.

Jag säger att det är oanständigt att använda tysklands naziregim som argumentatoriskt slagträ för att motivera in censur av 'kränkande åsikter' i ett demokratiskt och fritt land som sverige.

JAG vävde inte in nazityskland i debatten, tinnitus gjorde det i ett försök att lägga tyngd i en oförsvarlig åsikt.. (censur av det fria ordet).

Nedan inlägg är så jävla galet att man kan skriva i en och samma tankevända:

Men men, såna är dom. Helt utan anständighet.

Men återigen behöver jag påminna dig om att du får ha vilka åsikter du vill. Du får även framföra dessa åsikter i konstruktiva diskussioner. Men du får inte skrika kränkande saker som kan skada och såra människor. Det gäller då inte enbart judar.

Lagen handlar inte om att förbjuda åsikter eller strypa diskussioner. Den handlar om att skydda specifika utsatta grupper för förtryck.

Du får alltså inte kränka folk hur som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in