Citat:
Ursprungligen postat av
Stor-Men-Snabb
Som sagt, det ska fasen inte lagstiftas om vad man får säga eller ej. Oavsett om det är ansett som 'sant' eller ej av något utsett sanningsministerium. En av stöttepelarna i ett fritt demokratiskt samhälle är frihet att uttrycka sin åsikt, oavsett vem som tar illa upp.
Det är helt jävla perverst att ens försvara lagstiftad 'sanning'. Men men, det är där vi är idag. Israel bombar skiten ur kvinnor och barn och samtidigt håller offerkoftan med omvärldens rädsla för att bli kallad antisemit. Sinnesjukt.
Vad är din ersättning för att ljuga här?
Så vilka drog igång denna den senaste ronden av våld där nere mellan Israel och Libanon….?
Och har aldrig den regionen där Israel idag ligger, aldrig tidigare i världshistorien befolkats av judarna…?
Nu är jag dock så pass fair att jag inte tycker någon av de båda parterna i denna konflikt är helt oskyldiga. Men menar att det är galet fel att lägga all skuld på denna konflikt idag, eller ens någonsin, enbart på Israel eller judarna. Kålsuperiet är nog relativt jämnt fördelar mellan parterna, och att Libanon tillåter en ren terrororganisasjon som Hamas härja och sabba möjligheterna till bestående fred är graverande.
Förövrigt så är jag starkt för en så fri och öppen demokrati som möjligt, men förstår ändå att det måste finnas vissa regler, som t ex gör det straffbart att gapa vad som helst om vad som helst till vem som helst offentligt, eller göra annat som kan anses vara trakasserande eller förnedrande kränkande.
Ser vi då hur naziregimen hanterade demokratin så kan väl ändå inte ens du blunda för att de fullständigt våldtog allt vad demokrati hette, och införde ren diktatur som inte drog sig för massmord och folkmord.