2025-04-27, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Vad jag förstår lever inte kriminalvårdare i nutid utan i en tid där allt är svartvitt, maktfullkomligt och korkat. Har sett vilken typ av människor som tar sådana jobb, de är inte normala. Självklart tar de till alla medel för att avhumanisera.

Helt sant. Om man överhuvudtaget kan komma på att försörja sig på att låsa in andra människor, även om de har begått grova brott, så är man inte frisk i huvudet.
Citera
2025-04-27, 13:34
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malapagos
Jag våldför mig inte på folk i mitt egna land, än mindre på folk i andra länder när jag är gäst där. Som gäst beter jag mig bättre än vad jag gör hemma i Sverige. Om man kommer till ett land genom att ha beviljats skydd, fått allt betalt, fått medborgarskap, sedan tackar man landet med att begå grova brott.... Ja då är man ett kräk av rang. Och då kanske man förtjänar att dö så?
Om man våldför sig på äldre, säljer knark till barn, begår inbrott i folks hem, då är det fullt rimligt att man dör en plågsam död.

Jag har inga problem med att han dog denna död. Jag har däremot problem med att såna som bajs-husse stjäl resurser från de som verkligen behöver hjälp i samhället men som inte får det. Och som på grund av såna som bajs-husse slutar på kyrkogården.
Vet du detta om denna individ.
Citera
2025-04-27, 13:36
Medlem
f30malmos avatar
Oavsett vad man tycker om personen det drabbade så ska detta inte kunna hända en person på något sätt omhändertagen av staten och oförmögen att själv söka vård eller sörja för sig på annat sätt. Anställda på Fosieanstalten får nog fundera på sin arbetskultur, utbildning av personal och allmänna människosyn.
Citera
2025-04-27, 13:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wtfuk

Han satt inte inne för att han hjälpte gamla damer över gatan.
Citera
2025-04-27, 13:41
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Han satt inte inne för att han hjälpte gamla damer över gatan.
brott mot knivlagen är inte ett grovt brott, vad vi vet nu har han inte huggit någon utan nyligen blivit fader, vilket brukar förändra människor till det bättre.

du bör skilja på systemet och individen för bättre välmående.

fö vet du inte om han hjälpte gamla damer över gatan eller inte, inte jag heller
Senast redigerad av wtfuk 2025-04-27 kl. 13:43.
Citera
2025-04-27, 13:43
Avstängd
Citat:
brott mot knivlagen är inte ett grovt brott, vad vi vet nu har han inte huggit någon utan nyligen blivit fader, vilket brukar förändra människor till det bättre.

Nej jag är autist. Jag ser saker svart och vitt. I min bok är han en minusmänniska.
Citera
2025-04-27, 13:43
Medlem
franges avatar
Citat:
Citat:

fö vet du inte om han hjälpte gamla damer över gatan eller inte, inte jag heller
Vi vet att han förekommer 212 gånger i Lexbase. Tvåhundratolv gånger. Och då är det även värt att tänka på hur många brott han begått som han inte dömts för, eller på annat sätt skulle ha fått honom noterad i Lexbase.

Visst att man kan hamna där pga otur, dvs att man själv faktiskt inte begått något brott. Men det handlar om enstaka gånger. Inte tvåhundratolv djävla gånger. Vi vet ju trots allt att det är ett enormt mörkertal i brottsligheten, de brott som faktiskt anmäls och någon faktiskt dömds för är bara toppen på det enorma isberget.

Då är man helt enkelt en grovt kriminell yrkesförbrytare. Det finns liksom inga ursäkter då.
Senast redigerad av frange 2025-04-27 kl. 14:11.
Citera
2025-04-27, 13:45
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Nej jag är autist. Jag ser saker svart och vitt. I min bok är han en minusmänniska.
Så minusmänniskor förtjänar riktigt smärtsamma dödar. Har du gått mot rött.
Citera
2025-04-27, 13:48
Avstängd
Citat:
Så minusmänniskor förtjänar riktigt smärtsamma dödar. Har du gått mot rött.

Ja det har jag. Men han är en minusmänniska som skadar andra. Han ska självklart inte ta hand om några barn, han ska hålla sig borta från barn. Genom att självdö har han räddat sin dotter från att växa upp i en toxisk miljö kantad av kriminalitet.

Han var ett arabiskt slödder som kom till Sverige och ställde till massa skit. Hans wiggerfru kan nu låta sitt blonda hår växa ut igen, och så kan hon sluta använda brun utan sol, samt sluta prata svenska med brytning.
Citera
2025-04-27, 13:49
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ja det har jag. Men han är en minusmänniska som skadar andra. Han ska självklart inte ta hand om några barn, han ska hålla sig borta från barn. Genom att självdö har han räddat sin dotter från att växa upp i en toxisk miljö kantad av kriminalitet.

Han var ett arabiskt slödder som kom till Sverige och ställde till massa skit. Hans wiggerfru kan nu låta sitt blonda hår växa ut igen, och så kan hon sluta använda brun utan sol, samt sluta prata svenska med brytning.
Det är någon slags Thailändska med svenskt namn.
Citera
2025-04-27, 13:49
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Vi vet att han förekommer 212 gånger i Lexbase. Tvåhundratolv gånger. Och då är det även värt att tänka på hur många brott han begått som han inte dömts för, eller på annat sätt fått honom noterad i Lexbase.

Visst att man kan hamna där pga otur, dvs att man själv faktiskt inte begått något brott. Men det handlar om enstaka gånger. Inte tvåhundratolv djävla gånger.

Då är man helt enkelt en grovt kriminell yrkesförbrytare. Det finns liksom inga ursäkter då.
kände till en kille som satt 56 gånger för rattfylla. grovt kriminell yrkesförbrytare, men visst 212 är rätt mycket, låter som han puffade på. hur mycket av detta som var våldsbrott avgör lite i min bok.
Citera
2025-04-27, 13:54
Avstängd
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Uppenbar snyfthistoria av sämsta sort där den kriminella skojarens sambo ringer kvällspressen och kräver uppmärksamhet. Hussein var grovt kriminell och hade dragit ajaj-kortet många gånger förr. Förmodligen hade han inte fått hjälp ens om han varit en fri man och besökt en vårdcentral; går man runt och simulera sjukdomar blir man inte tagen på allvar inom vården heller.

Citat:
Ursprungligen postat av frange
Vi vet att han förekommer 212 gånger i Lexbase. Tvåhundratolv gånger. Och då är det även värt att tänka på hur många brott han begått som han inte dömts för, eller på annat sätt fått honom noterad i Lexbase.

Visst att man kan hamna där pga otur, dvs att man själv faktiskt inte begått något brott. Men det handlar om enstaka gånger. Inte tvåhundratolv djävla gånger.

Karma! När den är som bäst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in