Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-27, 23:41
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wtfuk
man kan leva man kan dö. skärp dig.

Ja, men kriminella blattar ska inte ha vård för våra skattepengar.
Citera
2025-04-28, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polsek
"Han var ett kriminellt monster!" skriver andra. Ett monster, placerad på fosie?
Varför skulle detta vara otänkbart? Till exempel har både Tommy Zethraeus och Andreas Axelsson suttit där. Men det kanske är fina och snälla grabbar enligt dig?
Citera
2025-04-28, 00:45
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Ja, men kriminella blattar ska inte ha vård för våra skattepengar.
det är väldigt elakt även mot dem vi hatar, hanses dotter kommer aldrig ha en far. lite balans här tack. innan jag vet han knivat ihjäl någon så tänker jag inte slakta han djälv
Citera
2025-04-28, 00:53
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritiofPiraten
Varför skulle detta vara otänkbart? Till exempel har både Tommy Zethraeus och Andreas Axelsson suttit där. Men det kanske är fina och snälla grabbar enligt dig?
men förihelvete du var inte på stureplan då, håll käft.
Citera
2025-04-28, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wtfuk
jag önskar dig samma lidande, du vet inget om honom. du generariliserar. det är mycket möjligt han var skit. och borde dö. men det handlar om sjukvårdens misslyckande

Kanske inte sjukvårdens misslyckande lika mycket som Kriminalvårdens misslyckande att låta sjukvårdspersonal ta ordentliga prover etc på vederbörande.

Men, om Hussein inte hade varit så enormt kriminell hade han varit fri att söka vård på egen hand, ute i samhället. Med hans brottsregister måste han ha suttit inne en hel del i sitt relativt korta liv.

Tråkigt för dottern.
Citera
2025-04-28, 07:53
Medlem
En död gängkriminell kostar inte skattebetalarna pengar, just saying
Citera
2025-04-28, 08:28
Medlem
Intagna talar ofta osanning angående sjukdomstillstånd, speciellt narkomaner för de vill ha piller. I princip vad som helst. Det gör Sjuksystrar och KV-personal luttrade. Dessutom är KV-personalen inte utbildade att diagnostisera sjukdomar. Obduktionen visade att han dog av bukhinneinflammation till följd av ett hål i tolvfingertarmen. (Expressen). Symtomen för bukhinneinflammation är sådana att Sjuksyster och även personal borde ha reagerat. Jag misstänker att Vaktbefälet* ryker om inte hen tog dit en sjuksyster/läkare**. Kan det bli vållande till annans död? Hur som helst även om det läggs ner så är det nog många KV-vårdare och sjukvårdspersonal som mår dåligt på anstalten. Människor är ofta inte svin som flera verkar vara i tråden.

*Eller KV-personal om de inte har informerat VB. Men det är mycket osannolikt att de inte har gjort det.

**Det borde finnas sjuksyster där på anstalten mån-fre. Och är det riktigt akut ska man ringa 112.

Det är i grunden i ett dilemma för personalen i KV. 1 Spara pengar och resurser 2 Intagna ljuger ofta 3 Ingen intagen ska dö om det kunde förhindrats 4 Personalens utbildning i medicin och sjukdom är låg.
Citera
2025-04-28, 08:56
Avstängd
george.sthlms avatar
Fruktansvärt tragiskt fall.

Hade han aldrig kommit till sverige och malmö så hade han förmodligen aldrig hamnat i
kriminella kretsar och drogmissbruk utan levt ett lyckligt familjeliv hemma i Irak.

sverige är inte ett säkert land
Citera
2025-04-28, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svensklord
En död gängkriminell kostar inte skattebetalarna pengar, just saying
Exakt, plitarna har vaknat.
Citera
2025-04-28, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Intagna talar ofta osanning angående sjukdomstillstånd, speciellt narkomaner för de vill ha piller. I princip vad som helst. Det gör Sjuksystrar och KV-personal luttrade. Dessutom är KV-personalen inte utbildade att diagnostisera sjukdomar. Obduktionen visade att han dog av bukhinneinflammation till följd av ett hål i tolvfingertarmen. (Expressen). Symtomen för bukhinneinflammation är sådana att Sjuksyster och även personal borde ha reagerat. Jag misstänker att Vaktbefälet* ryker om inte hen tog dit en sjuksyster/läkare**. Kan det bli vållande till annans död? Hur som helst även om det läggs ner så är det nog många KV-vårdare och sjukvårdspersonal som mår dåligt på anstalten. Människor är ofta inte svin som flera verkar vara i tråden.

*Eller KV-personal om de inte har informerat VB. Men det är mycket osannolikt att de inte har gjort det.

**Det borde finnas sjuksyster där på anstalten mån-fre. Och är det riktigt akut ska man ringa 112.

Det är i grunden i ett dilemma för personalen i KV. 1 Spara pengar och resurser 2 Intagna ljuger ofta 3 Ingen intagen ska dö om det kunde förhindrats 4 Personalens utbildning i medicin och sjukdom är låg.
Sjuksköterskor kontrollerade honom men såg inget avvikande. Han kvicknade till, och det bedömdes att han inte behövde sjukhusvård.
Citera
2025-04-28, 09:44
Medlem
Vaktbefället verkar klara sig. Läste det sista i artikeln: Ingen beslutsfattare pekas ut som ansvarig i Kriminalvårdens incidentutredning.

Citat:
Ursprungligen postat av dQw4w9WgXcQ
Sjuksköterskor kontrollerade honom men såg inget avvikande. Han kvicknade till, och det bedömdes att han inte behövde sjukhusvård.

"Den 31 januari aktiverades larmet då han inte var kontaktbar. Sjuksköterskor kontrollerade honom men såg inget avvikande. Han kvicknade till, och det bedömdes att han inte behövde sjukhusvård."
(expressen)

Jag undrar vilken slags undersökning systern gjorde. Är personen inte kontaktbar så kan det vara mycket allvarligt. Då bukhålsinflammtation brukar upptäckas om man gör rätt undersökning. Känna på buken. Typiskt: brädhård buk, väldigt öm vid minsta beröring. Släppömhet: extra smärta när man snabbt släpper handen från buken. Personen ser ofta mycket sjuk ut (blek, kallsvettig).

Andra symtom

Illamående och kräkningar

Feber och frossa - (Kommer lite senare, när infektionen sprider sig.)

Snabb puls och andning - Kroppen försöker kompensera för infektion och smärta.)

Allmänpåverkan - (Personen kan snabbt bli slö, svettig, blek och känna sig mycket sjuk.)

Smärta som förvärras vid rörelse - (Till exempel när man andas djupt, hostar eller försöker röra sig.)

Så jag undrar vad för slags undersökning sjuksystern gjorde.

VB som sitter på det den 1:a feb. Ser att syster inte såg något dagen innan och att den intagne har en historia att simulera. Och nu har KV kommit framt till att ingen beslutsfattare pekas ut som ansvarig i Kriminalvårdens incidentutredning. Jag skulle polisanmäla och JO-anmäla om jag var kvinnan.

Det kan vara så att det var olyckliga omständigheter. I mina ögon beror det delvis på vad sjuksystern gjorde 31:a jan.
Citera
2025-04-28, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Vaktbefället verkar klara sig. Läste det sista i artikeln: Ingen beslutsfattare pekas ut som ansvarig i Kriminalvårdens incidentutredning.

"Den 31 januari aktiverades larmet då han inte var kontaktbar. Sjuksköterskor kontrollerade honom men såg inget avvikande. Han kvicknade till, och det bedömdes att han inte behövde sjukhusvård."
(expressen)

Jag undrar vilken slags undersökning systern gjorde. Är personen inte kontaktbar så kan det vara mycket allvarligt. Då bukhålsinflammtation brukar upptäckas om man gör rätt undersökning. Känna på buken. Typiskt: brädhård buk, väldigt öm vid minsta beröring. Släppömhet: extra smärta när man snabbt släpper handen från buken. Personen ser ofta mycket sjuk ut (blek, kallsvettig).

Andra symtom

Illamående och kräkningar

Feber och frossa - (Kommer lite senare, när infektionen sprider sig.)

Snabb puls och andning - Kroppen försöker kompensera för infektion och smärta.)

Allmänpåverkan - (Personen kan snabbt bli slö, svettig, blek och känna sig mycket sjuk.)

Smärta som förvärras vid rörelse - (Till exempel när man andas djupt, hostar eller försöker röra sig.)

Så jag undrar vad för slags undersökning sjuksystern gjorde.

VB som sitter på det den 1:a feb. Ser att syster inte såg något dagen innan och att den intagne har en historia att simulera. Och nu har KV kommit framt till att ingen beslutsfattare pekas ut som ansvarig i Kriminalvårdens incidentutredning. Jag skulle polisanmäla och JO-anmäla om jag var kvinnan.

Det kan vara så att det var olyckliga omständigheter. I mina ögon beror det delvis på vad sjuksystern gjorde 31:a jan.
Intressant, undra hur de tacklar det här med simuleringar
Kanske svårt att ta blodprov då missbrukarens värden redan är åt helvete?

Undra hur många såna här dödsfall går under radarn, man gräver väl inte så mkt i det när missbrukare kolar vippen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in