Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-04-27, 12:30
Medlem
Vitiss avatar
Ni behöver inte ta ett definitivt beslut.
Det finns goda och gårdar (i t.ex Södermanland) som hyr ut torp, hus, gårdar och herrgårdsannex i 1:a hand för en rimlig peng.
Provbo och under tiden kan ni hyra ut ert nuvarande boende.
Citera
2025-04-27, 12:32
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zappazen
Donsö är ju en fin ö. Förr var den befolkad av dels frireligiösa och dels av grava alkoholister. Sen har ju det kommunala bostadsbolaget hus där för narkotikamissbrukare också. Så nån ro lär man inte få. Bättre flytta till Vrångö om man vill bo i skärgården.

Men!
Så trist.
Jag kände till den frikyrkliga befolkningen, och tänkte att just pga den är det fridens liljor.
Citera
2025-04-27, 12:34
Medlem
mikkelbergs avatar
Sverige är unikt i Europa, du är på rätt plats.
Ifall du skippar det där med vatten, så är du ensam i princip överallt 5mil utanför staden.
Vi bor i ett land där man pushar för att samtliga ska bo i staden/förorten.
Här finns fortfarande massor av folktomma platser.
Norrland, jösses, tänk stort nu för fasen, skit i vänern..
Citera
2025-04-27, 13:18
Norrland finns såklart också men mycket ljus på sommarn och mycket snö på vintern, och istället många mygg som ska surra i öronen. Det finns absolut inget positivt med folk, endast enkelheten med servicen i tätorter. Folk är verkligen alltid i vägen. Folk är ett ytterst störande element.
Citera
2025-04-27, 15:06
Medlem
Adelaides avatar
Visingsö utanför Gränna. Det finns ett Ica på ön har jag för mig. Annars är det villor och hus ute i lugnet, och du är ändå nära en stad om du skulle behöva besöka en sådan någon gång. På sommaren kommer det dock en del turister till ön, men de är ju bara där för att cykla runt, inte för att partaja, så man får lugn och ro ändå.
Citera
2025-04-27, 23:02
Medlem
Vitiss avatar
Fint hus uthyres i S:t Anna (Östkusten):

https://bostad.blocket.se/sv/profile/331f1xc5
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto