Citat:
Ursprungligen postat av
nattkraft
Vi är färdiga med vimmel, brus, värme, solbrända stekare på scooters och överdigitaliserade civilisationer, s.k. nyliberal kommers, öppna planlösningar med spotlights och nyputsat kakel och vita väggar än vart allt vi går.
Man får inte vara ifred, och det gäller även i parkerade husvagnar i tätorter och vid stränder. Hur är det med t.ex. Torsö i Vänern eller Blekinge skärgård...
Vi kan även tänka oss något nära Sverige, exempelvis vid Świnoujście, på Anholt eller Læsø om det är billigt eller möjligen Daugavpils i den ryska och inte fullt integrerade delen av Lettland.
Vilka relativt isolerade öar eller billiga områden finns i Sverige att bo där själen kan få ro?
Som nämnts Norrlands Inland , men från Karlstad och norrut är relativt glest med folk och civilisation. Runt Flatruet minns jag var ganska öde.
Kan förstå dig helt , jag känner detsamma. Speciellt i dessa tider där folk spelar ut varandra och tjafsar om precis allt. Man tröttnar över tid. Av olika skäl kan jag inte flytta till ett sånt ställe nu , men när jag kan lär jag göra det.