2025-04-27, 04:16
Medlem
Hej !
Jag håller på med att rengöra fryslådorna:
Nu undrar jag hur jag tar loss det vita partiet i fryslådorna, det behöver tas bort eftersom det sitter lite matrester bakom jag inte kommer åt att få bort.
Frysen är i ungefär samma modell som här: https://www.bygghemma.se/kok-och-bad...nehe/p-1909885
Det är de vita "behållarna" eller vad vi ska kalla dem som sitter i fryslådorna jag menar.
Senast redigerad av tnutchax 2025-04-27 kl. 04:26.
Citera
2025-04-27, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnutchax
Hej !
Jag håller på med att rengöra fryslådorna:
Nu undrar jag hur jag tar loss det vita partiet i fryslådorna, det behöver tas bort eftersom det sitter lite matrester bakom jag inte kommer åt att få bort.
Frysen är i ungefär samma modell som här: https://www.bygghemma.se/kok-och-bad...nehe/p-1909885
Det är de vita "behållarna" eller vad vi ska kalla dem som sitter i fryslådorna jag menar.

Nu fungerar inte länken för mig , men det jag gjorde var att bända försiktigt med en plattmejsel runt överlappningen samtidigt som höll lite spänn medan jag fortsatte hela vägen runt , efter det lyfte jag själva gaveln rakt uppåt
Citera
2025-04-27, 18:59
Medlem
Smekarn87s avatar
I princip är många av hyllorna i frysen inte möjliga att demontera. De är i hårdplast och tål precis elasticiteten av att snäppas ihop. Jag har lyckats en gång med små platta mejslar men sedan sett att matknivar kan hjälpa också
Citera
2025-05-04, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
I princip är många av hyllorna i frysen inte möjliga att demontera. De är i hårdplast och tål precis elasticiteten av att snäppas ihop. Jag har lyckats en gång med små platta mejslar men sedan sett att matknivar kan hjälpa också

Det blir svårt att göra rent dem fullt ut då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in