Citat:
Ursprungligen postat av
Gremmer
Du kan mycket väl ha rätt, men att säga att det inte är dödligt är lite magstarkt. Dom fallen du citerar överlever ju med Intensivvård och hemodialys, med samma argument är ju inte en skottskadad i bröstkorgen dödlig om sjukvården operar patient och räddar livet
Har själv trott att injicera diskmedel är dödligt, men när jag till och med söker bekräftelse så hittar jag inte något om att det skulle vara så farligt i den dos offret fick.
Jag tror snarare att injektionerna var till för att tortera och skapa långvarigt lidande än att mörda.
Att injicera utspätt diskmedel är inte som att skjuta någon i bröstkorgen, det är mer som att hälla lut på någon.
Om någon skulle fråga mig så är det mycket mer ondskefullt att injicera utspätt diskmedel än att skjuta någon i bröstkorgen. Skjuter man någon för att döda så är ju inte avsikten långvarigt lidande. Vem som nu kom på tanken att injicera utspätt diskmedel måste antingen varit ond och korkad eller bara extremt ond. Att få någon att önska att den var död genom tortyr är många snäpp värre än att döda någon. Om jag fick döma arbiträrt skulle allt det gm äger efter skuld att ges till offret och att gm få tvångsarbeta tills offrets skador läkt.