Citat:
Ursprungligen postat av
Dcman
Tja.. Ryss-älskande landsförrädare och incel- bidragsnasister som gärna ser ett ryskt styre i sann kommunistanda som motpol till islamisering?
Som sagt, två tankar är svårt för svag begåvade..
Ja, två tankar i huvudet är uppenbarligen för svårt för vissa.
Får väl säga att jag delvis skyller på etablissemanget för detta. Våra styrande har onekligen drivit en helt vansinnig politik (massinvandring och vidhängande islamisering först och främst) i strid med folkets intresse och vilja. Detta har skapat en icke försumbar minoritet som tror att våra styrande aktivt vill skada oss, och som per automatik intar motsatt ståndpunkt jämfört med etablissemanget. Säger etablissemanget att två plus två är fyra, kommer de att säga att det är fem.
Den mest IQ-befriade delen av denna minoritet är dessutom helt inkapabel att ändra ståndpunkt oavsett vilka bevis du lägger fram för att Ryssland är den felande parten. De kommer att
insistera på att två plus två måste vara fem, eller åtminstone inte fyra, därför att etablissemanget säger att det är fyra. De kommer att bli arga på dig när du säger att det är fyra, därför att det innebär att du "ställer dig på etablissemangets sida". De kommer att försäkra dig om att alla bevis för att två plus två är fyra är förfalskade, att etablissemanget försöker dölja alla bevis för att det är fem, att du är ett får som tror på etablissemanget, medan de själva är för smarta för att låta sig luras.
I varenda jävla tråd om Ryssland dyker de upp med "argument" i stil med "du tror väl på allt DN skriver, du tog så klart alla dina covidsprutor, ska du inte hålla upp en Refugees Welcome-skylt och gå i Pridetåget också". För det måste man ju göra därför att man är emot att ett mångkulturellt imperium bedriver aggressionskrig mot sitt europeiska grannland och helt uppenbart har ambitionen att göra det mot andra europeiska länder.
Det är så oerhört, oerhört tröttsamt och infantilt. Och medan jag alltså delvis skyller på etablissemanget för att deras politik har orsakat splittring och legitim misstro, känner jag att gränsen är passerad för länge sedan och att pro-ryssarnas totala faktaresistens gör dem till en belastning för alla som förknippas med dem.