Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-27, 10:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Klart intressant tråd. Medier har verkligen lyckats dölja hur illa ställt det är i både Frankrike och Tyskland. Hybris hos valboskapen.

Det är fantastiskt att bevittna propagandamaskinerna i realtid faktiskt. De vet verkligen hur man leder fåren in i slakten.

Man har även lyckats trolla bort alla demonstrationer och allmänt kaos i hela Frankrike, och folk tror att allt är frid och fröjd. Men går man in på t.ex. x och kikar runt lite, så ser man ganska snabbt hur det är i verkligheten.

Och nu är Sverige återigen i fokus, jag undrar verkligen hur djupt insyltade vi är egentligen i hela Ukraina spektaklet, vi får inte glömma att agenten Carl Bildt har vart våra "Ukraina" ambassadör i flera år...
Citera
2025-04-27, 11:52
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Det är fantastiskt att bevittna propagandamaskinerna i realtid faktiskt. De vet verkligen hur man leder fåren in i slakten.

Man har även lyckats trolla bort alla demonstrationer och allmänt kaos i hela Frankrike, och folk tror att allt är frid och fröjd. Men går man in på t.ex. x och kikar runt lite, så ser man ganska snabbt hur det är i verkligheten.

Och nu är Sverige återigen i fokus, jag undrar verkligen hur djupt insyltade vi är egentligen i hela Ukraina spektaklet, vi får inte glömma att agenten Carl Bildt har vart våra "Ukraina" ambassadör i flera år...
Ja. Få har intresse och intellekt att ifrågasätta vad som faktiskt går att utläsa, om man bara är lite nyfiken och kritisk.
Citera
2025-04-27, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaspodin
Nu är det du som kom med påståendet och då är det din sak att verifiera det du hävdar.
Det vore bra om du kunde argumentera med sakskäl, inte falla tillbaka på olika fördomar.

Det tog mig en hel söndagsfrukost innan jag insågatt det du menade med "masker" i själva verket var skyddsmasker.

Nu skrev jag att jag hade ett vagt minne av krigssituationen. Jag har varken ork eller lust att kolla upp det. Men eftersom du i princip hävdar att jag har fel så kan väl du komma med belägg för ditt påstående?
Dessutom förstår jag inte syftet med dina inlägg då det tar fokus från TS att debattera nonsens.

I inlägg 25 skrev jag just ordet skyddsmasker.
Ett inlägg som du själv dessutom har kommenterat.
Jag kanske borde ha använt orden andningsskydd/munskydd för att förtydliga.
Jag är ledsen att jag förstörde din frukost.

Men för att fokusera i rätt riktning. Man kanske inte skall bygga upp sin egen säkerhet på andra länders eventuella åtaganden. Speciellt inte länder som Frankrike då de vid minst ett tillfälle har kränkt svenskt luftrum innan vi gick med i NATO.
Vi är bara en språngbräda för att sprida andra länders maktanspråk.
Kvar med risken står vi ensamma.
Citera
2025-04-27, 12:18
Medlem
Är det Rafale som avses alltså?
Citera
2025-04-27, 12:25
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrkaffekopp
Såg ett A400M eskorterat av tre rafale jets ovanför mitt hus idag vid 11 tiden. Om det var före, efter eller under övning vet jag inte. Men det var imponerande att se. Frankrike har verkligen steppat upp och vill visa sin makt i Europa. I överlag märks en militär närvaro av väldigt mycket jämfört med 3-4 år sedan. Känns betryggande att veta att det finns ett aktivt försvar. Den politiska inriktningen går åt rätt håll.
Du är så efterbliven att man saknar ord. Istället för att lyssna till din klump av köttmos till hjärna, borde vi precis som vi varit senaste 30 år vara vänner med ryssarna. De gav oss billig olja och gas, något som Sverige desperat behöver. Europa försörjs i dagsläget av Nigeriansk olja, Irakisk olja och LNG från alla världens hörn. Hamnar vi i någon framtida kris med olja och gas, vilket det är en enorm risk för. Norge har lite kvar ja, men på deken generellt, kommer ryssarna nu ALDRIG att hjälpa oss med billig olja och gas. ALDRIG. Idioter med köttmos i skallarna har pajjat någon framtida hjälp helt och hållet. Säkrat att vi i framtiden tvingas a) förlita på oss själva (vilket aldrig kommer hända!!1 mutlikulti såg till att a a bara går direkt åt helvete) b) svälta och bara dö, vilket är det troligaste scenariot som väntar.
Citera
2025-04-27, 13:27
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Ja. Få har intresse och intellekt att ifrågasätta vad som faktiskt går att utläsa, om man bara är lite nyfiken och kritisk.
Kritisk-ordet gör att jagcförmodar att hen sympatiserar med äckelryzzen eller är neutral? 😄
Citera
2025-04-27, 13:39
Medlem
coolabananer123s avatar
Fan vilken ångest. Kriget är snart här.
Citera
2025-04-27, 13:41
Idiotiskt att satsa på kärnvapen just nu. Pisstråd för övrigt med sjuka inbicilla krigshetsare som inte vet innebörden av krig. Avsluta skitkriget nu på en gång.
Citera
2025-04-27, 13:50
Citat:
Ursprungligen postat av deesantdeesant
Idiotiskt att satsa på kärnvapen just nu. Pisstråd för övrigt med sjuka inbicilla krigshetsare som inte vet innebörden av krig. Avsluta skitkriget nu på en gång.

Det är inga problem. Bara för Putin att dra tillbaks sina styrkor, betala ett rejält skadestånd till Ukraina och sen ställa sig inför tribunalen i Haag.
Citera
2025-04-27, 14:14
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deesantdeesant
Det är ju bra med en sinnesrubbad granne, våld föder våld
Citera
2025-04-27, 15:28
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Frankrike börja nu ta täten i Nato sen Trump tramsat.
Nu testas franska bombplan här i Sverige med skarpa bomber.

Vad tycker vi om det?
Själv tycker jag det är lysande och ett bra svar på Trumps velande om Nato och artikel 5

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zAj9X5/karnvapenplanen-bombar-i-norrbotten-en-signal-till-putin
Det här låter ju alldeles utmärkt! Eller inte?
Sverige gör sig alltmer till ett mål om det blir ett kommande krig.

Vilka signaler det här ger till det Svenska folket är det ingen som frågar.
Politikerna vet att de alltid är säkra och klarar sig, medan folket är de som får lida när politikerna gör fel.
Citera
2025-04-27, 16:14
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Det är ju bra med en sinnesrubbad granne, våld föder våld
Väst är sinnesrubbat. Öst står för det mesta för kloka friska val.
Väst har fått storhetsvansinne och cancer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in