2025-04-26, 17:12
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Trump har under vissa gånger sagt att kriget måste ta slut och det ska bli fred.
USA och Ryssland har haft fredssamtal där USA säger att snart är ett godtagbart fredsavtal. Men ändå verkar Ryssland allt mer kräva mera och mera i avtalet.

Putins krav på fred är:
  • Ukraina lämnar ifrån sig Cherson, Zapporiza, Donetsk och Luhansk
  • USA går ut ur Ukraina
  • Ukraiska armén bantas ned till rekård låg nivå
  • Krim erkänns som ryskt + allt ockuperat land
  • Ukraina får inte gå med NATO
  • Ukraina får inte ha säkerhetsgarantier
  • USA ska inte få något miniralavtal i Ukraina

USA har sagt att Ukraina har inte kraften att ta tillbaka Krim. USA har sagt att Ryssland måste släppa på sina krav och Ukraina ska få säkerhetsgarantier av NATO-länder. Något som Ryssland har aktivt sagt nej till.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/t...n-vill-ha-fred

Frågeställningar:
  1. Vill Putin att Ryssland ska testa Trumps förmåga att förhandla?
  2. Vill Putin knäcka USA en gång för alla? Dvs bevisa inför världen att USA är svagt och dumt under Trumps styre?
  3. Vill Putin ha gott samarbete med USA och lägga ned sina vapen och komma in i "värmen" och bli en del av G7 igen?
  4. Vill Trump knäcka Ryssland igenom att tvinga Putin att acceptera att han kommer inte längre i sitt krig?
  5. Vill Trump att sin försvarsindustri ska fortsätta leverera till Ukraina?
  6. Vill Putin knäcka Ukraina...eller USA i förhandlingar?
  7. Vill Putin att Ryssland ska kunna lita på USA under Trumpadministrationen?

Uppdatering

Citat:
Ursprungligen postat av Trump på Truth Social
”Det får mig att undra om han kanske inte vill få ett slut på kriget, utan att han kanske bara leker med mig, och att han måste hanteras på ett annat sätt, genom ’bankåtgärder’ eller ’sekundära sanktioner’? Det dör alldeles för många människor!”

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/ut...ig/ar-AA1DFjd6
Senast redigerad av Tom.Of.Finland 2025-04-26 kl. 17:54.
Citera
2025-04-26, 17:12
Moderator
Ancistruss avatar
Ytterligare en tråd som inte handlar om precis vad som helst man känner för att skriva om världspolitik eller Ukrainakriget.

Vänligen läs trådstarten och de frågor den ställer innan ni postar era inlägg. Besvarar era inlägg inte dem är de offtopic och kommer raderas och eventuellt också varnas.

/Mod.
Senast redigerad av Ancistrus 2025-04-26 kl. 18:53.
Citera
2025-04-26, 17:27
Medlem
Oj har trumpen äntligen fattat det !!
Citera
2025-04-26, 17:30
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evertronaldo

Jag kan tillägga "Jag tror Putin vill inte ha längre fred....och att han leker med mig", som citat från Trump.
Citera
2025-04-26, 17:43
Medlem
Ryzzen går aldrig någonsin att lita på, inte om någonting. Den sinnessjuke mongolen sitter och småler när tusentals dödas och skadas varje vecka. Han vill ha igenom alla sina krav och den, ibland, dumme affärsmannen från US faller till föga och tar dessa krav som rimliga och tycker att de bör ligga till grund för ett "fredsavtal". Ett ömsesidigt eldupphör skulle förstås vara en välsignelse för båda parter men en FRED kan det aldrig bli med Ryzzlands krav.
De krav som Ukraina och Europa framlägger som att alla gränser som var innan 2014 skall återställas och Ryzzen skall betala ett skadestånd för all deras krigshandlingar har åstadkommit är högst relevanta och följer internationell lag och överenskommelser. Oavsett vad Ryzzland än säger så var Ukraina en suverän stat med fastställda gränser mot omvärlden och Ryzzland har ingen som helst rätt att göra anspråk på mark som är Ukrainsk.
Senast redigerad av brakfesten009 2025-04-26 kl. 17:46.
Citera
Medlem
Putin vill väl inte att soldaterna, och alla invalider, kommer tillbaka och berättar sanningen om hur de har blivit lurade. Han vill väl inte heller ersätta ekonomiskt. Då är det väl bättre för honom att kriget rullar på, och slipper möta alla förtvivlade föräldrar där deras söner blev kanonmat. Och de flesta sitter väl fast i alkohol- och drogmissbruk. De har även skrivit om hur fängelsekunder som släppts ut fortsätter att mörda när de kommer tillbaka. Det skulle bli fullständig kaos, och han är tvungen att gömma sig en garderob.
Senast redigerad av Newton555 2025-04-26 kl. 17:51.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evertronaldo

Han kanske tycker annorlunda imorgon. Han verkar extremt lättstyrd. Nu har han haft ett bra snack med Zelenskyj och håller med denna. Imorgon kanske han har snackat med Putin och håller med denna...
Citera
2025-04-26, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag kan tillägga "Jag tror Putin vill inte ha längre fred....och att han leker med mig", som citat från Trump.

Källa? Det där har jag jävligt svårt att tro Trump skulle säga.
Citera
2025-04-26, 17:48
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldduscharn
Källa? Det där har jag jävligt svårt att tro Trump skulle säga.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/ut...ig/ar-AA1DFjd6

Citat:
Ursprungligen postat av Trumps inlägg på Truth Social
”Det får mig att undra om han kanske inte vill få ett slut på kriget, utan att han kanske bara leker med mig, och att han måste hanteras på ett annat sätt, genom ’bankåtgärder’ eller ’sekundära sanktioner’? Det dör alldeles för många människor!”
Citera
2025-04-26, 17:49
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland

Det där lät inte som Trump. Han måste talat i sömnen.
Citera
2025-04-26, 17:52
Medlem
ReijoHervonens avatar
Det är bättre att bara ignorera Trump och börja mata vapen till Ukraina på riktigt. Putin bryr sig endast om fredsavtal där Ukraina tvingas ge upp sina försvarsställningar. Så att det ska gå lätt att marschera in och ta resten av landet.

Europa behöver en egen Monroedoktrin där vi slår fast att USA inte längre har nått i Europa att göra. Dom amerikanska baserna kan ockuperas av europeiska styrkor och kvarvarande amerikansk personal som inte lämnar frivilligt kan med fördel likvideras. Kärnvapen kan Europa ta över och rikta en del av dom mot Washington. Gör Europa starkt igen.
Citera
2025-04-26, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofstom
Putin vill ha ha ha !!
Putin vill ta ta ta !!
Putin vill döda döda döda !!
Putin vill vinna vinna vinna !!

NARCISSISM !!!
EGO !!!
PUTIN 👉JAG JAG JAG JAG JAG JAG !!!
Ja det räcker med att han visar ansiktet en stund och nickar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in