• 1
  • 2
2025-04-26, 14:35
Medlem
Reimers avatar
Dags för den fjärde matchen i serien, kan Brynäs komma tillbaka eller ska Luleå koppla ett järngrepp om finalsegern?
2025-04-26, 14:38
Medlem
ImNotGuiltys avatar
Härligt att se Ludde tillbaka i Brynäs mål
2025-04-26, 14:52
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Idag behöver vi en Brynässeger så de inte tappar detta helt. Släpp inte in massa onödiga skitpuckar nu.
2025-04-26, 14:57
Medlem
Blot-Svens avatar
Är det du som startar alla matchtrådar numera, Reimer? Matchtrådsansvarig?

Tror Luleå vinner igen, fast Persson är åter i Brynäs-målet. Så stor skillnad gör det inte när Brynäs kontringsstarka anfallshockey fallerar på det sätt den gjort i finalserien så här långt.

Sen vet alla vid det här laget att Brynäs behöver bli bättre i boxplay. Där är det inte målvaksspelet som varit deras största bekymmer.
2025-04-26, 14:59
Medlem
Känns som panik och desperation i Brynäs när dom kastar in Persson och gör om i kedjorna igen. Fallerar dom igen så känns det rätt över.
2025-04-26, 15:00
Medlem
Loikkaris avatar
Vi har en härlig eftermiddag framför oss, må bättre lagg vinna.
2025-04-26, 15:07
Medlem
Starobrnos avatar
Kul om ett norrlandslag vinner även i år. Heja Luleå
2025-04-26, 15:16
Medlem
Blot-Svens avatar
Har Luleå-spelarna själva fått välja vilka låtar som ska spelas under presentationen?
2025-04-26, 15:17
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Är det du som startar alla matchtrådar numera, Reimer? Matchtrådsansvarig?

Tror Luleå vinner igen, fast Persson är åter i Brynäs-målet. Så stor skillnad gör det inte när Brynäs kontringsstarka anfallshockey fallerar på det sätt den gjort i finalserien så här långt.

Sen vet alla vid det här laget att Brynäs behöver bli bättre i boxplay. Där är det inte målvaksspelet som varit deras största bekymmer.

Haha, helt självförvållat

Tyder på att jag har för litet att göra eller är hockeynörd, välj själv

Jag är osäker på hur det går, Brynäs måste vinna för att inte ge tre matchbollar till Luleå men Luleå har varit oerhört vassa så oavgjort vid full tid sedan Luleå i "sudden death"
2025-04-26, 15:20
Medlem
Skulle bli förvånad om Brynäs tar en seger i Luleå.
2025-04-26, 15:20
Medlem
För mig som inte har så bra koll mellan Brynäs och Luleå, hur mycket hatar dessa lag varandra som tex DIF AIK?
Och såvitt jag fattat det så går Brynäs för ett historisk rekord att klättra från HA till SHL och innehar chans att plocka SHL finalen som ingen gjort förut?
2025-04-26, 15:21
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Haha, helt självförvållat

Tyder på att jag har för litet att göra eller är hockeynörd, välj själv

Jag är osäker på hur det går, Brynäs måste vinna för att inte ge tre matchbollar till Luleå men Luleå har varit oerhört vassa så oavgjort vid full tid sedan Luleå i "sudden death"
Äsch, vi är ju ett helt koppel som hänger här alldeles för mycket.

Ja, Brynäs bör satsa extra den här matchen, men min uppfattning är att de helt enkelt mött sina övermän i finalen.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in