Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-26, 15:19
Medlem
RosaLiljekonvaljs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJ86
Koppla in PS5'ans kontroll till PC'n, mata in din CD-skiva i PS1'an, starta spelet på datorn.. och låtsas att du lirar 1995 igen :P

Ps5 är en dator, en nedlåst dator.. Likadan X86 som PC använder sig av.. så vad är det för ''samma känsla'' du är ute efter?

Känslan av att stoppa i en skiva sen sätta dig bakåt i soffan? Det kan man göra på PC också via Steam Big Picture, styra allt med din valfria kontroll.

Jag gör det på min 75" TV och PC, använder Steam BP genom Xbox-kontroll.
Jaha, så det går att göra så också. Vad smart. Skaffar jag en PS5:a så gör jag så. Men än så länge har jag min PS2:a kvar. Om den nu inte har dammat igen fullständigt men sist funkade den.
Citera
2025-04-26, 15:20
Medlem
RosaLiljekonvaljs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Nej det kan du inte.

Det enklaste är att skaffa en moddad playstation mini och spela dessa spel , eller bara emulera på datorn.
Behövs inte, kan ha kvar min PS2:a. Undrade bara om det gick om jag skulle skaffa en PS5:a nån gång.
Citera
2025-04-26, 15:30
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaLiljekonvalj
Behövs inte, kan ha kvar min PS2:a. Undrade bara om det gick om jag skulle skaffa en PS5:a nån gång.
Okej, men då vet du ju svaret 😋

Lite dåligt att det inte går kan jag tycka.
Citera
2025-04-26, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarliKorv
Det var inte ämnet, ALLA vet att man kan emulera PS1 på en datamaskin eller smart telefon.
Någon som frågar om ps1 spel funkar att använda I en ps5a kanske inte vet så mycket om emulatorer heller? Tycker det absolut hör till ämnet.
Citera
2025-04-26, 21:27
Medlem
Zaedrewss avatar
Är det då svårt? Gillade Pirates på C64 och fixade detta. Att ni unga klagar. Fan. Försök och det fucking går.
Citera
2025-04-26, 23:42
Medlem
Citat:
Hej!

Har flera gamla spel till PlayStation 1. Om man vill skaffa sig en PlayStation 5, går det att spela dessa gamla spel på den?

Som det är nu har jag en PlayStation 2 men den är ju aningen omodern nu. Skulle vilks byta upp mig men vill kunna spela de gamla spelen.
Vad finns det för ps1 spel som är intressanta? James bond?
Citera
2025-04-27, 01:02
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprutsenap
Öh, den bäst säljande konsolen under senare delen av 90-talet hade ett enormt spelbibliotek förstås. James Bond? Du menar kanske Goldeneye som var till N64?

Här ska ni få ett tips om en rejält bortglömd PS1-pärla: Vib-Ribbon.
Citera
2025-04-27, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Öh, den bäst säljande konsolen under senare delen av 90-talet hade ett enormt spelbibliotek förstås. James Bond? Du menar kanske Goldeneye som var till N64?

Nä fanns andra James bond spel. Hade inte Nintendo som liten.

Kom på ett spel jag körde, var mycket crash bandicoot. Sen Final Fantasy 7. Classic.

Gta III var till ps2 vill jag minnas
Citera
2025-04-27, 16:27
Medlem
RosaLiljekonvaljs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprutsenap
Haha, nej. Spyro. Det som är grejen är bara att jag gillar de gamla spelen och har spelat dem mycket, kul att göra det ibland igen
Citera
2025-04-27, 16:28
Medlem
RosaLiljekonvaljs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus

Ja PS1 var något speciellt. Jäklar vad spel man hade.
Citera
2025-04-27, 16:29
Medlem
RosaLiljekonvaljs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Är det då svårt? Gillade Pirates på C64 och fixade detta. Att ni unga klagar. Fan. Försök och det fucking går.
Vem klagar menar du? Jag har min PS2:a kvar och kan använda den men undrade om det går att använda den på en PS5:a om jag någon gång skulle få en idé och köpa en sådan.
Citera
2025-04-27, 16:36
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Vem klagar menar du? Jag har min PS2:a kvar och kan använda den men undrade om det går att använda den på en PS5:a om jag någon gång skulle få en idé och köpa en sådan.

Ok fint. Har på senare år kommit igen med glädjen som fanns förr. Jag menar Pirates på kassetband, sedan kunde ju ju ha 10 spel på ett ynka kassenband. Köpt för 2 kr på Kvantum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in