Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-26, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Var spelen så dåliga?

Vad menar du? Att PS1-spelen var så dåliga de gick att emulera med PC redan då eller att spelen på PC var så dåliga jag behövde emulera PS1?
Citera
2025-04-26, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Vad menar du? Att PS1-spelen var så dåliga de gick att emulera med PC redan då eller att spelen på PC var så dåliga jag behövde emulera PS1?
Att du inte valde att köpa dom antyder ju om att du tyckte spelen var dåliga.
Citera
2025-04-26, 14:01
Medlem
Citat:
Att du inte valde att köpa dom antyder ju om att du tyckte spelen var dåliga.

Hur vet du att jag inte köpte något? Jag hade ju alltså ingen PS1 utan spelade bara vissa spel genom en emulator. Huvudsakligen spelade jag PC-spel på PC...

Med emulator går det att körs original-spel också tror jag. Har inte hållit på med det på många år.

Datorn var en P3 800 MHz med GeForce 2 MX.
Senast redigerad av Snobird 2025-04-26 kl. 14:03.
Citera
2025-04-26, 14:03
Medlem
Citat:
Hur vet du att jag inte köpte något? Jag hade ju alltså ingen PS1 utan spelade bara vissa spel genom en emulator. Huvudsakligen spelade jag PC-spel på PC...
Köpte spelen i emulator form?
Citera
2025-04-26, 14:05
Medlem
Citat:
Köpte spelen i emulator form?

Jag köpte spel på marknader ibland som kanske var kopior. Typ jag hade ju inte ens en Playstation så gick inte in lika mycket för spel på den som på PC kanske...
Citera
2025-04-26, 14:10
Avstängd
FarliKorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meldemilb
Ps1 spel till vilken konsol då tänker du?
Ps5 var det vi pratade om.
Citera
2025-04-26, 14:23
Medlem
Citat:
Jag köpte spel på marknader ibland som kanske var kopior. Typ jag hade ju inte ens en Playstation så gick inte in lika mycket för spel på den som på PC kanske...
Nej jag tycker det bara är märkligt med folk som spelar spel som de tycker om men där man inte stödjer de som utvecklat spelet.

Jag själv var runt 12, år 2000 och hade ett Playstation 1 som jag köpt för egna pengar.
Citera
2025-04-26, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FarliKorv
Ps5 var det vi pratade om.
du skriver att man kan spela, menar du då på ps5 om man abonnerar?
Citera
2025-04-26, 14:47
Avstängd
FarliKorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meldemilb
du skriver att man kan spela, menar du då på ps5 om man abonnerar?
(FB) Spela gamla Playstation-spel?
Citera
2025-04-26, 15:00
Medlem
Falshbacks avatar
Har grävt lite i detta tidigare och den nyaste maskinen du kan emulera äldre PSspel på är PS3, andra utgåvan med 60GB lagring och endast denna utgåvan.

Ska gå att spela nästan alla PS2 och PS1spel på, men verkar inte helt lätt att få tag i.
Citera
2025-04-26, 15:14
Medlem
RosaLiljekonvaljs avatar
Citat:
Jag spelade Playstation-spel redan sent 90-tal eller tidigt 2000-tal utan att ha en Playstation. Hur? Jag hade emulator på PC och en gamepad. Det borde funka idag också...
Det blir inte samma sak. Jag får nog ha kvar min PS2:a istället.
Citera
2025-04-26, 15:16
Citat:
Ursprungligen postat av RosaLiljekonvalj
Tack för tipset men jag vill använda mina gamla skivor och spela på playstation. Inte dator. Det blir inte samma grej.

Koppla in PS5'ans kontroll till PC'n, mata in din CD-skiva i PS1'an, starta spelet på datorn.. och låtsas att du lirar 1995 igen :P

Ps5 är en dator, en nedlåst dator.. Likadan X86 som PC använder sig av.. så vad är det för ''samma känsla'' du är ute efter?

Känslan av att stoppa i en skiva sen sätta dig bakåt i soffan? Det kan man göra på PC också via Steam Big Picture, styra allt med din valfria kontroll.

Jag gör det på min 75" TV och PC, använder Steam BP genom Xbox-kontroll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in