2025-04-26, 11:55
Medlem
RosaLiljekonvaljs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeneathTheSurface
Jag tror playstation 3 var den sista Sony konsollen som accepterade playstation 1 skivor.
Okej, ja synd att de gjort som de har gjort men det r vl en pengafrga. Saknar hur det var innan, nr man liksom gde spelet sjlv, hade det i handen. En helt annan knsla.
Citera
2025-04-26, 12:00
Medlem
RosaLiljekonvaljs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarliKorv
Det var inte mnet, ALLA vet att man kan emulera PS1 p en datamaskin eller smart telefon.
Nja jag hade inte riktigt koll p det. Men jag vill hellre spela tv-spel nr det r ett tv-spel frn brjan.
Citera
2025-04-26, 12:52
Medlem
Jag spelade Playstation-spel redan sent 90-tal eller tidigt 2000-tal utan att ha en Playstation. Hur? Jag hade emulator p PC och en gamepad. Det borde funka idag ocks...
Citera
2025-04-26, 12:58
Medlem
Gridiots avatar
Citat:
Det var inte mnet, ALLA vet att man kan emulera PS1 p en datamaskin eller smart telefon.

Okej, men det r ett stt att "Spela gamla gamla Playstation-spel".
Citera
2025-04-26, 13:03
Medlem
Tavastehuss avatar
Skaffa en PS One (den senare modellen fr den r snyggare) och modda den fr HDMI och regionsfri.

D kan du uppleva spelen som du minns dem fast p en modern tv.
Citera
2025-04-26, 13:15
Medlem
Bassplays avatar
Nej det kan du inte.

Det enklaste r att skaffa en moddad playstation mini och spela dessa spel , eller bara emulera p datorn.
Citera
2025-04-26, 13:21
Bannlyst
Citat:
N.

Men du kan ladda ner PS1 spel och spela om du abonnerar p Psn + premium.
Ps1 spel till vilken konsol d tnker du?
Citera
2025-04-26, 13:21
Medlem
italiensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaLiljekonvalj
Okej, ja synd att de gjort som de har gjort men det r vl en pengafrga. Saknar hur det var innan, nr man liksom gde spelet sjlv, hade det i handen. En helt annan knsla.

PS5 har fortfarande fysiska spel. S just det r ej ndrat.

PS5 har helt annan hrdvara, s PS1-spel hade krvt emulering.
Citera
2025-04-26, 13:23
Du kan antingen emulera PS1 p en massa olika stt (googla ps1 emulator s hittar du), eller s kper du en beg. ps1 eller ps2 konsoll (brukar finnas billigt p auktionssiter).

Det enklaste och kanske bsta sttet om du har tnkt spela mycket och inte r s tekniskt bevandrad, r att du kper en beg. ps2 konsoll p typ tradera. De kostar nstan ingenting. Sen r det bara att plugga in den i TVn och tuta och kra.

-foul
Citera
2025-04-26, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av italiensk
PS5 har fortfarande fysiska spel. S just det r ej ndrat.

Och dessa krver inte internet uppkoppling fr att fungera? Har du klla p att alla PS5 spel gr att spela offline?

Jag har sjlv en gammal Xbox 360 som r vad 15 r gammal, och dr finns en hel del spel som krver att man laddar ned en uppdatering innan spelet ens gr att starta, och saknas uppdateringar hos Microsoft s blir spelen obrukbara. Jag hade gissat det var liknande p alla nyare konsoler.....

Det r en trend just nu bland allt fler fretag att allt ska vara online. S fretagen kan slja abonnemang och ven via internet bestmma nr konsoller ska bli obrukbara. Google hade en tv dongle som helt nyligen blev obrukbar, utan anledning trots att de hade kunnat fungera tio r till....
Senast redigerad av PetterRetard 2025-04-26 kl. 13:36.
Citera
2025-04-26, 13:39
Medlem
italiensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Och dessa krver inte internet uppkoppling fr att fungera? Har du klla p att alla PS5 spel gr att spela offline?

Jag har sjlv en gammal Xbox 360 som r vad 15 r gammal, och dr finns en hel del spel som krver att man laddar ned en uppdatering innan spelet ens gr att starta, och saknas uppdateringar hos Microsoft s blir spelen obrukbara. Jag hade gissat det var liknande p alla nyare konsoler.....

Det r en trend just nu bland allt fler fretag att allt ska vara online. S fretagen kan slja abonnemang och ven via internet bestmma nr konsoller ska bli obrukbara. Google hade en tv dongle som helt nyligen blev obrukbar, utan anledning trots att de hade kunnat fungera tio r till....

Syftade p knslan att hlla spelet i handen.
Men ja, fr att moderna spel ska g spela behver de installeras p en SSD. En optisk skivlsare blir fr lngsamt.
Citera
2025-04-26, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Jag spelade Playstation-spel redan sent 90-tal eller tidigt 2000-tal utan att ha en Playstation. Hur? Jag hade emulator p PC och en gamepad. Det borde funka idag ocks...
Var spelen s dliga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in