• 1
  • 2
2025-04-26, 06:04
Medlem
Jag skulle säga att en alfaman är en som har hög IQ - men samtidigt kan slåss och döda.

Intelligens spelar ingen roll om någon kan döda dig med sina bara händer. På samma sätt som om du bara kan slåss och har ingen intelligens, då blir du lätt ett offer för onda krafter som är intelligentare än dig. Därför behövs kombinationen.

Muskler, längd, kuk, pengar och hur många motorcyklar du har i garaget är ganska oviktigt i sammanhanget, men något som de flesta i samhället lägger stor vikt på.

Vad är en alfaman för er?
Citera
2025-04-26, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negern99
Jag skulle säga att en alfaman är en som har hög IQ - men samtidigt kan slåss och döda.

Intelligens spelar ingen roll om någon kan döda dig med sina bara händer. På samma sätt som om du bara kan slåss och har ingen intelligens, då blir du lätt ett offer för onda krafter som är intelligentare än dig. Därför behövs kombinationen.

Muskler, längd, kuk, pengar och hur många motorcyklar du har i garaget är ganska oviktigt i sammanhanget, men något som de flesta i samhället lägger stor vikt på.

Jag tycker detta är lustigt. Folk har alltså hittat på ett par fantasifulla kategorier och sedan placerar den bilden de har av sig själva i den "högsta" kategorin.

Jag själv är till exempel en mega awesome turbo dude. Uppenbarligen mycket häftigare än någon mesig "alfa".
Citera
2025-04-26, 06:38
Medlem
Graavargs avatar
Citat:

Påhittad bullshit.
Citera
2025-04-26, 06:42
Medlem
TheGretaResets avatar
en man som enbart äter alfalfa
Citera
2025-04-26, 06:59
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Alfa, beta å omega å allt vad ni hittar på för att stoppa er själva i fack betyder inte så värst mycket.
Citera
2025-04-26, 07:38
Medlem
Merwinnas avatar
Njae. Jag tycker inte att hög intelligens är nödvändigt för att vara en Alfa, men normal intelligens måste han förstås ha. Alfa är för mig en typiskt manligt snygg kropp (breda axlar, smala höfter, muskler utöver genomsnittsmannens, ingen mage som sticker ut), ett ansikte med tydliga ögonbrynsbågar, käkben och haka (absolut inte flyende haka eller liten haka - det har ingen Alfaman) och en viss personlighet som kan sammanfattas som auktoritet - ledaregenskaper.

Alfamannen är även skicklig på den typ av självförsvar och försvar av andra som är viktig i hans kultur, om det så är svärdsfäktning, nävslagsmål eller någon asiatisk kampsportsteknik. Eller kanske en blandning av alltihop!
Citera
2025-04-26, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Njae. Jag tycker inte att hög intelligens är nödvändigt för att vara en Alfa, men normal intelligens måste han förstås ha. Alfa är för mig en typiskt manligt snygg kropp (breda axlar, smala höfter, muskler utöver genomsnittsmannens, ingen mage som sticker ut), ett ansikte med tydliga ögonbrynsbågar, käkben och haka (absolut inte flyende haka eller liten haka - det har ingen Alfaman) och en viss personlighet som kan sammanfattas som auktoritet - ledaregenskaper.

Alfamannen är även skicklig på den typ av självförsvar och försvar av andra som är viktig i hans kultur, om det så är svärdsfäktning, nävslagsmål eller någon asiatisk kampsportsteknik. Eller kanske en blandning av alltihop!

Vältränad till en viss nivå håller jag med om, även om det inte är det viktigaste. Det finns många muskelknuttar som är riktiga betor. Håller däremot med om att han ska ha en auktoritet som du säger. Men jag ger inte så mycket på svärdfäktning och liknande. Du kan inte vara beväpnad med svärd dygnet runt - det funkar bara i hemmet. Du måste kunna slåss.

Det andra är bara det du tycker är attraktivt.
Citera
2025-04-26, 08:48
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
En narcissist.

Dvs ett elakt sandlådebarn inuti åldrande kropp som lever i en fantasivärld att det är 100 000 år sen, i djungeln utan lagar. Att han är som enda tuppen i ett hönshus.
Citera
2025-04-26, 08:49
Medlem
En som inte går omkring och funderar på vad en alfaman är
Citera
2025-04-26, 08:50
Medlem
En alfaman är
Pålitlig
Trevlig
Omtänksam
Empatisk
Sympatisk
God lyssnare
Ödmjuk
Stöttande
Citera
2025-04-26, 08:52
Medlem
Som jag uppfattar det så handlar alfa, beta och c, b, d, e, f och faderullan om kvalitet.

Så för att bli en alfaman så ska man ha hög kvalite i allt man säger och gör.
Citera
2025-04-26, 08:57
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Nej, en alfaman har ingen hög IQ utan som mest en normal eller något under.

En alfaman är en i grunden osäker person som via attribut och uppförande vill få det att inte märkas. På detta sätt får denne med sig andra osäkra personer.

En alfaman är för mig en stor fjant. Vi riktiga män står över sånt.

Mod är vad den fege tar till när han inte törs.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in