• 1
  • 2
2025-04-26, 14:00
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Beror alldeles på maten. En krämig pasta kan med enkelhet göras utan sås i klassisk bemärkelse med hjälp av bland annat pastavatten.

Till vissa rätter behövs sås, till andra har folk sås på grund av grov oskicklighet i köket.

Jag! äter sällan till aldrig "köttbitar", men till det och exempelvis panerad fisk har jag gärna någon sås. Panerade sej i förrgår, då gjorde jag en kall romsås med dill till. Smaskens.

Blir väl en typ av sås om du river ner ost och blandar med stärkelse vattnet iaf
Men kör du bara med buljong till pasta vattnet eller smör ?
Citera
2025-04-26, 14:17
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Blir väl en typ av sås om du river ner ost och blandar med stärkelse vattnet iaf
Men kör du bara med buljong till pasta vattnet eller smör ?
Jo, det blir en typ av sås men inte den gräddiga svensken är van vid. Blir mer av en krämighet än sås.

Jag har i hemkokt fond.
Citera
2025-04-26, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggaj5
har kommit t en punkt i livet där allt ja käkar måste ha ngn slags sås me. typ bea sås etc etc etc

ska ja äta kött, fisk, lr va som helst så måste ja smeta ngt på. bea sås, ketchup etc.

min pojkvän e nt samma o ja gissar på att de flesta män (riktiga män(antifeminister)) oxå fungerar så. han äter mkt stark mat men kan äta pommes utan ngn sås o svart kaffe.

ja måste ha sås hela tiden. Blir för torrt annars. typ om ja ska äta biff så måste ja ngn sås.

e ni samma?

ja ja har me sås på allt d funkar nt å ha d torrt

kan nt äta pizza utan sås längre

Vet inte vad feminism har att göra med att gilla torra pommes, klart man ska ha dipp till! Äter han korv med bröd utan ketchup och senap också?
Citera
2025-04-26, 23:55
Medlem
Såklart man kan äta allting utan sås om man är tvungen men sås gör allt godare. Även saker som man inte brukar ha sås i. Jordgubbar är godare med chokladsås. Pizza är godare med pizzasås. Pommes är godare med sås. Det finns inget som är godare som det är än med sås.
Citera
2025-04-27, 14:46
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggaj5
har kommit t en punkt i livet där allt ja käkar måste ha ngn slags sås me. typ bea sås etc etc etc

ska ja äta kött, fisk, lr va som helst så måste ja smeta ngt på. bea sås, ketchup etc.

min pojkvän e nt samma o ja gissar på att de flesta män (riktiga män(antifeminister)) oxå fungerar så. han äter mkt stark mat men kan äta pommes utan ngn sås o svart kaffe.

ja måste ha sås hela tiden. Blir för torrt annars. typ om ja ska äta biff så måste ja ngn sås.

e ni samma?

Älskar sås, men bearnaise är ju som att be om en hjärtinfarkt.

Gör mycket såser på krossade tomater. Gräddiga såser kan man göra med Flora mat extra 4% istället. Grekisk 0% yoghurt är kanon till kalla såser, som tzatziki eller bara blanda med röd curry eller mango/curry-kryddan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in