Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-04-26, 04:50
Bannlyst
har kommit t en punkt i livet där allt ja käkar måste ha ngn slags sås me. typ bea sås etc etc etc

ska ja äta kött, fisk, lr va som helst så måste ja smeta ngt på. bea sås, ketchup etc.

min pojkvän e nt samma o ja gissar på att de flesta män (riktiga män(antifeminister)) oxå fungerar så. han äter mkt stark mat men kan äta pommes utan ngn sås o svart kaffe.

ja måste ha sås hela tiden. Blir för torrt annars. typ om ja ska äta biff så måste ja ngn sås.

e ni samma?
Citera
2025-04-26, 04:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FarliKorv
Nej.

Du är nog lite för tjock för ditt eget bästa.
e väldigt tunn. äter nt så mkt men när ja väl äter så måste ja ngn slags sås.
Citera
2025-04-26, 04:56
Medlem
Ja ja e samma s dej, gillar sås ja me.
Citera
2025-04-26, 04:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Ja ja e samma s dej, gillar sås ja me.
måste du äta me de allti?

Citat:
Ursprungligen postat av reisq
Nej din pojkvän är latent homo.
ja lr hur han borde ha sex me killar o pride trans etc då e han säker i sin maskulinitet
Citera
2025-04-26, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggaj5
har kommit t en punkt i livet där allt ja käkar måste ha ngn slags sås me. typ bea sås etc etc etc

ska ja äta kött, fisk, lr va som helst så måste ja smeta ngt på. bea sås, ketchup etc.

min pojkvän e nt samma o ja gissar på att de flesta män (riktiga män(antifeminister)) oxå fungerar så. han äter mkt stark mat men kan äta pommes utan ngn sås o svart kaffe.

ja måste ha sås hela tiden. Blir för torrt annars. typ om ja ska äta biff så måste ja ngn sås.

e ni samma?
Stekt fisk fungerar utan sås.

Nyfiken på din ålder med tanke på ditt bristfälliga språk.
Citera
2025-04-26, 08:45
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

e ni samma?

Det beror ju alldeles på vad det är man äter. Om vi t.ex. bara pratar potatis:

Kokt - Definitivt sås
Stekt - Definitivt ingen sås
Bakad - Definitivt sås
Klyft - Sås, men absolut inget krav
Hasselback - Eventuellt sås om den inte är finskuren
Gratäng - Definitivt ingen sås
Pommes - Definitivt ingen sås
Mos - Definitivt ingen sås
Chips - Definitivt ingen sås

Sovel kan man alltid äta som det är, det är vad man har till som bestämmer om det behövs sås eller ej.
Citera
2025-04-26, 09:06
Medlem
HBTKuks avatar
Beror alldeles på maten. En krämig pasta kan med enkelhet göras utan sås i klassisk bemärkelse med hjälp av bland annat pastavatten.

Till vissa rätter behövs sås, till andra har folk sås på grund av grov oskicklighet i köket.

Jag! äter sällan till aldrig "köttbitar", men till det och exempelvis panerad fisk har jag gärna någon sås. Panerade sej i förrgår, då gjorde jag en kall romsås med dill till. Smaskens.
Citera
2025-04-26, 10:24
Avstängd
FarliKorvs avatar
Citat:
e väldigt tunn. äter nt så mkt men när ja väl äter så måste ja ngn slags sås.
Nä, det måste du inte.
Citera
2025-04-26, 11:36
Medlem
DirtyLobsters avatar
Citat:

e ni samma?
Hur fan skriver du, människa?

Ont: Med bra råvaror behövs ingen sås.
Citera
2025-04-26, 11:37
Nej jag tycker om att smaka maten jag äter
Citera
2025-04-26, 13:47
Medlem
Sladdarens avatar
Krämig sallad eller krämig potatissallad eller annat liksom funkar som sås eller potatisgratäng
Smörad skysås av en stek är en form av sås också eller persilje ört smör
Ösa smöret över biffen mm. Marinering är en sås också liksom. Rimma kött mm

Poängen är nog mest att tillaga köttet på olika sätt så det blir saftigt (mört) och kanske genomträngade smak av det man tillagar köttet i eller bara neutralt med salt och peppar i en stekpanna

En grillad kyckling som ex är kan vara tillagad som mör saftiga och fet av sina egna fetter och mör och
även salt och smakrik rakt igenom
Citera
2025-04-26, 13:53
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:

e ni samma?

Du har väl gjort en gryta nån gång ?
Du kan ju alltid bryna kött och sen koka det i nån smakrik buljong liksom.. mört och saftigt fast du skulle utesluta såsen / buljongen sen i tex grytan och bara äta köttet separat
Långsam tillagning är ochså en viktig faktor, sous vide osv

Men sås är gott, inget snack om det
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här