2025-04-25, 17:02
Avstängd
(FB) (WW2) - Förintelsen - gamla trådar

Tråden skall ha 155 sidor men när jag klickar på länken till sista sidan, på sida 1, kommer jag bara till sida 151 och kan inte ta mig vidare. Varför kan jag inte se de fyra sista sidorna?

(FB) Vad betyder revisionism?

Här är det sidan 75 - 77 jag inte kan se.
Senast redigerad av flyzz 2025-04-25 kl. 17:44.
Citera
2025-04-25, 20:35
Medlem
Prova en annan webbläsare.
Citera
2025-04-26, 08:18
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spikerman
Prova en annan webbläsare.

Det har inte ett dugg med webbläsaren att göra.
Citera
2025-04-28, 06:49
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz

Tråden skall ha 155 sidor men när jag klickar på länken till sista sidan, på sida 1, kommer jag bara till sida 151 och kan inte ta mig vidare. Varför kan jag inte se de fyra sista sidorna?

Jag vet inte varför du inte kan se de sidor du säger dig inte kunna se. Att ange sidnummer är inte så givande eftersom man själv kan ändra hur många inlägg som ska visas på varje sida. Därför pratar vi om inläggsnummer istället. I skrivande stund är det här sista inlägget i första tråden.

och det här är sista inlägget i andra tråden.

Om du inte ser dessa i själva trådarna, har jag ingen aning om vad det fenomenet kan bero på.

/Mod
Senast redigerad av WirelessGkit2 2025-04-28 kl. 06:51.
Citera
2025-04-28, 10:12
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz

Intressant upptäckt.
Detta problem uppstår enbart i vissa äldre trådar.
Ingen av dessa två trådar har haft någon aktivitet sedan 2004, vilket är för 21 år sedan.

I korthet så är det en bugg i koden, och den visas dessutom inte för moderatorerna.
Du kan se samtliga inlägg i båda trådarna. När man klickar för att komma till sista sidan så fungerar det. Problemet är att i båda trådarna så ser det ut som att det finns ännu fler sidor. Vilket troligtvis beror på att den även räknar med inläggen som blivit raderade.

Den översta tråden har 151 sidor. Samma antal sidor visas för mig.
Men för dig så finns möjligheten att välja att klicka på "nästa sida", men utan att något händer. Vilket är en bugg. Det finns ingen mer sida. Du kan även välja att gå till sidan 155. Vilket är felaktigt. Det finns inte 155 sidor.

Båda trådarna startades år 2000 på dåvarande "Flashback Konferenser" som var föregångaren till Flashback Forum. Innehållet på Flashback Konferenser sammanfogades senare med Flashback Forum. Så det kan även bero på detta.

Oavsett vilket så kommer det att åtgärdas.
Har kollat om problemet finns på trådar som har startats senare, eller som varit aktiva senare, men inte upptäckt någon mer tråd. Om ni hittar någon, så får ni gärna posta dem här i tråden.

admin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in