Citat:
Ursprungligen postat av
0xNONE
Tycker varenda par man känner eller ser på sociala medier verkar renovera själv? "Nu har VI renoverat lägenheten själva" o.s.v. Är det så? Hur fn kan folk som aldrig arbetat som hantverkare renovera sina egna hem? Hur har de ens tid? Måste ju ta 10x längre tid än att anlita ett proffs? Och hur är egentligen resultaten? Eller har mina sociala flöden bara ett överflöd av händiga personer? Jag skulle inte klara av att bygga en altan ens.
Alla kan inte göra allt, jag försöker göra det mesta själv för jag får bättre kvalitet än att ta in hantverkare då. Jag är kunnig inom det mesta, självlärd i de flesta momenten med andra har man fått studera.
Det tar oftast längre tid i timmar för en hantverkare än för mig själv.
Men iom att jag inte har tiden till stora jobb så använder jag mig av hantverkare men blir alltid besviken efteråt.
Sedan är kostnaden för hantverkare idag fullkomligt orimlig, ROT/RUT äts upp som om det är ingenting för stora moment. Hantverkare är 80% av fallen lata, saltar timmar och gillar sina påslag. Det är en bedrövlig marknad för privatpersoner då hantverkare haft eldorado i sverige i 2 decennier nu. Hoppas på en ändring så att hantverkare blir billiga för väldigt simpla jobb.