• 1
  • 2
2025-04-25, 10:59
Medlem
Snart är det 9:e maj. År 1945 den 9:e maj upphördes andra världskriget och den dagen kunde alla judar få känna sig mer bekvämare.

Tyvärr....... tyvärr så sätter jag alla mina pengar på att detta får absolut inte uppmärksammas på gator i torg i bland annat Sverige för det kommer att komma en Palestina demonstration och alla röster "leve Palestina" kommer att överösta.

EU och många vänsterfolk kommer att på något sätt att låtsas som att antisemitismen inte sker.med argumentet förstås att man skall få kritisera Israel utan att antisemitismen är inkopplat. Precis som att man bör få kritisera migrationfrågor utan att bli stämplad rasist eller islamofobi.

Nu är det ett faktum att denna dag kommer inte att vara till judarnas fördel då de bokstavligen är en minoritet. Länder som Polen och Ungern och säkerligen hela Östblocket kommer absolut inte acceptera att Palestinier överröstar dem.

Vad tror ni?
Citera
2025-04-25, 11:02
Avstängd
Severlohs avatar
Är det någon som är egotrippad så är det judar. Varför skulle jag bry mig om dem? Varför finns det judar i Europa överhuvudtaget när de har haft ett eget land i 77 år?
Citera
2025-04-25, 11:11
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Babbar har det jävligt i babbeländer pga babbar och islam framförallt, ej pga att judar bor i israel.
Citera
2025-04-25, 11:15
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvidos
Snart är det 9:e maj. År 1945 den 9:e maj upphördes andra världskriget och den dagen kunde alla judar få känna sig mer bekvämare.

Tyvärr....... tyvärr så sätter jag alla mina pengar på att detta får absolut inte uppmärksammas på gator i torg i bland annat Sverige för det kommer att komma en Palestina demonstration och alla röster "leve Palestina" kommer att överösta.
Givetvis kommer det inte att bli några demonstrationer den 9;e maj i Sverige eftersom segerdagen firas den 8:e i hela Europa utom Ryssland, så nu fick vi bevis på att du är ett rysstroll annars borde du vetat en sådan enkel sak...
Citera
2025-04-25, 18:04
Jag tycker både ni Sionister och Palestinavänstern är odrägliga och har huvudpersonsyndrom. Ni förtjänar varandra.
Citera
2025-04-25, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Är det någon som är egotrippad så är det judar. Varför skulle jag bry mig om dem? Varför finns det judar i Europa överhuvudtaget när de har haft ett eget land i 77 år?

Jag bryr för att judar i Sverige har inte

- Sysslar med gängskjutningar och sprängningar
- Inte kört ihjäl människor på Drottninggatan
- Inte kastat sten mot polis för att man demonstrerar
- Allmänt varit otrevliga mot människor
- DO anmält en kvinnlig arbetsgivare angående handskakning
Citera
2025-04-25, 20:22
Det är snarare en frustration mellan stat, ledare, arabism och Umma. Palestinierna ses som ett broderfolk, antigen religiöst eller etniskt, av många araber och muslimer. Men de arabiska ledarna gör intet för att stoppa det som sker istället så demonstrerar de på universitet och i städer här i väst.

Tänk på en sak som att försvarsbudgeten är:

Israel: 27,5 miljarder USD
Saudi: 78 miljarder USD
Irak: 10.3 miljarder USD
Egypten: 5 miljarder USD
Turkiet: 47 miljarder USD

De rika arabländerna som Saudi Arabien, Förenade arabemiraten, Qatar och Oman tar knappt emot flyktningar.

Jag tror fö inte att Israel och Palestina konflikten är en strid mellan Islam och väst vilket är en bild som Israel återkommande försöker att sälja till andra länder.

Sen är det populärt att avbilda judarna som roten till alla problem istället för att lösa sina egna tex:
https://www.youtube.com/watch?v=X_dQ2hcs1TQ
https://youtu.be/mBb9dObbo6Q?t=141
Senast redigerad av Grangerillan 2025-04-25 kl. 20:40.
Citera
2025-04-25, 20:28
Avstängd
Citat:
Jag antar att de vill slippa krig och det är ett schyst sommarställe, nära till havet.
Citera
2025-04-25, 23:42
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvidos
Jag bryr för att judar i Sverige har inte

- Sysslar med gängskjutningar och sprängningar
- Inte kört ihjäl människor på Drottninggatan
- Inte kastat sten mot polis för att man demonstrerar
- Allmänt varit otrevliga mot människor
- DO anmält en kvinnlig arbetsgivare angående handskakning

Nej de har ju bara tagit kontroll över bankväsendet, media och politiken för att påtvinga Sverige massinvandring av araber, som sedan gör grovjobbet åt dem.

Och du besvarade inte frågan, varför ska vi låta dem bo här? Sverige är inte deras land. De har ett eget. Tror du att svenskar får flytta till deras land hursomhelt? Nej då jävlar har de raslagar.
Citera
2025-04-25, 23:56
Medlem
Citat:
Nej de har ju bara tagit kontroll över bankväsendet, media och politiken för att påtvinga Sverige massinvandring av araber, som sedan gör grovjobbet åt dem.

Och du besvarade inte frågan, varför ska vi låta dem bo här? Sverige är inte deras land. De har ett eget. Tror du att svenskar får flytta till deras land hursomhelt? Nej då jävlar har de raslagar.

Som sagt...........judar har inte skadat befolkningen bestående av skjutningar och annat kriminalitet.

Vad skulle judar i Sverige inom media och politik vinna på att få hit fler araber som vill dem illa?
Citera
2025-04-27, 11:02
Moderator
Ancistruss avatar
Politik: utrikes --> Integration och invandring
/Moderator
Citera
2025-04-27, 11:18
Moderator
Ancistruss avatar
Rubriken ändrad:

Är Palestinier och araber i överlag egotrippade angående Israel? ---> Kommer araberna störa ut judarnas firande av 2:a världskrigets slut den 8 Maj?

/Mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in