2025-04-25, 09:41
Medlem
Blondinss avatar
Hittade inget om detta - gick själv precis förbi där.

Området avspärrat och man måste gå längs Hästholmsvägen om man kommer från Henriksdals station.

Fullt med kriminaltekniker som har slagit upp tält. Ska vara förbipasserande som sett den avlidne.

Hittar inget i någon tidning ännu.
Är en väldigt öppen plats med mycket trafik och kontor runtomkring så lär väl skett inatt. Så nog ingen risk att det är en elev?
Senast redigerad av Blondins 2025-04-25 kl. 10:06.
Citera
2025-04-25, 11:20
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1372937

"Vi vet inte hur det har gått till och om det rör sig om ett sjukdomsfall eller inte, säger Carina Skagerlind på polisen."
Citera
2025-04-25, 11:50
Medlem
Blondinss avatar
Petar in citat från AB

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1372937

Citat:
Under morgonen har en förbipasserande hittat en död person i Nacka söder om Stockholm.

Polisen är på plats och har spärrat av området för att genomföra en teknisk undersökning.

– Vi vet inte hur det har gått till och om det rör sig om ett sjukdomsfall eller inte, säger Carina Skagerlind på polisen.

Under morgonen kommer polisen att knacka dörr för att söka efter vittnen.
Citera
2025-04-25, 12:23
Medlem
skivsamlarens avatar
Avspärrningar, tält och tekniker är nu borta från parkeringsfickan. Och de spolade bort ganska mkt blod, så sjukdomsfall låter tveksamt. De sökte även med hund tidigare.
Citera
2025-04-25, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Är en väldigt öppen plats med mycket trafik och kontor runtomkring så lär väl skett inatt. Så nog ingen risk att det är en elev?

Eleverna med tidiga lektioner skickades hem direkt vid 8 och sms gick ut till alla föräldrar att ett tillbud skett utanför skolan. Lärarna och eleverna på plats visste inte mycket och sa bara att dom inte sett annat än att det stod en bil konstigt på parkeringen.
Citera
2025-04-25, 15:34
Medlem
Polisen knackade på mig runt 09.40 imorse.
Har dock inte hört något inatt.
Brukar annars vakna enkelt och jag hör det mesta som låter ” högt ” i närheten.. märkligt och sorgligt det hela..!
Citera
2025-04-25, 15:36
Medlem
Personen låg relativt synlig i en parkeringsruta. Det dröjde ett tag innan de täckte över honom helt, först var det bara en liten filt så armar och ben syntes.

Inga skor på sig, vilket var lite märkligt.
Citera
2025-04-25, 15:47
Medlem
Igår såg jag en extremt påverkad man i sickla (han hade inga ytterkläder på sig, men skor hade han. Mörkhyad / ca 28-35 år)

Sickla är ca 2,5 km bort från brottsplatsen. Det var dock vid 18 tiden. Men jag kom och tänka på honom imorse när jag fick reda på detta fall. Om han rört sig hitåt och sedan har något skett.

Han gick mitt på vägen i en rondell och var tydligt påverkad av starkare droger, han var i ett annat universum verkade det som.
Han gjorde ologiska/ aggressiva rörelser och pratade med sig själv och höll i något skumt objekt.

En annan man jag tänker på är den hemlösa mannen som cyklat runt i Nacka i 15+ år.

Bara tankar som jag fick idag gällande brottet. Kan vara helt andra personer det berör dock.
Citera
2025-04-25, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justdontaskme
Igår såg jag en extremt påverkad man i sickla (han hade inga ytterkläder på sig, men skor hade han. Mörkhyad / ca 28-35 år)

Sickla är ca 2,5 km bort från brottsplatsen. Det var dock vid 18 tiden. Men jag kom och tänka på honom imorse när jag fick reda på detta fall. Om han rört sig hitåt och sedan har något skett.

Han gick mitt på vägen i en rondell och var tydligt påverkad av starkare droger, han var i ett annat universum verkade det som.
Han gjorde ologiska/ aggressiva rörelser och pratade med sig själv och höll i något skumt objekt.

En annan man jag tänker på är den hemlösa mannen som cyklat runt i Nacka i 15+ år.

Bara tankar som jag fick idag gällande brottet. Kan vara helt andra personer det berör dock.

Denna man var vit, lite kraftigare. Såg inte kläderna så tydligt förutom ett par blå jeans.
Citera
2025-04-25, 16:00
Medlem
Okej. Tack för info.
Den hemlösa är större i kroppen.

Men tror att detta är någon helt annan.

Kanske en uppgörelse / langning gått fel/ gäng.
Citera
2025-04-25, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justdontaskme

Nja det tror jag inte, han håller sig väll mest i just Nacka området mao har inte sett honom så nära stan som skolan ligger men kan ha fel då det fortfarande rör sig mycket pundare/alkisar och diverse skumma människor i dessa områden än idag. Ränderna går aldrig ur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in