Citat:
Ursprungligen postat av
novaextremex
Okej men du kör lugnt och lagligt då? För att det blir ju lite motsgelsefullt om man kör som en idiot så att det uppstår fara och sedan håller på å tutar?
Jag tutar också oftare än tidigare. Men just pga att folk kastar sig ut framför en och i allmänhet kör mer aggressivt. Intressant att fler än jag delar bilden av ökat tutande. Det talar för att min spaning är sann om aggressiviteten överlag i trafiken.
Folk har väl olika uppfattning om vad som är farligt och inte.
Vissa tycker det är helt normalt att köra på tok för fort för de anser sig själva som kungen av bilkörning så de kan hantera allt mycket bättre än alla andra även fast de kör fort.
De som kör för fort mest hela tiden är de jag upplever kan tuta om man kör bara några entaka kilometer under hastighetsskylten. De är ju själva kanske vana att köra 30 för fort så det blir väl arga så fort någon kör minsta lilla under skyltad hastighet. Man märker också det ibland att är det säg 60 km/h om man själv kör 60 km/h så blir vissa irriterade för att man inte kör för fort, så de lägger sig väldigt nära bakom en för att markera att det går långsamt. De har ju dock ingen chans i världen att hinna bromsa då om jag bromsar hårt för ett barn som springer över vägen, ett djur eller någon annan plötslig händelse i trafiken, så det där med att ligga supernära andra hatar jag.
Har själv blivit påkörd bakifrån av just en sån person och fått bilskador. Just i det fallet var det någon som bara slängde sig över vägen i stadstrafik, visserligen vid övergångsställe, så jag bromsade så klart, inte tvärbroms, men ganska hårt, så small det direkt för personen bakom låg typ en meter bakom.